August 28, 2004
Hittar inte motionen. Dock så finns ett uttdrag i aftonblaskan.
March 6, 2001
Problemet just här är väl VAD han sagt.. Vad har han för grund att hoppa på Kosovalbanerna ? Har han verkligen rätt i det märkliga påståendet att 95% av allt herion tas in av Kosovoalbanerna ? Jag tror att det är där skon klämmer, man kan inte komma med ett sånt påstående då det mest verkar vara nåt han suttit å gissat sig till.. :arg:
Han drar verkligen alla över en kam och det är då det blir hets mot folkgrupp.
August 28, 2004
Delph1 wrote: Hur kan du gå i taket när killen uppenbarligen uttryckt sig klantigt och kränkande mot en folkgrupp? Allt som du hittills presenterat har ju visat att domen är helt riktig.
//Andreas
Jag måste vara synsk. Såg helt klart ett inlägg av 110 % PK-anda från Delph1.
Om det inte hade blivit mediauppståndelse över det hela, hade det varit klantigt och kränkade mot kosovoalbanerna? Det skedde nog mer skada av att dra in det till PK-rätten.
November 21, 2005
November 27, 2003
Lodisen wrote: [quote=Delph1]Hur kan du gå i taket när killen uppenbarligen uttryckt sig klantigt och kränkande mot en folkgrupp? Allt som du hittills presenterat har ju visat att domen är helt riktig.
//Andreas
Jag måste vara synsk. Såg helt klart ett inlägg av 110 % PK-anda från Delph1.
Om det inte hade blivit mediauppståndelse över det hela, hade det varit klantigt och kränkade mot kosovoalbanerna? Det skedde nog mer skada av att dra in det till PK-rätten.
:)R
Du slutar aldrig att roa. Att du bara orkar leta så mycket obetydliga fel i denna värld. :)R
//Andreas
August 28, 2004
D3mpa wrote:
Lodisen, du har inte varit utomlands mycket eller träffat mycket invandrarfolk och allmänt umgåtts med dem?
Om jag åker utomlands och träffar utlänningar, så är det väl inte invandrare? [Image Can Not Be Found]
Nu var ju inte frågan min inställning till denna frågan, utan vad ni tycker om att politikern blivit bötfälld för en motion.
November 18, 2003
Hmm
"Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här. "
Alltså det kanske var lite elakt gjort mot denna politikern men han borde ha haft lite mer sunt förnuft än att säga så.
Alltså såna ämnen som heroinsmuggling har ökat kan man skylla på mycket som tex internet, det har blivit mycket lättare att få kontakter eller att kapitalismen bara ökar och att tullen lättare har blivit att muta, finns en hel del förklaringar men hans påstående var ju helt åt fel håll.
Ett påstående:
"Tigern är snart utdött på grund utav att det har blivit modernt med päls i Sverige."
Men jag håller med om att man inte ska försöka ignonera problemen som finns med invandringen MEN man ska ju inte få de problemen riktad åt en folkgrupp eller lösa det på så vis att man skapar hat utav det.
EDIT:
Glömde svara på din fråga.
August 28, 2004
D3mpa wrote: Hmm
"Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här. "
Då syftade jag på länder där det ständigt är krig, och folk måste slåss för att överleva. Inte någon vidare turistort, eller?
November 18, 2003
Lodisen wrote: [quote=D3mpa]Hmm
Då syftade jag på länder där det ständigt är krig, och folk måste slåss för att överleva. Inte någon vidare turistort, eller?
Vad får dig att tro att ett land som är i krig stödds av sitt folk!?
Jag kommer från fd Jugoslavien där det har varit ständiga konflikter och stödjer inte ditt påstående alls!!
August 28, 2004
D3mpa wrote: [quote=Lodisen][quote=D3mpa]Hmm
Vad får dig att tro att ett land som är i krig stödds av sitt folk!?
Jag kommer från fd Jugoslavien där det har varit ständiga konflikter och stödjer inte ditt påstående alls!!
Har jag ens nämnt att sådana land skulle ha stöd av sitt folk? "och stödjer inte ditt påstående alls!!".
Nej, förlåt mig. Jugoslaver är helgon som aldrig gjort en fluga förnär.
Som jag sa. Sluta antyd en massa saker, och håll dig till diskussionen istället för att gnälla på mina åsikter och tankar.
December 17, 2005
Johan- wrote: "Jag är trött på att betala skatt för folk som kommer hit och utnyttjar systemet. "
Det där var väll inte så väldigt smart att säga .. Nu låter han ju mer som någon ifrån NSF.. :S
Är faktist jag också, sympatiserar dock inte med dom du nämner.. Tråkigt att killen åker i utvisningsbåset när han säger vad han tycker, borde finnas fler sånna människor.
Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 10, 2004
ilg@dd wrote: Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..
True.
De börjar ju förbjuda skolavslutningar smått och gott. Ska vi alla konvertera till muslim för att invandrare ska passa in bättre? 🙂 Måste ju känna sig välkomna !
May 25, 2007
ilg@dd wrote: Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..
Självklart är det svävande. Det är bara okej om makten väljer att godkänna det och beroende på vem som säger det. Stor skillnad på om exempelvis statsministern säger blatte och om äckeltidningen Gringo skriver ordet i varje mening.
1 Guest(s)