Politik - Val till hösten|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politik - Val till hösten
gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
sp_UserOfflineSmall Offline
165476
April 23, 2002 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-23 21:56, vlad wrote:
-------------------------------------------
Angående val om att bli fattig eller rik. Man väljer om man vill studera, man jobbar aktivt med att få chansen att göra det man vill. Det är ingen från Bingolotto som ger dig en civilingenjörsexamen utan det är hårt arbete med massor av timmars uppoffring från vänner och skoj.
--------------------------------------------

Hahahahahahhah!!!.. Tror du att du kan bli civilingenjör bara för att du vill det??? För att bli det måste du vara BRA i matte. Det är inte alla.. Det går träna men du kan inte träna dig till det om du inte har någon begåvning inom det ämnet. Sedan så är det så att det är inte "du" individen som väljer. Dina föräldrar bestämmer.. Fast dom/du inte tänker på det så återspeglas det ju på barnen. Om din mor/far är arbetare så är det rätt stor chans/risk att dina barn blir det med. Det är ju bara att se på antalet universitetsstuderande som har arbetare som föräldrar. Det är en minioritet.

Så det där med att de bara är att välja e BULLSHIT!

Civilingengör var bara ett exempel men det kanske inte du fattade.
Man väljer i högsta grad vad man vill bli.
Det handlar om ambitioner.

Vlad
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
165482
April 23, 2002 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla har inte samma förutsättningar. Dessutom som jag säger... Det går i arv.. Vare sig du inte vill tro det eller ej. Det gör inte alltid det iofs. Båda mina föräldrar är arbetare å alla mina syskon är civilingengörer å sånt.. Men oftast är det så.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
165484
April 23, 2002 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-23 21:26, gorka wrote:

On 2002-04-23 17:29, Voodoozzz wrote:
69link alla föds inte med lika förutsätnigar. Jag har iaf två kompisar som har det "svårt hemma" Den en har en farsa som super den andra har kanske inte lika allvarliga problem men han har inte något störe stöd hemifrån att pluga vidare. Av dem så kommer det inte bli några civilingengörer, jag lovar.
Jag har en till kompis. Han har nog de rikaste föräldrarna i klassen och sattsar självklart på att bli civilingengör. Ska kanske tillläga att hans två syskon redan är det......... lika förutsättnigar?

För att åter gå till invandringen. Om man jämför invandrar brotsligheten mellan färgade och vita ivandrare så är brotsligheten betydligt störe bland det färgade. Beror det på att färgade har en brotsligare natur....eller att vi "svenskar" inte ger dem samma chans somm de vita? Invandringen är inget problem utan en möjlighet. Om invandrarna intergrerades väl i sammhället skulle de vara en tillgång.

Jag ser inte invandringen som en tillgång. Har du glömt vårat land? Det finns snart inget kvar som heter svenskar. Det kommer bli som i USA med indianerna. Blir bortkörda ur vårt eget land om detta fortsätter.
Sedan för att kolla hur de samhällen som är väldigt mångkulturella har blivit, USA eller Jugoslavien. Det går inte att blanda för många folkslag....

Öhh är inte problemet i USA att de "vita" hade de "färgade" som slavar på bomullsplantge. Och inte rasismen över idag. Hur många Hollywood filmer har du sett med ett svart/vit par? Självklart är invandringen ett problem om man inte behandlar de invandradepå ett rättvistsätt. Ingen vill bli behandlad som andra klassens medborgare. Sedan härstamar vi alla från samma plats..........Afrika är det inte? Tänk vilket trist samhälle vi skull ha utan invandringen. Tänk bara på maten :hrm: .

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
165506
April 23, 2002 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-23 22:31, vlad wrote:
Alla har inte samma förutsättningar. Dessutom som jag säger... Det går i arv.. Vare sig du inte vill tro det eller ej. Det gör inte alltid det iofs. Båda mina föräldrar är arbetare å alla mina syskon är civilingengörer å sånt.. Men oftast är det så.

Jag köper inte Vlad's och Kalle's snack. Alla har möjligheten, sen är det svårare för andra och andra tar den inte.

Hur ska samhället stötta dom som har det svårare?

Hahahahahahhah!!!.. Tror du att du kan bli civilingenjör bara för att du vill det??? För att bli det måste du vara BRA i matte. Det är inte alla.. Det går träna men du kan inte träna dig till det om du inte har någon begåvning inom det ämnet. Sedan så är det så att det är inte "du" individen som väljer.

Vad ska jag göra åt saken att någon inte har begåvning? Om man inte har "begåvning" till att bli civilingenjör så kan man bli allt annat. Och JO, det är du som individ som väljer. ALLTID! Kasta inte ifrån dig ansvaret för dig själv <--- STORT samhällsproblem idag.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
165527
April 23, 2002 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehm...

Det finns två sätt att tjäna pengar:

1. Ha det intresse samt den intelligens och förutsättning som krävs för att studera till något som leder till ett lukrativt yrke.

2. Ha det pengabegär samt den intelligens och förutsättning som krävs för att studera till något som leder till ett lukrativt yrke.

Alla kan dock av uppenbara skäl inte bli höginkomsttagare, hur väl de än uppfyller dessa krav.

Kontentan av det hela är (som jag har sagt förut men som ingen verkar vilja kommentera) att:

1. Ett avvikande intresse som råkar rikta sig mot något som inte anses värt att vara högavlönat ger en lägre inkomst. Rättvist?

2. Ett avvikande intresse men högt pengabegär (= materialism, egoism, maktbegär) ger däremot hög lön. Passande individ för viktiga poster?

3. Dåliga förutsättningar minskar chansen att få en högavlönat jobb. Rättvist?

4. Intelligens på områden som inte passar de av samhället fastställda statusjobben leder till dåliga förutsättningar. Rättvist?

5. Skulle alla ha det som krävs för att bli höginkomsttagar (inklusive viljan) skulle likväl inte alla bli det, trots lika hög motivation. Rättvist?

Angående invandring.

Alla problem kopplade med invandring ligger i följande punkter.

1. Samhällets koncentration av invandrare till samma områden. Leder till dålig integration.

2. Trångsynta människor som inte ser en människa men en nation när de möter en person.

Att jämföra vår invandring med européernas behandlande av indianer saknar allt vett och reson. Där var det fråga om just kapitalism och egennytta medan invandrare kommer hit för att de inte har något val. Det är just sådana saker som övertagandet av Amerika som kommer få denna jord att gå under om vi inte inser att världen inte är uppdelad i länder och folkslag utan att vi är en och samma ras.

[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-04-24 01:57 ]

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
165546
April 24, 2002 - 6:24 am
sp_Permalink sp_Print

Angående invandring.

1. Samhällets koncentration av invandrare till samma områden. Leder till dålig integration.

2. Trångsynta människor som inte ser en människa men en nation när de möter en person.

Att jämföra vår invandring med européernas behandlande av indianer saknar allt vett och reson. Där var det fråga om just kapitalism och egennytta medan invandrare kommer hit för att de inte har något val. Det är just sådana saker som övertagandet av Amerika som kommer få denna jord att gå under om vi inte inser att världen inte är uppdelad i länder och folkslag utan att vi är en och samma ras.

[ Detta Inlägg ändrades av: Jerry den 2002-04-24 01:57 ]

Men alla ÄR INTE av samma ras. Det är bara att inse.
Vi har olika sätt att tänka och olika sätt att se på saker i olika delar av världen. Se på arabländerna som har (som någon så fint uttryckte det) "obligatorisk stenkastning 8 timmar om dan".
Det fungerar inte att sätta dessa primitiva individer i samma land som tex. oss.

Har ni dessutom ingen känsla för erat fosterland och dess arv?
Detta arv kommer att försvinna och vi kan inte ge någonting vidare till våra barn. Se bara på någon skola för ngt år sedan SOM INTE ENS FICK SJUNGA NATIONALSÅNGEN, för den var rasistisk!?! Jag blir så j**la förbannad!!
Vart fan är vi på väg när vi inte ens får vifta med den svenska flaggan eller sjunga på nationalsången.
Vad beror detta på? Jo att vissa människor uppfattar den som sådan? Tror ni dessa människor var svenskar? nej inte en suck.

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
165549
April 24, 2002 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 01:52, Jerry wrote:
Ehm...

Det finns två sätt att tjäna pengar:

1. Ha det intresse samt den intelligens och förutsättning som krävs för att studera till något som leder till ett lukrativt yrke.

SVAR: Lukruativt yrke kräver inte alltid intelligens.

2. Ha det pengabegär samt den intelligens och förutsättning som krävs för att studera till något som leder till ett lukrativt yrke.

SVAR: Lukruativt yrke kräver inte alltid intelligens. Och om hu inte har pengabegär men ett lukruativt arbete: ge bort pengarna då!!

Alla kan dock av uppenbara skäl inte bli höginkomsttagare, hur väl de än uppfyller dessa krav.

Kontentan av det hela är (som jag har sagt förut men som ingen verkar vilja kommentera) att:

1. Ett avvikande intresse som råkar rikta sig mot något som inte anses värt att vara högavlönat ger en lägre inkomst. Rättvist?

SVAR: Inte alltid sant! Se på teatern som subventioneras av staten med nästan 1000kr per biljett, detta för att folk INTE är intresserade av att se teater. Så varför ska arbetstillfällen finnas som inte gynnar samhället? Vill du verkligen att alla ska ha samma lön så får vi ta och skära bort alla "påhittade" yrken som inte någon varken behöver eller vill ha.

2. Ett avvikande intresse men högt pengabegär (= materialism, egoism, maktbegär) ger däremot hög lön. Passande individ för viktiga poster?

SVAR: Att en individ har ett intresse som ligger i linje med vad denne person ska jobba med är bra. Är det svar på frågan?

3. Dåliga förutsättningar minskar chansen att få en högavlönat jobb. Rättvist?

SVAR: Dåliga förutsättningar ger inte sämre *chans* att få ett högavlönat jobb.

4. Intelligens på områden som inte passar de av samhället fastställda statusjobben leder till dåliga förutsättningar. Rättvist?

SVAR: *Du* ingår i samhället, men bara som en individ i en hel demokrati. Tycker du att bli brandman är skithäftigt så behöver inte resterande 9miljoner göra det. Skulle alla 9miljoner ge det jobbet status så skulle antalet sökande göra jobbet lågavlönat, inte tvärtemot. Så de du kallar statusjobb är jobb som har för få sökande. Och det behöver väl inte vara intelligens som är kvalifikationen för det. Du kan bli lika bra popstjärna som författare eller whatever.

5. Skulle alla ha det som krävs för att bli höginkomsttagar (inklusive viljan) skulle likväl inte alla bli det, trots lika hög motivation. Rättvist?

Angående invandring.

SVAR: Invandrarna väljer själva vart de ska bo eller flyttar dit dom vill efter att staten har tagit bort sin skyddande hand från dom.

SVAR: Jag ser ett socialt arv / kultur. Vad denna kultur står för beror på vart personen är ifrån. Det är bara vissa sk antirasister som har för lite vatten på sin kvarn och måste blanda in hudfärg och gener hela tiden. Som exempel kan jag nämna: Jag gillar indier och asiater! De är tysta(!), vänliga och saknar flockbeteende, de har också fått en bra uppfostran överlag, dvs de passar oss svenskar ganska bra utan att vi behöver ställa om oss eller vara rädd på något sätt. Det jag har svårare för är sydeuropeer för jag tycker deras beteende är skitkasst överlag. Detta tvättas/mergas ju bort efter ca 3 generationer, men som sagt, nu är nu och nu lever jag..

SVAR: Om jorden går under så beror det på att vi nu har uppnått en förmåga att sätta oss över jordens, sedan miljoner år tillbaka, naturliga selektion av genetiskt material....to live or to be removed from the geenpool.
Hade vi haft den naturliga selectionen kvar så hade jag antagligen varit död nu, för jag springer för långsamt. Det som gör att jorden går under är att vi nu har medel att hålla *alla* individer vid liv, oavsett hudfärg, handikapp, gener och förmågor. Darwins era är faktiskt över nu....

SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB.
SYS#2: CeleronII 700, Abit BE6, 384MB, Matrox G400MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).

[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2002-04-24 09:02 ]

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
165602
April 24, 2002 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

@Carnail
Mmm, utömmande och sant.

@Jerry
Om du vill bli högavlönad så krävs det att du kämpar. Orättvist att dom som inte kämpar får det lika bra som dom som kämpar.

Sen skit i vad andra tjänar. Sätt din egen ribba och utgå ifrån den.

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
165612
April 24, 2002 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Carnail:
Låter väldigt vettigt...

Mousie
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
165618
April 24, 2002 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

69Link
Är det rättvist att en rikemans barn får massa pengar när han föds och att en är jättefattig?
Jag tycker att alla ska födas med samma förutsättningar.

Det handlar för mycket om pengar. Man ska utbilda sig till det man vill bli. Vill du bli snoppforskare och det är din dröm så utbildar du dig till snoppforskare för att du GILLAR det. Nu för tiden utbildar man sig till det man tjänar mest pengar på är det rätt?
Du ska inte kunna jobba med dit drömjobb för att det för dålig lön?

Dom som oftast är soffliggare vill inte vara det. Dom kanske bara har haft sämre förutsättningar än oss andra. Sänker man arbetstiden till 6h så får mer folk jobb, folket mår bättre och man blir inte utsliten p.g.a jobbet på direkten.. Vad händer då?
Jo arbetslösheten minskar..

Problemet med att utlänningar bråkar lite mer än svenskarna är för att vi blandar dom för dåligt med svenskt folk. Så de lär sig inte känna svenska folket. Sen slänger man de till ett dåligt ställe tex. Rinkeby så att dom känner sig utanför samhället. En annan orsak är för att dom har varit i krig. Jag tror eller vet att det skadar en människa väldigt psykiskt så dom behöver kanske lite extra hjälp när dom kommer till sverige?
Man ska ju inte göra så någon känner sig utanför samhället?

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
165627
April 24, 2002 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

@Mousie
Ursäkta franskan, men jag tycker det där är skitsnack. Världen är inte rättvis, gör det bästa av situationen.

Jag har mina drömmar, jag gör allt jag kan för att uppnå dessa. Det är ju halva tjusningen med livet.

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
165629
April 24, 2002 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 13:57, Mousie wrote:
Det handlar för mycket om pengar. Man ska utbilda sig till det man vill bli. Vill du bli snoppforskare och det är din dröm så utbildar du dig till snoppforskare för att du GILLAR det. Nu för tiden utbildar man sig till det man tjänar mest pengar på är det rätt?

Ja, du prioriterar själv vad *du* vill göra. Om du är skitkåt på pengar och samtidigt vill bli snoppforskare så får du göra ett val om vad som ger dig mest här i livet. Tänk på att alla jobb inte alltid ger lika mycket betalt; detta svänger i takt med många parametrar här i världen. Tillgång och efterfrågan vet du...

Du ska inte kunna jobba med dit drömjobb för att det för dålig lön?

Så tex en brandman vars uppgift är att med livet som insats rädda folk ur brinnande hus ska värderas lika som "Stinas hantverksbod" där någon sitter och broderar hattar för babies ska båda tjäna ex 25.000kr/mån? Eller vill du att brandmannen ska ha 10.000kr/mån? Vilka "uppfunna" yrken måste vi göra oss av med och vem bestämmer det? Vad är egentligen viktigt för samhället och vad är kuriosa? Det enda vi behöver är mat och sjukvård, allt annat kan avskaffas. Är det så du vill ha det? Vi skulle få 95% arbetslöshet. Å andra sidan kunde man ju uppfinna ett jobb, tex bajsjonglerare och kvittera ut en lönecheck varje månad...det skulle ju verkligen slå på den globala marknaden.

Dom som oftast är soffliggare vill inte vara det. Dom kanske bara har haft sämre förutsättningar än oss andra. Sänker man arbetstiden till 6h så får mer folk jobb, folket mår bättre och man blir inte utsliten p.g.a jobbet på direkten.. Vad händer då?
Jo arbetslösheten minskar..

Så om man sänker arbetstiden till 1h/dag så blir ingen på planeten jorden arbetslös? Tänk efter vad problemen blir (och kostnaderna framför allt!!!!!)

Problemet med att utlänningar bråkar lite mer än svenskarna är för att vi blandar dom för dåligt med svenskt folk. Så de lär sig inte känna svenska folket. Sen slänger man de till ett dåligt ställe tex. Rinkeby så att dom känner sig utanför samhället.

Oj då, det var visst vårat fel igen...

En annan orsak är för att dom har varit i krig. Jag tror eller vet att det skadar en människa väldigt psykiskt så dom behöver kanske lite extra hjälp när dom kommer till sverige?

..vilket innebär att 25% av Sveriges befolkning är psykist sjuka.
Är det någon mer än jag som känner för att flytta?

SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB.
SYS#2: CeleronII 700, Abit BE6, 384MB, Matrox G400MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).

[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2002-04-24 15:31 ]

rem700
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
165634
April 24, 2002 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kalle.

Jag tycker helt enkelt hellre att många ska jobba (riktiga jobb) och betala lite skatt än att ett fåtal ska jobba och betala skyhöga skatter.
Mao, sänk skatterna och skapa fler riktiga jobb!

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
165636
April 24, 2002 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-23 21:56, vlad wrote:
Hahahahahahhah!!!.. Tror du att du kan bli civilingenjör bara för att du vill det??? För att bli det måste du vara BRA i matte. Det är inte alla...

Med den inställningen om dig själv och andra människor så förstår jag att du är socialist/kommunist!

oxygenial
Member
Medlem
165639
April 24, 2002 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 15:51, rem700 wrote:
Kalle.

Jag tycker helt enkelt hellre att många ska jobba (riktiga jobb) och betala lite skatt än att ett fåtal ska jobba och betala skyhöga skatter.
Mao, sänk skatterna och skapa fler riktiga jobb!

Precis

Just nu så skräms ju företag iväg från sverige p.g.a höga kostnader, i.o.m det så blir det färre arbetstillfällen => högre arbetslöshet => mer bidrag => höjda skatter => skrämmer iväg fler bolag => färre jobb => mer bidrag, sen så är vi fast i cirkeln!

oxygenial
Member
Medlem
165641
April 24, 2002 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 16:09, M1-Headhunter wrote:
detta är väl kanske inte *helt* min åsikt men säger bara

"Håll Sverige rent - ut med svarta"

Öhhhh, och med det menar du vadå ?

Jerry
Member
Medlem
165645
April 24, 2002 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 12:38, 69link wrote:

@Jerry
Om du vill bli högavlönad så krävs det att du kämpar. Orättvist att dom som inte kämpar får det lika bra som dom som kämpar.

Sen skit i vad andra tjänar. Sätt din egen ribba och utgå ifrån den.

Kämpa? Knappast. Skolan kan man glida igenom hur lätt som helst med höga betyg. Alla högavlönade jobb är sådana där kunskap är viktig, inte intelligens. Med andra ord: man lär sig saker utantill och kallar sig sedan intelligent och får mycket pengar. Jag ser ned på hela min skola eftersom den är just så kapitalistisk och överpretentiös. Det krävs inte intelligens för att få ett bra jobb, det krävs att man tror sig vara intelligent, att man vill hävda sig samt att man vill tjäna mycket pengar..

Varför jag går på den skolan och läser vad jag gör? Jag kunde inte bestämma mig och slog tärning... helt ärligt.

Jerry
Member
Medlem
165646
April 24, 2002 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 16:09, M1-Headhunter wrote:
detta är väl kanske inte *helt* min åsikt men säger bara

"Håll Sverige rent - ut med svarta"

Det där är rasism, men det vet du nog.

Jerry
Member
Medlem
165650
April 24, 2002 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-24 08:24, gorka wrote:

Men alla ÄR INTE av samma ras. Det är bara att inse.

Homo sapiens

Vi har olika sätt att tänka och olika sätt att se på saker i olika delar av världen.

Socialt arv, inte genetiskt.

Se på arabländerna som har (som någon så fint uttryckte det) "obligatorisk stenkastning 8 timmar om dan".

Jag finner det svårt att tro, men vem är jag att veta.

Det fungerar inte att sätta dessa primitiva individer i samma land som tex. oss.

Det där tänker jag inte ens kommentera. Tack förresten för att du bevisar att du inte är värdig en diskussion.

Har ni dessutom ingen känsla för erat fosterland och dess arv?

Jodå.

Detta arv kommer att försvinna och vi kan inte ge någonting vidare till våra barn. Se bara på någon skola för ngt år sedan SOM INTE ENS FICK SJUNGA NATIONALSÅNGEN, för den var rasistisk!?! Jag blir så j**la förbannad!!

Det håller jag med om var dumt.

Vart fan är vi på väg när vi inte ens får vifta med den svenska flaggan eller sjunga på nationalsången.
Vad beror detta på? Jo att vissa människor uppfattar den som sådan? Tror ni dessa människor var svenskar? nej inte en suck.

Jag tror ingenting, men kom med fakta.

Nåväl, som sagt: rasister ägnar jag inte min tid åt, så bye bye!

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
165653
April 24, 2002 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det kan man fråga sig! Men det säger ändå en sak iaf. Att de är bara de färgade som är "riktiga" invandrare. Ganska rasistisk och missvisande instälning tycker jag iaf. Vita invandrare är väl lika mycket invanrare som svarta. Ska man ha bort invandrarna ska väl alla bort! Annars så blir det ju "orättvist".

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 55
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL