Politiker dömd för hets mot folkgrupp|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politiker dömd för hets mot folkgrupp
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 14, 2007 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

http://sydsvenskan.se/skane/bu.....245264.ece

Det här måste fan vara det löjligaste jag sett. Om det KLART OCH TYDLIGT finns ett problem med en folkgrupp, då är det väl klart att man ska få lägga som FÖRSLAG att vidta åtgärder?

Varför ska dessa slödder vara immuna för att de är invandrare? Jag menar, smugglar de knark så har de inget här att göra.
Kanske en liten starkare koll på kosovoalbaner eller något, men inte fan ska man bli dömd för hets mot folkgrupp för att lämna ett förslag? 👿

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1142786
June 14, 2007 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt sjukt är det. Det är väll bra att de vet orsaken till problemet? Så typiskt Svergie att det ska bli en skandal när man generaliserar en grupp icke svenskar. Hade han skrivit svenskar så hade ingen brytt sig. Folk måste lära sig att kunna ta kritik. Vad ska han göra? Ljuga om situationen och säga att det är några andra som ligger bakom?

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142787
June 14, 2007 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: Helt sjukt är det. Det är väll bra att de vet orsaken till problemet? Så typiskt Svergie att det ska bli en skandal när man generaliserar en grupp icke svenskar. Hade han skrivit svenskar så hade ingen brytt sig. Folk måste lära sig att kunna ta kritik. Vad ska han göra? Ljuga om situationen och säga att det är några andra som ligger bakom?

Ptja, på det viset hade han sparat 18 000:-. 😡

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1142788
June 14, 2007 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja PK fuckers..

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
1142793
June 14, 2007 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra att idioten åker dit, är man politiker och inte kan formulera sina motioner på ett smidigt sätt ska man bli bränd. Hade han någon grund i sina påståenden? Troligtvis inte.

Det är inte fel på invandrarna, det är fel på den politik som förs i sverige, jag säger inte att vi ska sluta ta emot flyktingar. Det vi ska göra är att granska bidragstagare på ett bättre sätt. Och om socialen och samhället står för bostad så ska den också ha full bestämaderätt var de ska tillhandahålla dessa bostäder. Alltså ska man inte skapa områden som t.ex. rosengård, där större delen av invånarna är bidragstagare på ett eller annat sätt. Det leder enbart till motsättningar.

Är så jäkla trött på människor som är rädda för främmande kulturer. Det där med att vara rädd för främmande kulturer funkar man all sannolikhet bägge hållen. Det är därför invandrare dras till invandrare.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1142796
June 14, 2007 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Bra att idioten åker dit, är man politiker och inte kan formulera sina motioner på ett smidigt sätt ska man bli bränd. Hade han någon grund i sina påståenden? Troligtvis inte.

Det är inte fel på invandrarna, det är fel på den politik som förs i sverige, jag säger inte att vi ska sluta ta emot flyktingar. Det vi ska göra är att granska bidragstagare på ett bättre sätt. Och om socialen och samhället står för bostad så ska den också ha full bestämaderätt var de ska tillhandahålla dessa bostäder. Alltså ska man inte skapa områden som t.ex. rosengård, där större delen av invånarna är bidragstagare på ett eller annat sätt. Det leder enbart till motsättningar.

Är så jäkla trött på människor som är rädda för främmande kulturer. Det där med att vara rädd för främmande kulturer funkar man all sannolikhet bägge hållen. Det är därför invandrare dras till invandrare.

Japp kulturkrocken är det som är problemet och det som ska lösas inte anse att alla invandrare är skurkar.
Som jag fattade det så fanns det inget andledning till att kosovoalbaner skulle smuggla heroin i motionen.
Mer än hälften av min vänskapskrets består av invandrare. Vilka i min vänskapskrets har smugglat knark? Jo 2 blonda svenskar.
Visst det är det lite småföreteelser en del har orsakat men det går jämt ut över min vänskapskrets.
Dock vet är det en som är rätt tungt belastad men han åker in och ut från psyket pga en händelse han råkade ut för i kriget. Jag lider med dom som har haft sådana upplevelser.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142798
June 14, 2007 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Bra att idioten åker dit, är man politiker och inte kan formulera sina motioner på ett smidigt sätt ska man bli bränd. Hade han någon grund i sina påståenden? Troligtvis inte.

Så han ska få böter när hans avsikter var goda, men han formulerade sig på ett sätt som PKiter inte gillar?

HardCoder wrote: Det är inte fel på invandrarna, det är fel på den politik som förs i sverige, jag säger inte att vi ska sluta ta emot flyktingar. Det vi ska göra är att granska bidragstagare på ett bättre sätt. Och om socialen och samhället står för bostad så ska den också ha full bestämaderätt var de ska tillhandahålla dessa bostäder. Alltså ska man inte skapa områden som t.ex. rosengård, där större delen av invånarna är bidragstagare på ett eller annat sätt. Det leder enbart till motsättningar.

Nej, precis. Det är inga som helst fel på invandrare. Finns inte en enda som begått brott i sitt liv. Det vet ju alla, annars är man en rasist. Det är självklart att invandrare begår fler brott än svenskar när regeringen gjort bort sig och hanterat integrationen dåligt. Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här.

En stor del invandrare som lever på andra ställen, tar efter dessa individer och tror de är någon sorts gangsterkultur som står över allt. Nu var inte det frågan, utan att det är oerhört dumt att bli straffad för att man lägger fram ett förslag.

HardCoder wrote: Är så jäkla trött på människor som är rädda för främmande kulturer. Det där med att vara rädd för främmande kulturer funkar man all sannolikhet bägge hållen. Det är därför invandrare dras till invandrare.

Just det. Alla måste vara som dig.

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
1142805
June 14, 2007 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=HardCoder]Bra att idioten åker dit, är man politiker och inte kan formulera sina motioner på ett smidigt sätt ska man bli bränd. Hade han någon grund i sina påståenden? Troligtvis inte.

Så han ska få böter när hans avsikter var goda, men han formulerade sig på ett sätt som PKiter inte gillar?

Om man formulerar sig på ett sådant sätt att det uppfattas som hets mot folkgrupp, ja då ska man bli bestraffad därefter. Har man dessutom inte grund för sina påståenden vilket han inte verkat ha haft. Så ja definitivt ska man då bli straffad.

Lodisen wrote: [quote=HardCoder]Det är inte fel på invandrarna, det är fel på den politik som förs i sverige, jag säger inte att vi ska sluta ta emot flyktingar. Det vi ska göra är att granska bidragstagare på ett bättre sätt. Och om socialen och samhället står för bostad så ska den också ha full bestämaderätt var de ska tillhandahålla dessa bostäder. Alltså ska man inte skapa områden som t.ex. rosengård, där större delen av invånarna är bidragstagare på ett eller annat sätt. Det leder enbart till motsättningar.

Nej, precis. Det är inga som helst fel på invandrare. Finns inte en enda som begått brott i sitt liv. Det vet ju alla, annars är man en rasist. Det är självklart att invandrare begår fler brott än svenskar när regeringen gjort bort sig och hanterat integrationen dåligt. Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här.

En stor del invandrare som lever på andra ställen, tar efter dessa individer och tror de är någon sorts gangsterkultur som står över allt. Nu var inte det frågan, utan att det är oerhört dumt att bli straffad för att man lägger fram ett förslag.

Återigen att han är så dum att han går på en specifik grupp människor, i detta fall kosovo albaner. så förtjänar han det straffet han fick. Han hade istället kunnat använda sig av formuleringen bidragstagare i segregerade områden.

Lodisen wrote: [quote=HardCoder]Är så jäkla trött på människor som är rädda för främmande kulturer. Det där med att vara rädd för främmande kulturer funkar man all sannolikhet bägge hållen. Det är därför invandrare dras till invandrare.

Just det. Alla måste vara som dig.

Nej det säger jag inte. Jag är trött på att alla ska vara rädda för det som är anorlunda. Kan en människa komma över den inbyggda rädslan så kan den också acceptera att alla inte är lika.

Callister
Member
Medlem
1142807
June 14, 2007 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Så fort en invandrare är överrepresenterad i något sort brott. Så säger någon någonting. Och folk svarar: det är fel med invandrarpolitiken.

Men det argumententet är lamt, för bara för jag är fattig och politiken inte är till min fördel som student, kan jag då begå brott utan att det är fel?

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142813
June 14, 2007 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

HardCoder wrote: Återigen att han är så dum att han går på en specifik grupp människor, i detta fall kosovo albaner. så förtjänar han det straffet han fick. Han hade istället kunnat använda sig av formuleringen bidragstagare i segregerade områden.

Nu är du väl ändå lite fördomsfull? Vem har sagt att dessa utsatta stackare går på bidrag? 🙄

Callister, nej, det är en förklaring, inte en ursäkt.
Eller, så är det som jag tror. Fel på deras kultur.

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1142815
June 14, 2007 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger man idag "Förövaren var svensk" så är det ok.

Säger man sen "Förövaren var invandrare" blir man kallad rasistisk. I så fall är det väll svenskarna som är utsatta och diskirminerade? Ifall det är ok att prata illa om "svenskarna" men samtidigt inte om invandrarna. Exempel, gå till din mamma, pappa, lärare eller någon annan vuxen liknande person och säg. Men åå jävla svenne, se hur denne reagerar. Prova sedan att säga samma sak till en vixen person i liknande sits som de ovan. Fast nu säger du "åå jävla invandrare" förutsatt att denne INTE är född i Svergie. Är man född i Svergie är man svensk. Detta kommer tydligt visa hur mycket mer skit vi svenskar är lärda att tåla.

Jag är inte rasist eller så, men detta är ett test som förmodligen kommer visa ett ganska förtydligande resultat.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142816
June 14, 2007 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: Säger man idag "Förövaren var svensk" så är det ok.

Säger man sen "Förövaren var invandrare" blir man kallad rasistisk. I så fall är det väll svenskarna som är utsatta och diskirminerade? Ifall det är ok att prata illa om "svenskarna" men samtidigt inte om invandrarna. Exempel, gå till din mamma, pappa, lärare eller någon annan vuxen liknande person och säg. Men åå j**la svenne, se hur denne reagerar. Prova sedan att säga samma sak till en vixen person i liknande sits som de ovan. Fast nu säger du "åå j**la invandrare" förutsatt att denne INTE är född i Svergie. Är man född i Svergie är man svensk. Detta kommer tydligt visa hur mycket mer skit vi svenskar är lärda att tåla.

Jag är inte rasist eller så, men detta är ett test som förmodligen kommer visa ett ganska förtydligande resultat.

http://img167.imageshack.us/im.....surrl2.jpg

Där har du ett praktexempel. Kallas PK, vilket jag hatar.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1142818
June 14, 2007 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Så typiskt Sverige det här, man blir bara förbannad.. 😕

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142821
June 14, 2007 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Så typiskt Sverige det här, man blir bara förbannad.. 😕

Jodå. Personligen så "rasar" jag utöver det här. "Skandal"domen. laugh Nej, men blev riktigt förbannad över vad PK alla ska vara. Det verkar som allt som har med invandrare att göra är rasistiskt.

Bjornstrom
Member
Medlem
1142822
June 14, 2007 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Bjornstrom]Så typiskt Sverige det här, man blir bara förbannad.. 😕

Jodå. Personligen så "rasar" jag utöver det här. "Skandal"domen. laugh Nej, men blev riktigt förbannad över vad PK alla ska vara. Det verkar som allt som har med invandrare att göra är rasistiskt.

Frågan är ändå, är det vi Svenskar som inte vill bli kallad rasister och därför är så otroligt "överbeskyddande?"

Callister
Member
Medlem
1142823
June 14, 2007 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan mycket väl vara så bjornstrom.
Ett försvar, som du beskriver, utspelar sig ju exakt likadant som ifall man bara är PK-nisse.

Ps. Skiroy var full som ett svin igår och skrev några dikter till mig på msn. Ds.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142824
June 14, 2007 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Snart är svenskar en minoritet, och regeringen kommer bestå utav kulturberikare som förbjuder det svenska språket att användas allmänt.

Bjornstrom
Member
Medlem
1142825
June 14, 2007 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Snart är svenskar en minoritet, och regeringen kommer bestå utav kulturberikare som förbjuder det svenska språket att användas allmänt.

Nja nu går vi väl lite långt? laugh

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1142832
June 14, 2007 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dömt är dömt...inte så mycket att göra åt som jag brukar säga!...fast då mer i sport sammanhang 😀

//hihi

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1142839
June 14, 2007 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

innan vi generaliserar för mycket och lyfter upp grabben så kan någon ta fram motionen?
skulle vara kul om vi får in nått vättigt i tråden mer än att alla kommer försöka ändra andras åsikter.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL