May 22, 2001
smurfen87 wrote: Hur jobbar lokal brevbärare? Hur många timmars jobb är det
per dag? Vad gör ni? Mkt slappt efter lunch va?Är det deltid eller fulltid?
undrar =)
Jag börjar KL: 07:10- till 14:35, 14:40, 14:50, 15:25.
Så man jobbar CA: 7,5 Timmar per dag.
& Nej det är inte slappt efter lunch, Då kommer all B-post & klumpar (Småpaket) . Kan vara rejält med post ibland.
Som idag var det 11 ST Vagnar med Reklam Bara.. 🙂
Trevligt värre, Skönt att man är Chaffis nu istället.
Alltså kör ut paket & buntar. (Buntar En hög med reklam / Brev)
July 19, 2001
Alltså snart kör jag Falling Down stylen på posten.. Dom klarar ju fan inte av ett dugg längre..
http://www.overson.net/falling.....77_jpg.jpg
Så går det till om man vill ha något snabbt 🙂
May 22, 2001
Öwall wrote: Man vill gärna sätta en "ingen reklam, tack"-skylt i pannan? 🙂
jag ska sommarjobba som brevärare, nu sorterar jag bara... så jag får se hur det är 🙂
Så du cyklar inte ut med post & springer i höghus som är 5 våningar högt?? Med Reklam, brev & klump.. det är sååå kul... :arg:
November 26, 2002
DraGoN wrote: [quote=Öwall]Man vill gärna sätta en "ingen reklam, tack"-skylt i pannan? 🙂
jag ska sommarjobba som brevärare, nu sorterar jag bara... så jag får se hur det är 🙂
Så du cyklar inte ut med post & springer i höghus som är 5 våningar högt?? Med Reklam, brev & klump.. det är sååå kul... :arg:
nepp. Jag hoppas att jag får nåt fint litet villaområde utan ett endaste hyreshus, där jag kan cykla med solen skinande, och små barn som spelar fotboll på trädgården, och alla är jätteglada och hälsar på mig när de får sin post..
May 23, 2001
Waco wrote: Blev det inte så att man inte kunde hämta ut utan avi när posten slutade dela ut paketen? alltså när det var massa butiker som tog över det?
Åt mig har de skrivit en ny avi bara, som sagt inga problem. Men dagen kommer väl då jag kommer till en surkärring och då ska det tjaffas vill jag lova.
February 15, 2003
HELIX wrote: Alltså snart kör jag Falling Down stylen på posten.. Dom klarar ju fan inte av ett dugg längre..
http://www.overson.net/falling.....77_jpg.jpg
Så går det till om man vill ha något snabbt 🙂
hähä..falling down såå grym! 😛
1 Guest(s)