March 24, 2003
Öwall wrote: [quote=HELIX][quote=Öwall] livstid i Sverige är tills man dör eller blir frigiven. Oftast det senare.
I övrigt så hoppas jag att ni ursäktar att jag inte deltar i firandet, jag har lite svårt för att glädja mig åt en annan persons död, oavsett vad han har gjort.
Varför inte? Ioförsig är det ju inte en person.. Snarare ett monster.. Så där har du nog rätt..
Jag ha nog ganska rätt om jag tolkar det där som att du tycker att jag har fel, så jag svarar därefter.
För det första ska man ju se till att sånt här inte händer.
Sen, vad hjälper det hans offer om han dör? Blir allt det han gjort ogjort?
När jag ser något sånt här, så tänker jag hellre på offren, än på någon som dör, som annars skulle ha stuttit i fängelset resten av livet.
Det må vara så att han inte förtjänar att leva, men det finns heller ingen som har rätt att besluta huruvida han ska dö eller inte.
Men även om det han har gjort inte blir ogjort när han dör, så blir det ändå bättre. Tänk om han släpps fri på något sätt senare. Då kanske han fortsätter och fler barn blir utsatta.
July 18, 2001
Mind wrote: [quote=MrWeizel][quote=Ogrebeast]Våldtäktsmän och pedofiler ska ju egentligen sitta i enskilda fängelser, eftersom det är snarare regel än undantag att de lynchas av "vanliga" brottslingar. Kan de gôtt ha!
och varför sätter dom dom i vanliga fängelser? jo för att dom ska dö utan att brottet rättfärdiga dödsstraff
för en gångs skull håller jag med öwall... för jävligt att man gläds åt någon annas död, oavsett, visar ju ungefär hur hög ens moral är
bah gör någon sådant så känns det ju inte bra att veta att dom kommer ut efter några år och kan göra vad dom vill.
ne jag fick ett flin på läpparna igår natt när jag läste det på text tv.
han förtjänade inte att leva.
smärtsamma sätt att dö på.
bli isärdragen av 4 hästar med ett snöre runt varje lem.
tänk o ligga där med tex 1 arm och bara förblöda till döds, och vilken smärta ! + skräcken att se sina tarmar rinna ut ur benfästerna-.
rommarna använde detta, jäklar vilken syn !
Brinna upp måste ju göra jävligt ont.
känna hur fettet pyr och smäller, huden krymper då vattnet förångas och tarmarna o musklerna vrider sig av värmen, ögonen som smäller som 2 ballonger.
bacon någon ?
explodera i en vakumkammare skulle vara rätt fräck, som explotion utan eld . poff
tillomed bli utskickad i rymden, fast det kommer nog inte hända än på några år.
skicka lite dna till utomjordingar.
jag kommer inte på något mer.
en i klassen pratade på att förr i tiden(minns inte vilka) så flådde man en tjur, och sen "paketerade" in "fulingen" i skinnet som krympte med en enorm kraft.. det var nog inte så trevligt att ligga inne i ett sånt skinn heller 😉
October 20, 2001
Varför döda honom när man kan göra han rullstolsbundet resten av livet, och att han inte kan röra en lem.... Tycker lika väl att han kan sitta och lida tills han dör än att nån dödar han innan.... Dom som fallit offer för han lider säkert i resten av sina liv...
Det är iaf. vad jag tycker..
September 13, 2002
i "den stora sandlådan" (mellanöstern) å andra ocivilicerade länder så brukar de ju roa sig med att skära fötterna/händerna av folk, stena dem, dra isär mellan bilar, bränna etc etc.
men nu te prästen.
livstidsdömda borde få sitta i 8år på kåken å sedan avrättas så de inte kostar så mkt pengar.
varför verkar pedo-präster bara utnyttja småpojkar? eller e det jag som missuppfattat statistiken..?
fast det kanske e något med homosexuella och barn, var det inte nån gay som ansåg att barn hade sexualitet och att den skulle uppmuntras etc
March 20, 2003
Ni som tycker att ni har höga moraliska värderingar och inte kan rättfärdiga prästens död är patetiska.
Om han var 99% klar med att bota cancer hade jag kunnat unna honom att leva ett tag till, men när han i sitt yrkesliv inte gjorde ngt som ngn annan kunnat göra lika bra finns det ingen anledning att hålla en sådan människa vid liv.
November 26, 2002
Pim_ wrote: Ni som tycker att ni har höga moraliska värderingar och inte kan rättfärdiga prästens död är patetiska.
Om han var 99% klar med att bota cancer hade jag kunnat unna honom att leva ett tag till, men när han i sitt yrkesliv inte gjorde ngt som ngn annan kunnat göra lika bra finns det ingen anledning att hålla en sådan människa vid liv.
och likaså tycker jag att ni som sitter och skrattar och njuter åt en människas död och funderar ut ännu värre metoder att ta livet av honom är patetiska också.
January 28, 2003
heimdal wrote: i "den stora sandlådan" (mellanöstern) å andra ocivilicerade länder så brukar de ju roa sig med att skära fötterna/händerna av folk, stena dem, dra isär mellan bilar, bränna etc etc.
men nu te prästen.
livstidsdömda borde få sitta i 8år på kåken å sedan avrättas så de inte kostar så mkt pengar.varför verkar pedo-präster bara utnyttja småpojkar? eller e det jag som missuppfattat statistiken..?
fast det kanske e något med homosexuella och barn, var det inte nån gay som ansåg att barn hade sexualitet och att den skulle uppmuntras etc
skumt också med tanke på vad katolska kyrkan tycker om homosexualitet...
Öwall wrote: [quote=Pim_]Ni som tycker att ni har höga moraliska värderingar och inte kan rättfärdiga prästens död är patetiska.
och likaså tycker jag att ni som sitter och skrattar och njuter åt en människas död och funderar ut ännu värre metoder att ta livet av honom är patetiska också.
håller med öwall ännu en gång...
(2 ggr på samma vecka?! :D)
2 Guest(s)