denstore wrote: [quote=ilg@dd] Ioma det "oftast" (Läs alltid) finns en baktanke med bjudgroggen så är det väl uppenbart vad jag "tror" att jag betalar för. 😛
Så är det med allting. Men skillnaden är att du först betalar, och sen är det upp till henne om blir något göka eller inte.
En prostituterad har ingått ett avtal. Pengar på bordet, och varan skall levereras. Inte många mellanting.
Mmm, därför gäller det att skilja agnarna från vetet när man ska till att ragga på krogen..
Så man inte slösar bort grogg liksom..
😀
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Danne980]Klart det är prostituerade.
Om jag går till en prostituerad och tar med mig min handycam varför är det lagligt?
det är inte lagligt, bara så att du vet.
Hrmm nu började jag tänka lite här. Det är inte olagligt att vara prostituerade, det är olagligt att köpa sex.
Om då porrfilmsregissören betalar tjejen för att ha sex med en "skådis" är det olagligt då? ;P
Men om regissören själv skulle vara med i filmen och betalar tjejen för att ha sex med honom, är det olagligt då? =)
May 10, 2002
Dehman wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Danne980]Klart det är prostituerade.
Om jag går till en prostituerad och tar med mig min handycam varför är det lagligt?
Hrmm nu började jag tänka lite här. Det är inte olagligt att vara prostituerade, det är olagligt att köpa sex.
Om då porrfilmsregissören betalar tjejen för att ha sex med en "skådis" är det olagligt då? ;P
Men om regissören själv skulle vara med i filmen och betalar tjejen för att ha sex med honom, är det olagligt då? =)
Skådespelarna är inte kunder, om de inte vill köpa filmen sen dvs :bok:
September 16, 2002
Collateral wrote: å alla suger på det ändå.
:bgrin: 🙄
ilg@dd wrote: [quote=Danne980] Glöm ALDRIG: Bruce W är en hjälte!!! (som tyvärr snubblade in på en B film eller 2)
Så nog fanns talang i filmen, bortslösad förvisso.
Bruce Willis...Pffft..
Han är i Chuck Norris och Arnold Swartchwalds klass..
Blanda inte ihop dessa machos med skådespelare..
Nu har du talat illa om TRE av våra största skådespelare någonsin! :arg:
Anyhow, allt snack om att det är för njutningen. De som är "gay for pay" då? Tror inte det håller i de fallen i alla fall, men vad vet jag. 😛
March 10, 2002
abishai wrote: [quote=Dehman][quote=Krqagyzzz][quote=Danne980]Klart det är prostituerade.
Okay, men om nu regissören är med så köper ju han sexet för att sedan sälja det vidare. Är han inte hallick då? :>
December 28, 2004
denstore wrote: [quote=Collateral]Personer som arbetar inom den branschen har ett behov av att visa sig naken, dom vill visa sig för andra och dom tycker om det.
Det handlar inte om att "spela" bra eller dåligt, för det är knappast något sådant å alla suger på det ändå.
Sedan tjänar kvinnliga überbra pengar på det.
Oj, här har vi en som har svalt hela porrpropagandan....:)
Hehe, jag såg en dokumentär där dom sa det själva.
"I like to being watched when I'm doing it" 🙂
September 15, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Danne980]Klart det är prostituerade.
ehhh.... det är typ min poäng, vem ska äga kameran för att det ska bli lagligt?
Eller är det som spelar roll vem som slantar upp, så om jag ber min kompis som har en kamera betala för mig, blir det då lagligt?
Om du menar att det är olagligt att gå till en prostituerad så är vi ju lite i ett moment 22, är inte alla som tar betalt för 6 prostituerade även om det är första gången de gör det?
@Collateral:
Jag tror att om man förbjöd byta av pengar mot sex så som prostitution och porrfilm. Många av de tjejer (kanske inte alla) som säger de mest grova saker skulle nog uttryckt sig helt annorlunda om de inte fick betalt för det. Och bara för att de är med i en dokumentär betyder inte att de inte försöker "göra reklam".
Skulle vara kul om man kunde göra porrfilmer lagliga att ladda ner och dela ut till skillnad från andra filmer, så det inte skulle finnas lika stor marknad i filmerna. Det finns ju lyckligtvis/tyvärr en del tjejer som är lika sjuka som vi killar de kanske gör det gratis.
@ilg@dd:
Tragisk inställning. Om jag köper blommor till min flickvän så gör jag det för att glädja henne. Vill jag ha 6 så försöker jag få henne upphetsad, inte genom att köpa något till henne. Hoppas du har bättre självförtroende en vad du ger sken av. Om du lyckas ragga upp en tjej på krogen som du bjudit på "grogg" så följde hon dig nog inte hem pga groggen utan för hon fattat tycke för dig under den tid ni umgicks på stället. Groggen kan vara ett sätt att ta kontakt om man inte klarar det på något mindre tragiskt sätt.
Om du därimot ger henne groggen och förväntar dig något i utbyte kan det var olagligt på 2 olika sätt, antingen som prostitution annars som sexuellt utnyttjande om du försöker supa ner henne.
Danne980 wrote:
@ilg@dd:
Tragisk inställning. Om jag köper blommor till min flickvän så gör jag det för att glädja henne. Vill jag ha 6 så försöker jag få henne upphetsad, inte genom att köpa något till henne. Hoppas du har bättre självförtroende en vad du ger sken av. Om du lyckas ragga upp en tjej på krogen som du bjudit på "grogg" så följde hon dig nog inte hem pga groggen utan för hon fattat tycke för dig under den tid ni umgicks på stället. Groggen kan vara ett sätt att ta kontakt om man inte klarar det på något mindre tragiskt sätt.
Om du därimot ger henne groggen och förväntar dig något i utbyte kan det var olagligt på 2 olika sätt, antingen som prostitution annars som sexuellt utnyttjande om du försöker supa ner henne.
Det är synd om människor som inte förstår ironi fastän det skyltas med smileys.. :cy:
FYI, har jag varit sambo i ca:11 år av mitt vuxna liv, har även lyckats avla en son..
Vad jag menar (På ett ironiskt sätt) är att alla gåvor som senare utmynnar i sex kan betraktas som prostitution mer eller mindre.
Mitt självförtoende är det inget som helst fel på..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 10, 2002
Dehman wrote: [quote=abishai][quote=Dehman][quote=Krqagyzzz][quote=Danne980]Klart det är prostituerade.
Okay, men om nu regissören är med så köper ju han sexet för att sedan sälja det vidare. Är han inte hallick då? :>
Han köper inte sexet, han producerar det. Kanske låter som att klyva hårstrån men så är saken. Låt säga du och din flickvän, kär och galna, bestämmer er för att heta upp sexlivet med att filma er när ni har samlag. Sen om du/ni/hon säljer filmen - ie du/ni/hon får pengar - så är inte du/ni/hon prostituerad, eller hur?
September 15, 2002
Detta förstod jag att det inte var ironi och självklart det om Bruce Willies 🙂
Mmm, därför gäller det att skilja agnarna från vetet när man ska till att ragga på krogen..
Dina tidigare inlägg missade jag tonläget på, tyckte inte det verkade som ironi, men jag ber om ursäkt om jag missförstog dina inlägg.
Danne980 wrote: Detta förstod jag att det inte var ironi och självklart det om Bruce Willies 🙂
Så man inte slösar bort grogg liksom..Dina tidigare inlägg missade jag tonläget på, tyckte inte det verkade som ironi, men jag ber om ursäkt om jag missförstog dina inlägg.
Du missade smileyn när du quotade där..
Så här såg inlägget ut:
ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=ilg@dd] Ioma det "oftast" (Läs alltid) finns en baktanke med bjudgroggen så är det väl uppenbart vad jag "tror" att jag betalar för. 😛
Så är det med allting. Men skillnaden är att du först betalar, och sen är det upp till henne om blir något göka eller inte.
En prostituterad har ingått ett avtal. Pengar på bordet, och varan skall levereras. Inte många mellanting.
😀
Man ska försöka se saken i sitt sammanhang tycker jag..
:bok:
2 Guest(s)