Politiker dömd för hets mot folkgrupp|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Politiker dömd för hets mot folkgrupp
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1142840
June 14, 2007 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittar inte motionen. Dock så finns ett uttdrag i aftonblaskan.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
1142844
June 14, 2007 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet just här är väl VAD han sagt.. Vad har han för grund att hoppa på Kosovalbanerna ? Har han verkligen rätt i det märkliga påståendet att 95% av allt herion tas in av Kosovoalbanerna ? Jag tror att det är där skon klämmer, man kan inte komma med ett sånt påstående då det mest verkar vara nåt han suttit å gissat sig till.. :arg:
Han drar verkligen alla över en kam och det är då det blir hets mot folkgrupp.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1142847
June 14, 2007 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur kan du gå i taket när killen uppenbarligen uttryckt sig klantigt och kränkande mot en folkgrupp? Allt som du hittills presenterat har ju visat att domen är helt riktig.

//Andreas

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142850
June 14, 2007 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Hur kan du gå i taket när killen uppenbarligen uttryckt sig klantigt och kränkande mot en folkgrupp? Allt som du hittills presenterat har ju visat att domen är helt riktig.

//Andreas

Jag måste vara synsk. Såg helt klart ett inlägg av 110 % PK-anda från Delph1.

Om det inte hade blivit mediauppståndelse över det hela, hade det varit klantigt och kränkade mot kosovoalbanerna? Det skedde nog mer skada av att dra in det till PK-rätten.

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1142859
June 14, 2007 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

"Jag är trött på att betala skatt för folk som kommer hit och utnyttjar systemet. "

Det där var väll inte så väldigt smart att säga .. Nu låter han ju mer som någon ifrån NSF.. :S

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1142862
June 14, 2007 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Jag måste vara synsk. Såg helt klart ett inlägg av 110 % PK-anda från Delph1.

Jag är lika jäkla synsk då jag såg hela tråden framför mig där en ivrigt viftande Lodisen skulle gasta om PK och hela surven så fort någon säger emot dig! :)R

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1142868
June 15, 2007 - 4:31 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Delph1]Hur kan du gå i taket när killen uppenbarligen uttryckt sig klantigt och kränkande mot en folkgrupp? Allt som du hittills presenterat har ju visat att domen är helt riktig.

//Andreas

Jag måste vara synsk. Såg helt klart ett inlägg av 110 % PK-anda från Delph1.

Om det inte hade blivit mediauppståndelse över det hela, hade det varit klantigt och kränkade mot kosovoalbanerna? Det skedde nog mer skada av att dra in det till PK-rätten.

:)R

Du slutar aldrig att roa. Att du bara orkar leta så mycket obetydliga fel i denna värld. :)R

//Andreas

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1142871
June 15, 2007 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

Here we go again...

Lodisen, du har inte varit utomlands mycket eller träffat mycket invandrarfolk och allmänt umgåtts med dem?

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142877
June 15, 2007 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote:
Lodisen, du har inte varit utomlands mycket eller träffat mycket invandrarfolk och allmänt umgåtts med dem?

Om jag åker utomlands och träffar utlänningar, så är det väl inte invandrare? [Image Can Not Be Found]

Nu var ju inte frågan min inställning till denna frågan, utan vad ni tycker om att politikern blivit bötfälld för en motion.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142878
June 15, 2007 - 8:49 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm

"Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här. "

Alltså det kanske var lite elakt gjort mot denna politikern men han borde ha haft lite mer sunt förnuft än att säga så.

Alltså såna ämnen som heroinsmuggling har ökat kan man skylla på mycket som tex internet, det har blivit mycket lättare att få kontakter eller att kapitalismen bara ökar och att tullen lättare har blivit att muta, finns en hel del förklaringar men hans påstående var ju helt åt fel håll.

Ett påstående:

"Tigern är snart utdött på grund utav att det har blivit modernt med päls i Sverige."

Men jag håller med om att man inte ska försöka ignonera problemen som finns med invandringen MEN man ska ju inte få de problemen riktad åt en folkgrupp eller lösa det på så vis att man skapar hat utav det.

EDIT:

Glömde svara på din fråga.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142880
June 15, 2007 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Hmm

"Packar man in en massa folk som levt i krig och liknande, så är det klart att de beter sig som de gjorde i sitt hemland, men de sticker ut mer här. "

Då syftade jag på länder där det ständigt är krig, och folk måste slåss för att överleva. Inte någon vidare turistort, eller?

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142881
June 15, 2007 - 8:57 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=D3mpa]Hmm

Då syftade jag på länder där det ständigt är krig, och folk måste slåss för att överleva. Inte någon vidare turistort, eller?

Vad får dig att tro att ett land som är i krig stödds av sitt folk!?
Jag kommer från fd Jugoslavien där det har varit ständiga konflikter och stödjer inte ditt påstående alls!!

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142882
June 15, 2007 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: [quote=Lodisen][quote=D3mpa]Hmm

Vad får dig att tro att ett land som är i krig stödds av sitt folk!?
Jag kommer från fd Jugoslavien där det har varit ständiga konflikter och stödjer inte ditt påstående alls!!

Har jag ens nämnt att sådana land skulle ha stöd av sitt folk? "och stödjer inte ditt påstående alls!!".
Nej, förlåt mig. Jugoslaver är helgon som aldrig gjort en fluga förnär.

Som jag sa. Sluta antyd en massa saker, och håll dig till diskussionen istället för att gnälla på mina åsikter och tankar.

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
1142883
June 15, 2007 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Hopplöst...

...

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1142903
June 15, 2007 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: "Jag är trött på att betala skatt för folk som kommer hit och utnyttjar systemet. "

Det där var väll inte så väldigt smart att säga .. Nu låter han ju mer som någon ifrån NSF.. :S

Är faktist jag också, sympatiserar dock inte med dom du nämner.. Tråkigt att killen åker i utvisningsbåset när han säger vad han tycker, borde finnas fler sånna människor.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1142927
June 15, 2007 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

yazaka
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 353
1142975
June 16, 2007 - 5:04 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..

True.

De börjar ju förbjuda skolavslutningar smått och gott. Ska vi alla konvertera till muslim för att invandrare ska passa in bättre? 🙂 Måste ju känna sig välkomna !

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1142993
June 16, 2007 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Känns som om gränsen för vad som är rasistiskt och hets mot folkgrupp är löjligt svävande, för att inte säga rent löjeväckande.. Snart är det väl bara att hålla käften och acceptera vad som helst, annars åker man väl in..

Självklart är det svävande. Det är bara okej om makten väljer att godkänna det och beroende på vem som säger det. Stor skillnad på om exempelvis statsministern säger blatte och om äckeltidningen Gringo skriver ordet i varje mening.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 373
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL