July 28, 2003
Hej, tänkte sälja en dator jag annonserat på blocket via postförkskott till en kille på blocket. Är det nåt speciellt man ska tänka på? Jag är oskuld så vet inte riktigt vad man ska akta sig för och så. Måste man ha nåt speciellt konto för att man ska kunna få cashen? Eller räcker det med ett vanligt konto hos nån bank?
Tacksam för snabba svar!
February 27, 2006
Nej man måste inte ha ett företag för att skicka postförskott det räcker med att du har ett postgiro konto sen fixar posten resten men det kommer kosta dig en slant dem tar ut en extra avgift när man skickar saker som postförskott.
Du fyller i en blanket hur mycket han ska betala när han hämtar ut paketet.
December 17, 2005
För att skicka som postförskott. Alltså att du skickar en vara och när kunden hämtar ut den betalar han/hon. Då måste man har postgirokonto på Nordea.
Sen finns ju internetgiro som någon annan säger här. Jag har själv köpt 1,2 gånger med det. Fungerade faktist rätt bra. De går till så här du & säljaren går med på pris inkl frakt. Ni får något mail där ni bekräftar det. Då betalar köparen in pengar till Blocket, och säljaren skickar när blocket motagit pengarna. Sen när du motagit varan så kollar du så allt är okey.
Då bekräftar du till Blocket att allt är okey släpp pengarna åt säljaren (om allt är det vill säga)... Enda negativa är att de kostar fan så mycke att använda den tjänsten 🙁
Men kör på internetgiro de är relativt bra och säkert.
December 11, 2002
http://www.internetgirot.se <- snabbt och enkelt!
1 Guest(s)