Politik - Val till hösten|Page 17|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politik - Val till hösten
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
172717
May 26, 2002 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-26 19:33, Arne Anka wrote:
Verkar inte spela nån större roll vilka man röstar på alla partier säger att det ska satsas på barnomsorg och skola och sen gör dom precis tvärtom alltså skär ner ännu mera så har det ju varit dom senaste 10åren därför kommer jag att rösta på Arne Anka partiet

Ok, ok, nu e jag nyfniken. Hur vet du att t.ex. Moderaterna skulle göra det samma som Sossarna har gjort i åratals ? (bryta val-löften)
Jag tror Moderaterna har en lite sundare syn på saker och ting. De skulle nog klara av att finansera Sverige bättre än Socialdemokraterna.

Men rösta ni på S, men då går det ju som det går med sammhället; Käpprätt åt helvette.
Rösta på borgligt parti om ni vill vända sossarnas negativa tränd. Alla företag flyr de höga skatterna, vad gör sossarna åt det ? joo, höjer skatterna för de inte får ihop sin budget. (plz kom inte och peka på sthlm som exempel på M:s ekonomiska politik)

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
172863
May 27, 2002 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

PaIN om jag inte tar fel så sänker sossarna skatten inte som moderaterna men lite iaf. Sedan det där med moderaterna o ekonomi... Moderaterna styr Sveriges rikaste och största stad, men hur går det? Underskott trots att de säljer ut allt vad går att sälja 🙁 .

Sossarna behöver inte höja skatterna för budget överskottet är ganska kraftigt samtidigt som utgifterna inte får öka. Sedan tycker jag iaf inte det har gått "Käpprätt åt helvette." Visst Sverige är inte perfekt men vilket land är bättre?....USA....lol.....

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
172890
May 27, 2002 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Pain lille, lär dig stava. Dessutom, Vad är ditt argument för att vi inte ska titta på hur moderaterna styr Stockholm utan istället lyssna på ditt tjatande?

Harehare
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
173003
May 27, 2002 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Något som skulle lösa alla (jaja) problem är ett utträde ur EU. Allt EU gör är att flytta pengar från dikalvarna (dvs pluttnationerna man kan köra över dvs Sverige) till Frankrike, Tyskland, England och de andra stora gossarna. Sverige sitter snällt o tittar på medans de roffar åt sig av de miljarder vi betalar i medlemsavgift. Men vi får ju tillbaka en massa tycker vissa. Vadå?, frågar jag mig, lite EU bidrag jo visst men det är en skrymmande liten del av avgiften och att påstå att handelsförmånerna och allt annat vi får våger upp nackdelarna och dyl. är bara kvalificerat skitsnack. Man skulle återgå till unionens dagar, Sverige och Norge tillsammans i harmoni 😀

PaiN
Member
Medlem
173082
May 28, 2002 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-27 18:10, Jerry wrote:
Pain lille, lär dig stava. Dessutom, Vad är ditt argument för att vi inte ska titta på hur moderaterna styr Stockholm utan istället lyssna på ditt tjatande?

Anfibie Jerry, väx up. Öppna ögonen och se på Sverige.

Voodoozozoz, går det bra för sossarna på riktigt eller säger de bara det? Min vilda gissning och med en titt på Sverige i nu läget så är det alternativ nummer 2. Vad är det för fel med USA?

PaiN
Member
Medlem
173085
May 28, 2002 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Harehare, precis *nickar och håller med*.
Det skulle vara det ultimata. Eller låta normännen ta över oss wink
Slut på utsugande EU och lite fina oljepengar in. De skulle inte sitta fel 😛

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
173135
May 28, 2002 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

PaIN vilket land har det bättre? Det går bra för sossarna men självklart överdriver de, och Persson är ibland lite väl självgod wink .
Felet med USA är orättvisorna. Samhället gör många rika men även många fattiga. De rika har betydlig större möjligheter i samhället än de fattiga.

Harehare
Medlem
173178
May 28, 2002 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett annat stort fel med sossarnas politik är att kommuner inte får spara pengar. Om det strax innan årsskifter trots alla neddragningar finns lite pengar kvar i kassan hos kommunen måste kommunen spendera de pengarna annars får de mindre resurser nästa år. Politiken uppmanar till slöseri.

Bäst vore om de kunde tänka mer än ett år i taget. Skulle kommunen få överskott några år i rad kan pengarna fördelas om. Men överskott ett år skulle inte innebära minskad budget nästa år.

Harehare
Medlem
173179
May 28, 2002 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Heh??, går bra för sossarna?
Eller vänta nu du har ju rätt. Trots bevisad inkompetens år efter år så vinner de valen...

Jerry
Member
Medlem
173184
May 28, 2002 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-28 16:29, PaiN wrote:
Anfibie Jerry, väx up. Öppna ögonen och se på Sverige.

"Amfibie-Jerry, väx upp." om jag får be. Du kanske är den som bör växa upp eftersom du uppenbart inte har lärt dig skriva ännu.

Jag tittar för fullt, vad är det meningen jag ska se?

Kan du svara på min tidigare fråga, vilken jag skrev i mitt förra inlägg, eller är det för svårt för dig?

PaiN
Member
Medlem
173304
May 29, 2002 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry, du e ett tydligt exempel på tragiska och misslyckade personer som inte klarar av att komma med argument och resonera, utan måste klaga på "motståndaren" och försöka låta överlägsen.
Du verkar inte ha nån bra syn på sverige om du resonerar som du gör. Jag orkar inte sitta här och rabbla upp allt som går dåligt i sverige. Jag kan nämna några saker iaf: Företagen! Kom inte med några patitiska lögner från sossarna och säg att företagen har det bra i detta Socialdemokrat styrda land. Skola, vård och omsorg har försämrats trots alla skatter. Allt försämmras, folk blir uppsagda, blir utbrännda för att kunna konkurrera och få lön så de kan överleva.

Jerry
Member
Medlem
173317
May 29, 2002 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har enbart frågat dig varför vi inte ska döma moderaterna efter hur de styr Stockholm, det har du fortfarande inte svarat på. Vad har du gjort? Jo, du klagar på Sossarna hela tiden. Det är DU som klagar på motståndaren. Det är DU som kallade mig "commie" och "amfibie" och försöker låta överlägsen. Tack för det första epitetet förresten, det värmer.
Så, kan du säga varför moderaterna skulle styra Sverige bättre än Stockholm nu, eller blir det ytterligare förolämpningar och glåpord riktade mot S istället?

Och jag är överlägsen dig (uppenbarligen).

[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-05-29 23:40 ]

Jerry
Member
Medlem
173320
May 29, 2002 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ingen låsa denna tråden snart? Det är bara smutskastning och ingenting annat.

PaiN
Member
Medlem
173448
May 30, 2002 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, då har du inte orkat läsa tråden ? ok
För om du hade gjort det hade det stått någonstans att Moderaterna inte har det lätt att styra Stockholm när Sossarna styr resten av landet. Om moderaterna hade fått styre så hade arbetstillfällena ökat istället för som idag minskar och när de ökar ökar också skattebetalarna och man kan sänka skatten.

Smutskastningen är det du som utför, så den enda lösningen är att banna dig eller att du helt enkelt inte svarar i en tråd du kan behärska dig i.
En liten fråga till: Hur gammal är du ?

[ Detta Inlägg ändrades av: PaiN den 2002-05-30 15:50 ]

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
173487
May 30, 2002 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Ta det lugnt nu båda två.

Sedan PaIN varför kan de flesta kommuner i Sverige klara sig bättre än Stockholm fast de är både mindre och fattigare?

Jerry
Member
Medlem
173494
May 30, 2002 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Din förklaring till att moderaterna klarar sig dåligt är att sossarna gör ett ännu sämre jobb. Du kan inte tala för m utan att smutskasta s. Vilken smutskastning för jag? Mot dig? Ja, tro inte jag tänker sitta tyst efter att du har förolämpat mig.

Min ålder har du ingenting med att göra.

PaiN
Member
Medlem
173688
May 31, 2002 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry jag vet inte vad som är med dig och ärligt talat bryr jag mig inte. Rösta du på Sossarna eller vänstern och lev ditt liv.

Voodoozz, klara sig bättre?
De har satsat pengar på skola, vård, lägre skatter m.m. och har inte fått budgeten att gå ihop. Men jag tror deras politik skulle fungera bättre än den vi har idag. Några förbättringar kan ju ske, men så är det ju med allt.

Jerry
Member
Medlem
173713
May 31, 2002 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack!

Tänker dock inte rösta.

Harehare
Medlem
173768
May 31, 2002 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-05-29 23:36, Jerry wrote:
...varför vi inte ska döma moderaterna efter hur de styr Stockholm,...

Döma moderaterna efter hur de styr Stockholm, tänk om folk skulle döma sossarna efter hur de styr Sverige, då skulle de åka ut ur riksdagen 😀
Jag menar vad har de gjort åt arbetslösheten tex (borde vara en av hjärtefrågorna för ett "arbetarparti")?
Jo de har flyttat runt folk på diverse arbetsmarknadspolitiska åtgärder som inte tar hand om själva problemet, bara går runt det. Fast rent tekninskt ser det bra ut, en arbetslös som skyfflas runt klassas inte som arbetslös ==> lägre arbetslöshet. Fastighetsskatt, byråkratiskt krångel för företag och komuner är andra idiotiska saker de borde ta bort finns kvar år efter år. Jaja ge dem fyra år till, det är av att göra misstag man lär sig. Fast om man gör samma misstag två gånger är det illa. Tre gånger och fortfarande inte fattar vad man gör fel då är det idioti och ännu fler gånger är det socialdemokrati wink

Jerry
Member
Medlem
173801
May 31, 2002 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är klart man ska döma S efter hur de styr Sverige, liksom man ska döma M efter hur de styr Stockholm. Jag förstår bara inte varför ingen kan säga någonting om M utan att det enbart består av smutskastning av S. Hela M:s valkampanj består ju av latent kritik mot S.
S säger ju åtminstone vad de står för utan att dra in något annat parti. Ja, i viss mån gör de ju det såklart, det är oundvikligt om man vill föra en debatt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 331
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL