June 1, 2006
Hej, jag undrar lite över det här med posten, aldrig riktigt vetat, så..
Jobbar posten på helgerna? Dvs skickar paket mm.
Man har ju hört lite historier att dom inte gör det så, står "paket skickningen" stilla då eller?
Nu är det så att vi beställde lite saker från Microstore i Göteborg i Torsdags eftermiddag.
"16 jun kl 14:18
DIP Hisingen, Posten har hämtat försändelsen hos avsändaren och är på väg med den till den uppsamlande Godsterminalen för sortering."
"16 jun kl 17:57
Göteborg, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen."
"16 jun kl 19:02
Posten, eBrevsavisering skickad till mottagaren"
16 jun var igår Fredag
17 jun är idag Lördag
Posten har alltså inte uppdaterat sen kl 19:02 igår, är sakerna i sthlm eller tro? Eller är dom fortfarande kvar i Göteborg? Och vad betyder "eBrevsavisering skickad till mottagaren" ?
MVH Victor
June 1, 2006
D3mpa wrote: Om det står stilla i GBG nu så lär det köras på måndag till din posthämtning och dom skickar ut en lapp till din brevlåda där det står att du kan hämta ut det så tisdag tror jag 🙂
Men det beror nog kanske på hur långt ifrån du bor med
Bor i uppsala och behöver bara kollinr + mig för att hämta ut så antagligen är det här på måndag kl 14:00? Minnena som jag beställde på komplett kom fram 14:00, postkontoret skickar ut till mitt postombud kl 15:00-16:00, aja då vet jag att det är här runt 14:00 på Måndag då, tackar för informationen.
1 Guest(s)