October 18, 2001
December 23, 2000
July 5, 2001
Hm, nu ska vi se här:
Cd växlare+Md:
JVC_XU-301 MD-CD Combination Deck
Förstärkare:
Bang&Olufsen...vet inte mer om den, svart/silvrig sak...
+ ett par hötalare i trä som jag inte vet nånting om
Som jag för övrigt har kopplat till datorn
[ Detta Inlägg ändrades av: Jeppan den 2001-10-23 08:45 ]
August 22, 2001
Varför har alla VÄRSTA discoktekhögtalarna hemma? Jag bor i en etta på 27 kvm... skulle jag ha sådana skulle min lägenhet blåsas ut... Jag nöjer mig med tre däck... en förstärkare, ett kassettdäck, och ett cd-däck... samt högtalare på 70 x 9 cm. Ingen aning om vad det är för styrka på dem! Men vet ni... DET RÄCKER GOTT!!!! Å då kan jag säga att jag använder musik till mycket mer än att bara lyssna på för "nöjes skull". Så det så!!! :rollsmile:
[ Detta Inlägg ändrades av: Vaniljflickan den 2001-10-23 09:28 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Vaniljflickan den 2001-10-23 09:30 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Vaniljflickan den 2001-10-23 09:31 ]
June 8, 2001
On 2001-10-18 09:49, Ken Shabby wrote:
Kaleid, vad blir det för burkar då?
Kanske JM Labs? De har ju jävligt schyssta för runt 20.000.
Om du ser ett par Canton Ergo RCL kan du ta en provlyssning, de ligger också på 20.000. Av en egen erfarenhet kan jag varmt rekommendera dem. Ta o läs HIFI & Musiks lyxhögtalarroundup från 99. Där är ett antal intressanta lådor.
Har lyssnat ett par timmar på dessa Canton med egna medtagna skivor. Säger bara, deras Ergo serie har inte bra trä eftersom det vibrarer väldans mycket vid spelning, vilket medför oönskat färgning. Kan dom fixa till det är det mycket bra högtalare. Har själv haft 31DC Ergo (Stativ) och dessa lät mycket färgade allt p.g.a. lådbygget! Mätningar av nya(re) Ergo-K tyder på att det problemet finns på dyrare modeller också. Kommer även ihåg att Ergo-S (budget version av RCL) lät färgat i ljudet i jämförelse med ett par B&W enligt Hi-fi och Musik recension.
Ergo-RCL förstår jag inte riktigt varför så många gillar. Kanske är jag mer känsligt för distorsion helt enkelt?
Vad det blir för högtalare, vet jag inte ännu. Har nog skrapat ihop tillräckligt med pengar till början av nästa år, så då har jag ytterligare tid att provlyssna på diverse olika högtalare.
Ska göra besök på något Hifi Klubben affär, Snell och Dali ska framför allt lyssnas på.
Samtidigt besöka andra hi-fi butiker i Stockholm....fler högtalarmärken 😀
MDS är ju budgetmärke! Grabbar (o flickor) håll er undan dunk-dunk högtalare! Mina högtalare går bara ner till ca 70Hz, inte djupt, men låter desto bättre. Aluminium = snabba koner, rent ljud mm (oftast bör märkas!)
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-10-23 09:39 ]
June 8, 2001
On 2001-10-23 07:31, Magnus wrote:
Familjen sitter på en TACT Millenium MkII me ett par B&W Nautilus 801 på den... farsan e audiofil
själv så sitter man på en AKAI AM69 å ett par Genexxa GX1600 =(
Heh heh Vart bor du? Ge mig adress och göm nyckel under mattan. Jag kommer och hälsar på under natte-tid
Seriously, om du är ärlig...farsan din har ett bra jobb eller? 😀
April 6, 2001
Magnus! Fixa en nyckel till mig också!!!(då menar jag inte till ditt rum och Genexxorna :grin:)
Kaleid, förstår inte alls vilken distorsion du pratat om. Visst, baffeln är av stål i Ergo-RCL. Men vibrationer??? Mina låter klockrent! Jag valde ut dessa högtalare med omsorg, det är inte många lådor som klarar att spela ner till 20hz utan aktiv drivning.
Vad jag har förstått det som, skall man ha ofärgade B&W så får man betala rätt bra (typ Nautilus), i mellanklassen skall de inte låta speciellt neutrala. Självklart läst i HiFi & Musik!
Japp, det är svårt att välja, man måste ju hitta nåt som passar ens smak. Om du inte kan bestämma dig, köp JWS, de låter skitbra!
😀 😀 😀 😀 😀
June 8, 2001
On 2001-10-23 10:10, Ken Shabby wrote:
Magnus! Fixa en nyckel till mig också!!!(då menar jag inte till ditt rum och Genexxorna :grin:)Kaleid, förstår inte alls vilken distorsion du pratat om. Visst, baffeln är av stål i Ergo-RCL. Men vibrationer??? Mina låter klockrent! Jag valde ut dessa högtalare med omsorg, det är inte många lådor som klarar att spela ner till 20hz utan aktiv drivning.
Vad jag har förstått det som, skall man ha ofärgade B&W så får man betala rätt bra (typ Nautilus), i mellanklassen skall de inte låta speciellt neutrala. Självklart läst i HiFi & Musik!
Japp, det är svårt att välja, man måste ju hitta nåt som passar ens smak. Om du inte kan bestämma dig, köp JWS, de låter skitbra!
😀 😀 😀 😀 😀
1999 Nr 4 Maj Hi-fi och Musik; (angående RC-S) "Dess låda spelar förstås med på ett annat sätt och "färgar" ljudet en aning."
Jag menar alltså att lådan är den som står för färgningarna. Det finns ingen s.k. "vattenfall" test, men jag tror inte den skulle klara sig speciellt bra, trots RCLs höga vikt.
Elementen är av mycket bra kvalite, utseende likaså, men vid spelning som sagt så vibrarer "chassit" så pass mycket att man skulle misstänka "sågspånträ" av typen som finns i varuhus mini-och midi system högtalare...
Det enda som spelar roll förstås är ifall du är nöjd...
Bästa högtalarna jag har hittills hört är Heco - The Anniversary för ca 40.000 (Drivet av McLaren system) Dyraste jag har hört är McLaren för 170.000 (F1 utseende) och blev ganske besviken. Dom lät "trötta" mm, trots 200w slutsteg mm.
Många bra högtalare, blir MYCKET sämre p.g.a. vibrationer i lådan. Det är synd eftersom dom annars skulle i 9 fall av 10 låta mycket bra. Sitter just nu och kikar på November 2000 numret av Hifi o Musik, men golvhögtalare från 19.000 till 34.700, och alla har dåliga resultat i "vattenfall" testet, och jag lovar; I would notice it, and I would hate it!
JWS? LOL! You old kidder! 😀
http://www.audioreview.com/rev.....7016.shtml
Har recenserat 31DCn... Juha... is Moi
http://www.audioreview.com/rev.....7017.shtml
RCL recensioner...
Duron 850 @ 1020, Taisol m Panaflo, Soltek Kav75x, 512MB Mosel 222, Pov G2Pro 32DDR, Terratec XFire1024, DVD-Rom 10x, 17" Samsung755DF, Intellimouse Explorer, Moddat InWinS500 m trä och acoustic ull, 32kg
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-10-23 10:50 ]
February 4, 2001
o bästa sättet att ge igen på grannen är att sätta på en XXX rulle o skruva upp volymen som fan 😀
dock får ni räkna med att farenheit står utanför o *Fapp* Fapp* Fapp* Fapp*
10Mbit BBB Lina
Min Dator + Fett med LAN bilder
[ Detta Inlägg ändrades av: Phat^Trance den 2001-10-23 18:19 ]
2 Guest(s)