July 25, 2001
Har en Philip Brilliance 107P20 den är bra. När jag köpte min 17 tummare så fanns det två skärmar som var i en helt annan klass för sig. Dels denna Philips dels Sony G200P. Jag valde dock Philips då den gick ner 1000 kr alldelles när jag skulle köpa. Fanns dock ej i hemma på DB då utan tog 10 dagar att ta hem. Att Nokias skärmar ej är så bra finns det mycket bra bevis på. De är en av de få märken som fortfarande använder sig av Shortneck (brrr) innebär sämre upplösningar på sidorna och hyffsat skarp i mitten. De är helt uråldrade nu. Ett annat bevis på att de går dåligt är att de köper bildrör av Sony som de säljer med märket Nokia. Varför inte bara göra som creative gjorde med grafikkortena och helt lägga ner. Satsa på det de kan som mobiltelefoner som creative med sina ljudkort.
Komihåg en sak bara 3600 för Philips och 4600 för Sonyn är ger dig en kass 19 i jmförelse. Köp då hällre den bästa 17 du kan få och spar ögonen.
September 12, 2001
On 2001-09-19 22:32, -=Andreas=- wrote:
Har en Philip Brilliance 107P20 den är bra. När jag köpte min 17 tummare så fanns det två skärmar som var i en helt annan klass för sig. Dels denna Philips dels Sony G200P. Jag valde dock Philips då den gick ner 1000 kr alldelles när jag skulle köpa. Fanns dock ej i hemma på DB då utan tog 10 dagar att ta hem. Att Nokias skärmar ej är så bra finns det mycket bra bevis på. De är en av de få märken som fortfarande använder sig av Shortneck (brrr) innebär sämre upplösningar på sidorna och hyffsat skarp i mitten. De är helt uråldrade nu. Ett annat bevis på att de går dåligt är att de köper bildrör av Sony som de säljer med märket Nokia. Varför inte bara göra som creative gjorde med grafikkortena och helt lägga ner. Satsa på det de kan som mobiltelefoner som creative med sina ljudkort.Komihåg en sak bara 3600 för Philips och 4600 för Sonyn är ger dig en kass 19 i jmförelse. Köp då hällre den bästa 17 du kan få och spar ögonen.
Bara ett litet tillägg här..det är inte nokia längre fast dom heter så..det är Viewsonic som köpte nokia..efter detta sjönk kvaliteten markant.
June 8, 2001
On 2001-09-20 15:34, skiroy wrote:
On 2001-09-19 22:32, -=Andreas=- wrote:
Har en Philip Brilliance 107P20 den är bra. När jag köpte min 17 tummare så fanns det två skärmar som var i en helt annan klass för sig. Dels denna Philips dels Sony G200P. Jag valde dock Philips då den gick ner 1000 kr alldelles när jag skulle köpa. Fanns dock ej i hemma på DB då utan tog 10 dagar att ta hem. Att Nokias skärmar ej är så bra finns det mycket bra bevis på. De är en av de få märken som fortfarande använder sig av Shortneck (brrr) innebär sämre upplösningar på sidorna och hyffsat skarp i mitten. De är helt uråldrade nu. Ett annat bevis på att de går dåligt är att de köper bildrör av Sony som de säljer med märket Nokia. Varför inte bara göra som creative gjorde med grafikkortena och helt lägga ner. Satsa på det de kan som mobiltelefoner som creative med sina ljudkort.Komihåg en sak bara 3600 för Philips och 4600 för Sonyn är ger dig en kass 19 i jmförelse. Köp då hällre den bästa 17 du kan få och spar ögonen.
Bara ett litet tillägg här..det är inte nokia längre fast dom heter så..det är Viewsonic som köpte nokia..efter detta sjönk kvaliteten markant.
MM innan dess ägde nokia i alla tester! viewsonic var ett lågbudget märke för ett par år sedan vet ej hur dom är idag
1 Guest(s)