November 22, 2001
Cyberhawk wrote: [quote=Delph1][quote=Vamp][quote=Suizide]Är nightwish verkligen power metal?
Funderade på det jag med. Jag ser det inte som det iaf.
Nja, dom är väl högst tveksamma som power metal-band, men brukar klassas som det av allmänheten, Dom har ju enstaka spår som helst klart är av power metal karaktär, men mycket är ju dock för slött för att kallas power metal.
//Andreas
Tror det ska klassas som goth.
Det bästa power metal bandet i världen är inte Blind Guardian utan Dream Evil för er som inte visste. 😉
EDIT: Bästa bandet i världen Thyrfing, tack vare Urkraft från 2000. 🙄
Det där kan man diskutera i all evighet.
Finns massor med benämningar på dem.
March 10, 2002
Redfaction wrote: Mycket power metal e ju skit pågrund av kassa sångare men Manowar, Halloween,Edguy Nightwish och Therion är väl de som är bra sen var det inge fler med sångare som låter bra.
Sonata Arctica & Blind Guardian då? Blind Guardian - Nightfall Får rysningar. 😮
February 16, 2004
Captain_Anarchy wrote: Children of bodom är väl mer åt death-metal hållet tycker jag men väldigt bra, manowar är väl förövrigt ett power metal band som är mycket softa, dom har gjort en del lugna låtar också men dom snabba regerar enligt mig!
The Haunted är väl inte riktigt power metal men deras nya album rEVOLVEr är extremt bra!
Är inte MANOWAR heavy metall, softa?
November 27, 2003
Cyberhawk wrote: [quote=Delph1][quote=Vamp][quote=Suizide]Är nightwish verkligen power metal?
Funderade på det jag med. Jag ser det inte som det iaf.
Nja, dom är väl högst tveksamma som power metal-band, men brukar klassas som det av allmänheten, Dom har ju enstaka spår som helst klart är av power metal karaktär, men mycket är ju dock för slött för att kallas power metal.
//Andreas
Tror det ska klassas som goth.
Jag kommer aldrig kalla dom för goth metal, det är betydligt tyngre saker i min mening. Bara för sångerskansminkar sig goth komemr jag aldrig kalla Nightwish för goth. Mer åt opera metal som en del kallar det.
Men detta är en diskussion vi haft förut och den gav inget då och kommer nog inte göra det nu heller.
//Andreas
March 21, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Captain_Anarchy]Jag tycker Blink 182 är bästa Power Metal bandet!! 🙂
Jag hoppas, å det grövsta, att du verkligen inte är seriös.
Blink måste ju vara det ultimata popbandet...
Naj dom är en egen genre 😛 (mest föratt jag inte ska lyssna på pop)
July 14, 2003
Det här är inte svaret på din fråga men jag snor din tråd och gör som jag vill ja 😉
iaf... Vad menas med Power Metal??
och har Nightwish gjort fler bra plattor än den nyaste??
Hammerfall, In Flames, Nightwish är ju grymma så då lyssnar jag uppenbarligen på power metal fast jag inte vet om det 😀
April 10, 2003
Nightwish är INTE goth, ta och lyssna på t,ex Lacrimosa så hör du en distinkt skilnad.
Goth är nödvändigtvis inte tungt untan bara deprimerande :D.
Sen så ska man skilja på goth och goth metal som inte har med varandra att göra.
ManOwar anser jag vara ett av dom första rena power metal grupperna.
March 21, 2003
optimuz wrote: Det här är inte svaret på din fråga men jag snor din tråd och gör som jag vill ja 😉
iaf... Vad menas med Power Metal??
och har Nightwish gjort fler bra plattor än den nyaste??Hammerfall, In Flames, Nightwish är ju grymma så då lyssnar jag uppenbarligen på power metal fast jag inte vet om det 😀
In Flames = power metal ? ???? :cy: :cy: :cy:
Vem har sagt det ? det är ju som att säga att elvis spelade punk....(in flames
är medolisk black metal och inget annat ) 😎
July 14, 2003
hehe 🙂 alltså jag vet inte, jag vet ju inte ens vad som klassas som power metal och vad kriterierna är för att klassas som det...men det var flera i tråden som skrev att in flames var lite power metal och även nightwish men som sagt jag vet inte 🙂
In Flames pwnar allt annat iaf 😀
January 23, 2003
Men för i helvete er okunskap är ju tragisk. Opeth är progressiv death metal o att ens närma det i samma mening som power är ju skamligt. De flesta andra band ni nämnde i fel genre har andra redan rättat (In Flames, Children of Bodom...)
Farbror wrote: in flames
är medolisk black metal och inget annat
Nästan rätt, det är göteborgsdöds och gillar man musik i den stilen så är At The Gates guld.
imo är power den löjligaste genren i hela metalträsket, en massa vuxna män som sjunger i falsettröst om att de ska slakta drakar med fire steel och power of thy sword... klassas ibland som nerdmetal också på grund av direkta kopplingen till fantasy 😀
November 27, 2003
conformeR wrote: Men för i h*****e er okunskap är ju tragisk. Opeth är progressiv death metal o att ens närma det i samma mening som power är ju skamligt. De flesta andra band ni nämnde i fel genre har andra redan rättat (In Flames, Children of Bodom...)
[quote=Farbror]in flames
är medolisk black metal och inget annat
Nästan rätt, det är göteborgsdöds och gillar man musik i den stilen så är At The Gates guld.
imo är power den löjligaste genren i hela metalträsket, en massa vuxna män som sjunger i falsettröst om att de ska slakta drakar med fire steel och power of thy sword... klassas ibland som nerdmetal också på grund av direkta kopplingen till fantasy 😀
Nu har du haft bråttom. Vi har ju inte diskuterat strikt power här utan även andra metal-genrer 😛
//Andreas
1 Guest(s)