January 18, 2003
Gorbarog wrote: Insania Stockholm. Deras första skiva "World of Ice" är bäst.
Iron Fire är också värdiga att kolla in. Dock inte "riktig" Power Metal.
Brainstorm´s skiva Ambiguity är bra.
Nightwish (nu får jag säkert en massa skit) tycker jag är lite åt Power Metal hållet.
Nightwish är rätt svårklassat. Det finns ju lite Powerelement i det iaf. Bombastiskt, symfoniskt, progressivt osv. Vet inte vad de klassas officiellt som faktiskt. Hur som helst är Nightwish hur bra som helst, bästa livekonsert jag varit på nånsin är dem på fryshuset hösten -02, kan fortfarande få gåshud då man drömmer sig tillbaka 😀
January 18, 2003
Twinsen wrote: matsansen: Crimson Thunder är, enligt mig, Power metal. Visserligen är jag ganska klen när det gäller 80-tals Heavy, så jag kan inte riktigt uttala mig om hurvida den skivan låter som 80-heavy eller inte.
Lyssna på plattan igen så hör du att det i princip bara är "On the edge of honour" som låter Power (mycket dubbelstamp, tvestämmig snabb gitarr och mycket highpitch-sång), resten låter mera Heavy. Rätt bra platta i vilket fall 🙂
June 17, 2002
DraGoN wrote: Nightwish är jävligt bra ja-... hatar mig själv så j**la mycke att man missade deras sista spelning.... :(:(:(
Jag har träffat dom..=) ELler dom satt på Flyget när jag åkte till Finland i samras..=) Trummisen Jukka höll på att ramla på mig när han skulle ta ner en väska..=)
December 31, 2001
DraGoN wrote: Nightwish är jävligt bra ja-... hatar mig själv så j**la mycke att man missade deras sista spelning.... :(:(:(
Deras senaste platta sög när de bytte gittarist.
gick att lyssna på för ett par år sedan men absolut inte nu.
vader och cannibal är det som spelas.
January 18, 2003
Death On Wings wrote: [quote=DraGoN]Nightwish är jävligt bra ja-... hatar mig själv så j**la mycke att man missade deras sista spelning.... :(:(:(
De har aldrig bytt gitarrist??? De har bytt basist, men det är ju i vilket fall keyboardisten som skriver låtarna och texterna.
August 27, 2003
Falconer och Dark Moor är två rikigt sköna band. Dark moor är nästan identiska med rhapsody förövrigt.
Lista:
Avantasia
Insania (stockholms band)
Blind guardian (Nigtfall on middlearth)
Gamma Ray
Edguy
Tavion (östersundare)
Falconer (svenskar)
Tobias sammet
Stevie Vai (gittar1337h4Xx0r)
Rhapsody (allsång =)
Luca turilli (Köp EP isf)
*host* Nightwish *host*
Helloween
Sabaton
December 31, 2001
matsansan wrote: [quote=Death On Wings][quote=DraGoN]Nightwish är jävligt bra ja-... hatar mig själv så j**la mycke att man missade deras sista spelning.... :(:(:(
De har aldrig bytt gitarrist??? De har bytt basist, men det är ju i vilket fall keyboardisten som skriver låtarna och texterna.
aaa så var det, va osäker om det va basisten eller gitarristen va ett tag sedan det hände så jag har glömt det.
September 28, 2003
^Morbid^ wrote: Skippa skiten o tjacka lite döds o black iställe, du är väl man!!???
gillar inte musik där dem skriker lungerna ur sej men smaken är som baken och ja jag är man baserar du kön på vad man gillar för musik isåfall har du problem du borde plocka upp en bok ju ta reda på lite saker 8)
September 28, 2003
^Morbid^ wrote: fastbullit när du fyller 13 eller nåt sånt så kommer det säkert bli folk av dig med....
:hehe: hmm jag e 17 och behöver ingen som berättar för mej vad jag tycker om. Jag har inget emot att folk gillar black/dark metal har du nåt emot mej för att jag inte gillar att lyssna på det. ps va inte så kaxig när du fyller 11 eller nåt sånt kommer det säkert bli folk av dej med.
2 Guest(s)