October 22, 2002
skulle fråga om någon har en anning om posten jobbar under helger (lördag/söndag)??
alltså vi förmodar att jag skickat ett paket på en torsdag.. kommer den fram på lördag ?? eller får man vänta till måndag??
hade beställt ett moderkort, när man kollar kolliid så står de:
Under leverans till postkontor
så att vadå ?? kommer den in imorgon ?? om den är Under leverans till postkontor, eller kommer den på måndag ??
October 22, 2002
Pim_ wrote: Brukar du få post på lördag/söndag? Nä just det........
jag menade nog paket, DEM BRUKAR VÄL LEVERERA PAKETEN eller ??
man behöver heller inte en AVI för att ta ut paketet, räcker med att man läser på internet att den är inne så är det bara att cykla ditt och hämta 8)
December 11, 2002
Det har kommit den posterminal som ligger närmast dig. Där har det troligen hamnat i en korg som ska till det postkontor men ännu inte hämtats och körts ur. Det kan också ha kommit in så sent till ditt postkonor att det ännu inte registerats som inkommet (mycket mindre troligt).
Min gissning är att det kommer fram till ditt postkontor på måndag, men inte i tid för brevbärarens dagliga cykeltur -> du får hämta det på tisdag. Har du riktig tur kan du hämta det utan avi, men det brukar vara riktigt svårt
October 22, 2002
Pim_ wrote: Och om du vet så mkt så kanske du vet att man kan följa paketen mha kolliID på det där spelet internet.......
jag kansk vet det (så många onödiga inlägg du skriver)...
men min fråga var om dem leverera PAKET till det lokala postkontoren UNDER HELGERNA (SLUTA skriv onödiga inlägg, och du undrar varför du fick en varning ;))
October 22, 2002
Kenrih wrote: Det har kommit den posterminal som ligger närmast dig. Där har det troligen hamnat i en korg som ska till det postkontor men ännu inte hämtats och körts ur. Det kan också ha kommit in så sent till ditt postkonor att det ännu inte registerats som inkommet (mycket mindre troligt).
Min gissning är att det kommer fram till ditt postkontor på måndag, men inte i tid för brevbärarens dagliga cykeltur -> du får hämta det på tisdag. Har du riktig tur kan du hämta det utan avi, men det brukar vara riktigt svårt
det är ett paket, jag brukar alltid hämta paketen utan avi 8)
men jag ska ditt och kolla imorgon ifall den är inne 🙂
December 11, 2002
March 20, 2003
CasO wrote: [quote=Pim_]Och om du vet så mkt så kanske du vet att man kan följa paketen mha kolliID på det där spelet internet.......
jag kansk vet det (så många onödiga inlägg du skriver)...
men min fråga var om dem leverera PAKET till det lokala postkontoren UNDER HELGERNA (SLUTA skriv onödiga inlägg, och du undrar varför du fick en varning ;))
På a) svarar jag:
Du kan ju ringa posten på måndag och fråga hur de gör.
På b) blir svaret:
Jag skriver sällan onödiga inlägg. Jag påpekar bara det självklara på ett, för vissa lite annorlunda sätt....
Och på c)
Nej, jag undrar inte varför jag fick en varning utan är mkt väl medveten om det och *host* ångrar djupt mitt temperament *host*
December 18, 2002
Posten har faktiskt en hemsida! check it out !!!
googla om du nu inte hittar adress... * http://www.posten.se *
October 22, 2002
GooGeL wrote: Posten har faktiskt en hemsida! check it out !!!
googla om du nu inte hittar adress... * http://www.posten.se *
jag tror att jag är väl medveten om det 🙄
1 Guest(s)