June 3, 2001
silke wrote: jarlen: Man kan väl inte ha en automat låda på en sportbil. automat låda passar sig eventuellt på en småbil för stadsbruk.
audi.se wrote: Tiptronic växlingsbar automat
Detta är alltså i en RS6:a..
Den e sportig tycker jag.
Det finns många sportiga bilar med automat. 😛
Oftast är automatlådor starkare än manuella, har du för mycket vrid så spottar den kuggar.. kolla bara på Tweetys Sierra.
Om du inte redan visste det så sitter det automater i funnycars.
May 11, 2003
Gueno wrote: Japp, det är sant.
Det är nog enda nackdelen med automat.
Man tappar en del kraft till drivhjulen också pga att automataren slirar en del vid växling..
Maximal acceleration får man med en manuel låda om man e bra på det...
Dessutom är det fin väghållning på en 911 om man inte fegar o gasar sig igenom kurvan...
November 23, 2001
vem bryr sig om soppa när man har råd att köpa sportbil?
då kan man köpa sig en audi a2 eller honda civic (vilket iofs. kan ses som halvsportig)
men jag tycker inte att det är nått som helst fel på automat.. visst, inte lika kul o köra. men som sagt. jänkare ska ha automat.
dessutom tror jag att corvetten håller längre än porschen.
June 28, 2001
för så mkt pengar kan du få en bättre bil, inget fel på 911an men en så gammal är inte värd så mkt kosing.
och nya bilar har antispinn och sådan skit som gör det betydligt mkt särkare och lättare att plocka en kurva i hög fart.
det finns porchar som har en ganska klen Wolksvagen motor i oxå, låter fräckt men går inte bra alls.
väghållningen har jag inte en aning om hur den är.
btw, inget fel på jenks med V8or. dom puttrar så gott så
August 24, 2002
Gueno wrote: [quote=erick]Ni snackar om att Porschen släpper baken.. riktiga män driftar genom kurvorna när dom kör bakhjulsdrivet!! 😀
Det är ju så många som kan det oxå.. 🙄
ja då.. det är ju bara o burna ner däcken till blankhårda slicks, då kan man drifta inte bara när han svänger med ratten.
June 3, 2001
Jao.. man gör en sladdbörnis så att säga.
Drift vedeo
Lite annat kul
Det är väldigt få personer som kan drifta på riktigt.
Man måste hitta perfekt gas på en millisekund.
November 8, 2002
Zaver wrote: En gammal 911 kräver sin man!
Om du inte har mycket god erfarenhet av bilar men ändå vill ha en Porsche rekomenderar jag dig en 968:a, 928:a eller 944:a. Dock ingen från början av 80-talet. Mycket billigare och enklare konstruktion än 911.
hahaha det där är inga äkta porschar... no way, ska det vara porshe ska det vara 911. kan aldrig tänka mig nått annat.
Gueno håller sig ontopic som vanligt ser ja..
2 Guest(s)