December 7, 2001
Hauk wrote: en grej bara..
vad har era föräldrar för inställning till alkohol? kan ni dra ut en helg med kompisarna utan att det tar hus i h*****e..?
vad händer om du svär?
Ni är säkert less på sådana frågor, but im dying to know!
jo dom skulle väl typ... bli lite aggresiva om ja kom hem full å typ prata lite med mig så skulle de va över sen 🙂 gud förlåter så att säga
ja har svurit nåra gånger mitt framför näsan på farsan.. och hn reagerar inte men ja försöker hålla mig från att göra de när ja "snackar" me han
January 28, 2003
så fort kragen åker av så är det ju som vilken person som helst.. eller inte riktigt, för dom brukar va betydligt trevligare än genomsnittet 😀
det med att det skulle ta hus i helvetet om man kom hem packad behöver inte föräldrarna va präster för det ska inträffa
min åsikt är att prästerna har blivit betydligt modernare nu än för, säg 20 år sen.. börjat tro lite mer på samhället och anpassar sig efter det vilket dom måste göra för att kyrkan ska överleva, inte som när samhället anpassa sig efter prästerna på 1800-början av 1900-talet..
October 6, 2003
peppe20 wrote: [quote=Hauk]en grej bara..
vad har era föräldrar för inställning till alkohol? kan ni dra ut en helg med kompisarna utan att det tar hus i h*****e..?
vad händer om du svär?
Ni är säkert less på sådana frågor, but im dying to know!
jo dom skulle väl typ... bli lite aggresiva om ja kom hem full å typ prata lite med mig så skulle de va över sen 🙂 gud förlåter så att säga
ja har svurit nåra gånger mitt framför näsan på farsan.. och hn reagerar inte men ja försöker hålla mig från att göra de när ja "snackar" me han
Jag svär hela tiden med mina föräldrar, och de hoppar glatt på min vana 🙂
May 12, 2002
MrWeizel wrote: så fort kragen åker av så är det ju som vilken person som helst.. eller inte riktigt, för dom brukar va betydligt trevligare än genomsnittet 😀
Det håller jag inte riktigt med om. Att vara präst är ju lite som ett job man alltid har. Tex. Om man går på fester och dricker sig redslös och är som vilken människa som helst kanske inte prästen riktigt får samma förtroende.
January 28, 2003
Oski wrote: [quote=MrWeizel]så fort kragen åker av så är det ju som vilken person som helst.. eller inte riktigt, för dom brukar va betydligt trevligare än genomsnittet 😀
Det håller jag inte riktigt med om. Att vara präst är ju lite som ett job man alltid har. Tex. Om man går på fester och dricker sig redslös och är som vilken människa som helst kanske inte prästen riktigt får samma förtroende.
hmm, en av prästerna i Lövestad församling (1,5 mil härifrån) drack sig duktigt full på en fest byalaget ordnade och gick sedan hem med en annan kvinna än han kom dit med 😀
´han flytta ganska snart efter det kom fram... så du har rätt i att präster måste bry sig mer om sitt förtroende.. men hur det än låter så kanske vissa känner mer "genemskap" om han gör samma saker som vanligt folk? (dock så går kanske itne vanligt folk hem med en ny kvinna på kvällen...)
December 7, 2001
[/b]MrWeizel wrote: så fort kragen åker av så är det ju som vilken person som helst.. eller inte riktigt, för dom brukar va betydligt trevligare än genomsnittet 😀
pappa brukar säga att folk börjar svära som fan när han tar av sig kragen 😀
det med att det skulle ta hus i helvetet om man kom hem packad behöver inte föräldrarna va präster för det ska inträffa
min åsikt är att prästerna har blivit betydligt modernare nu än för, säg 20 år sen.. börjat tro lite mer på samhället och anpassar sig efter det vilket dom måste göra för att kyrkan ska överleva, inte som när samhället anpassa sig efter prästerna på 1800-början av 1900-talet..
skulle inte präster ha anpassat sig så hade folk varit för rätta för att gå i kyrkan nu
July 13, 2002
HAr inga fördomar mot präster... eller inte mer än vad jag har mot de som tror i allmänhet. Inte mitt problem eller min sak, så varför skulle jag bryr mig. Inte ofta tron för någon till en sämre person, kanske lite trångsyntare (t.ex. vad det gäller homosexualitet och könsroller) men det skiljer ju från person till person. Däremot bryr jag mig om personen bakom kragen. Min konfirmationspräst ÄGDE!!! Han är från bahamas och är så jäkla cool, ingen kan någonsin gå i hans fotspår som konfaledare nu när han slutat (inte som präst, som konfaledare).
November 16, 2002
Jag har väl inga fördommar mot präster lr deras familj överhuvudtaget, tycker präster brukar vara dem mest vettiga religions tolkarna
men å andra sidan vet jag inte om jag skulle tolka att någon frågar en son i en religös familj om dem ber bordsbön som en fördom driekt
2 Guest(s)