Postförskott|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Postförskott
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
915584
July 4, 2005 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: [quote=skinner]Dom i kudtjänst sa att det var dom på servicestället som avgör sådant inte dom. Får hoppas att dom är villiga att hjälpa till. Annars vet jag inte om jag vågar betala 2000kr eller inte.

2000 var skapligt billigt för den telen.
Frågade du var han hade köpt den och att han kunde verifiera det med kundnummer eller kvitto nummer eller liknande?
Så du skulle kunna ringa och höra ifall han har köpt en telefon där.

Nej det gjorde jag inte, men han lovade att han skulle skicka med kvitto. Han sade att anledningen till att han sålde mobilen var att han hade samma fått en likadan från jobbet dagen efter han hade beställt telefonen som jag har köpt på nätet, vilket gjorde att han fick jobbtelefonen först och den jag ska köpa han aldrig lämna kartongen.
Men ska försöka gulla med dom på utlämmingsstället och berätta min historia och hoppas påatt få öppna den där. Hoppas även att han skickar orginalkartongen som den är, så att han inte packar in den i en massa papper som gör det omständigt att öppna.

Tyckte att jag gjorde ett klipp när jag köpte en k750i för 2000kr som är helt oanvänd av anledning se ovan, hoppas bara jag inte blir blåst. Ett bra tecken i alla fall är att han har tagigt bort annonsen från blocket.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
915590
July 4, 2005 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=BarateaU][quote=skinner]Dom i kudtjänst sa att det var dom på servicestället som avgör sådant inte dom. Får hoppas att dom är villiga att hjälpa till. Annars vet jag inte om jag vågar betala 2000kr eller inte.

2000 var skapligt billigt för den telen.
Frågade du var han hade köpt den och att han kunde verifiera det med kundnummer eller kvitto nummer eller liknande?
Så du skulle kunna ringa och höra ifall han har köpt en telefon där.

Nej det gjorde jag inte, men han lovade att han skulle skicka med kvitto. Han sade att anledningen till att han sålde mobilen var att han hade samma fått en likadan från jobbet dagen efter han hade beställt telefonen som jag har köpt på nätet, vilket gjorde att han fick jobbtelefonen först och den jag ska köpa han aldrig lämna kartongen.
Men ska försöka gulla med dom på utlämmingsstället och berätta min historia och hoppas påatt få öppna den där. Hoppas även att han skickar orginalkartongen som den är, så att han inte packar in den i en massa papper som gör det omständigt att öppna.

Tyckte att jag gjorde ett klipp när jag köpte en k750i för 2000kr som är helt oanvänd av anledning se ovan, hoppas bara jag inte blir blåst. Ett bra tecken i alla fall är att han har tagigt bort annonsen från blocket.

Bara att hålla tummarna, ett kap 🙂

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
915627
July 4, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Sardaukar][quote=Hub][quote=Sardaukar][quote=Johan Nicklasson]använd blockets betalgaranti nästa gång
så här går det till (för er som inte vet)
1) ni kommer överens och sen fyller en i forumläret på blocktes hemsida
2) köparen betalar pengarna till blocket
3) när blocket ser pengarna säger dom till säljaren att skicka varan
4) när du fått varan har du 4 el 5 arbetsdagar på dig att klicka på en bekräftelse länk som du får i ett mail då får säljaren sina pengar av blocket

ha säljaren då skickat en tom låda eller trasig/felaktig vara till dig så säger du det till blocket så skicka dom inte pengarna, klickar du inte på länken i mailet eller hör av dig inom dom 4-5 dagarna så får säljaren automatiskt pengarna

jag har använt denna tjänst en gång den är bra på det sättet att det är svårt att blåsa och/el. bli blåst nackdelen är att en affär tar lite extra tid.. när jag använde tjänsten vad den gratis nu vet jag inte hur det är

Kostar väl en 500:- för köparen?

Varför skulle någon betala 500 kr för något sånnt??
Enligt blocket.se så kostar det NADA.

När jag hängde på blocket som mest så kostade det 500:-.
När jag sålde min båt så var det en som ville utnyttja systemet och betala för det. Köper man en båt för 22500:- så är väl ytterliggare 500:- inte hela världen.

Jo fast en båt... det är inget man skickar på posten direkt eller? :bgrin:

Inte Posten...men ett annat fraktbolag. Bara att hiva in i en lastbil. Men syftet med det var att han inte ville att någon annan skulle hinna före. Han skulle hämta den själv, men ville betala i förväg.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 271
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL