August 13, 2002
Fan är ni n00bs hela högen eller? Iron Maiden och Hammerfall som power-metal band var det roligaste jag hört på länge
Några tips:
DragonFroce
Gamma Ray
Helloween (inte direkt power-metal, men bra ändå)
Rhapsody
Chinchilla
Running Wild
Grave Digger (lite mer åt heavy kanske)
*EDIT*
"Rhapsody - Emerald Sword" är än av dem bästa power-metal låterna genom tiderna, helt klart!
January 18, 2003
GolZa wrote: Fan är ni n00bs hela högen eller? Iron Maiden och Hammerfall som power-metal band var det roligaste jag hört på länge
Några tips:
DragonFroce
Gamma Ray
Helloween (inte direkt power-metal, men bra ändå)
Rhapsody
Chinchilla
Running Wild
Grave Digger (lite mer åt heavy kanske)*EDIT*
"Rhapsody - Emerald Sword" är än av dem bästa power-metal låterna genom tiderna, helt klart!
*Heavens Gate, en av grundarna inom genrén
*DragonForce är riktigt grymma! Synd att de var så sugigt dåliga live på SRF -03, ny trummis som inte var inspelad för fem öre :/
*Rhapsody/Luca Turilli solo (kanske inte senaste soloplattan dock, är väl mera myskometal än powermetal)
*Lost Horizon
*Falconer
*Edguy/Tobias Sammets sidoprojekt Avantasia
*Heavenly
*Blind Guardian (de tidiga plattorna är iofs mera thrashiga, dock jävligt bra)
*Fairyland, låter mycket Rhapsody-inspirerade. Kanonspelning nere på SRF -03
Sen fattar jag inte riktigt vad du menar med att Hammerfall inte är power?? De första tre plattorna är power så det skriker om det, senaste är mera heavy dock.
Sen _grundade_ för fan Helloween och Heavens Gate det som kallas för Power Metal..................
February 22, 2003
GolZa wrote: Fan är ni n00bs hela högen eller? Iron Maiden och Hammerfall som power-metal band var det roligaste jag hört på länge
Vad tycker du hammerfall är då? Inte fan är det Heavy metal i alla fall
BearznaiL wrote: [quote=BelGarath]senast ja kollade var maiden inte power utan heavy metal...
Och vad fan är "Dark Metal"?
Black Metal då?
Njaa jag godkänner inte riktigt de heller
Melodiös nybörjar-Black Metal kan jag kalla det
January 18, 2003
BelGarath wrote: [quote=GolZa]Fan är ni n00bs hela högen eller? Iron Maiden och Hammerfall som power-metal band var det roligaste jag hört på länge
Vad tycker du hammerfall är då? Inte fan är det Heavy metal i alla fall
BearznaiL wrote: [quote=BelGarath]senast ja kollade var maiden inte power utan heavy metal...
Och vad fan är "Dark Metal"?
Black Metal då?
Njaa jag godkänner inte riktigt de heller
Melodiös nybörjar-Black Metal kan jag kalla det
Som sagt: De tre första plattorna med Hammerfall är Power, senaste är dock Heavy.
February 21, 2003
matsansan wrote: [quote=Twinsen]matsansan: Jag hoppas du var ironisk.
Rörande vad? Hammerfall eller? Har lyssnat på metal i 15 av mina 25 år, jag vet hur olika sorters metal låter...
Kollade upp lite, jag har nog missat det senaste albumet, syftade på Crimson Thunder, vilket du nog inte gjorde.
January 18, 2003
Twinsen wrote: [quote=matsansan][quote=Twinsen]matsansan: Jag hoppas du var ironisk.
Rörande vad? Hammerfall eller? Har lyssnat på metal i 15 av mina 25 år, jag vet hur olika sorters metal låter...
Kollade upp lite, jag har nog missat det senaste albumet, syftade på Crimson Thunder, vilket du nog inte gjorde.
??? Vad är det du yrar om???
Vi tar det hela i kronologisk ordning då:
Debuten: Glory To The Brave, kanonbra powerplatta!
Andra: Legacy Of Kings, rätt ok powerplatta
Renegade: Kommersiell powerplatta, halvkass
Crimson Thunder: Låter 80-Heavy mera än 90-Power, helt ok som Heavy-platta.
Anser du inte att Crimson Thunder låter Heavy istället för Power eller vad?
1 Guest(s)