June 17, 2001
Jag har fått en heldel skickade till mig men jag har alltid kört med Norton och därför aldrig blivit "smittad". En gång så hade jag laddat ner en hel del saker via Kazaa och efter 1 veckas olika nerladdningar så scannade jag min dator. 17 Trojaner hade jag liggandes då.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
August 29, 2001
Det där är _INGET_ virus!! Cross-linked files heter fenomenet...Kör en batch-fil (.bat) såhär:
"mkdir c
cd c
test.bat"
Och spara som test.bat... sen när du kör den, så får du med otur (om du kör DOS) formatera om...
Fattar dock inte hur man kan köra test.bat, då den inte finns i c:c....
mkdir c
cd c
c:test.bat
fast det gör inget....Tryck bara CTRL+Break och tryck nej....
sedan:
cd
deltree c
Det där är _INGET_ virus!! Cross-linked files heter fenomenet
Korslänkade filer är BTW två lr fler filer som delar samma kluster på HD:n...Är oftast ofarligt, men om man har som jag hade, en i _restore mappen, så hänger sig scandisk då dessa försöks säras på....
September 21, 2001
October 14, 2001
På min 286:a hade jag ett flertal. Den vanligaste var väl Stoned Virus och nån Trojansk häst som jag inte minns namnet på.
På senare år har jag mig veterligen nog bara haft CIH virus som kom på en CD skiva med lite warez.
[ Detta Inlägg ändrades av: HAL 9000 den 2001-11-28 21:29 ]
November 7, 2001
October 9, 2001
On 2001-11-28 14:58, Thomas wrote:
On 2001-11-28 11:48, LANmover wrote:
Hade att jobbigt virus för några år sedan.
(Win 3.11)
Var ute i DOS och NC (norton commander om nån kommer ihåg) och då fanns en katalog (INTE MAPP) som hette nåt lustigt. I den fanns sedan alla kataloger som låg under C:
Gick jag sen in i samma katalog igen låg c: där igen. o så fortsatte det. Så jag provade att ta bort katalogen och mycket riktigt försvann allt på c:
Inte LOL.Det där är _INGET_ virus!! Cross-linked files heter fenomenet...Kör en batch-fil (.bat) såhär:
"mkdir c
cd c
test.bat"
Och spara som test.bat... sen när du kör den, så får du med otur (om du kör DOS) formatera om...
Tack för svaret Thomas, men detta var för ca 6 år sedan då jag var en riktig N00b.
1 Guest(s)