September 3, 2001
Tjena, jag var i stan idag och fotade och filmade på paraden. Ganska trevligt imho, fina dräkter o människor osv. En och annan kändis också... typ gardell o nåra till. Ni kanske känner igen flera.
Så varsågoda att tanka om ni är intresserade, o skriv gärna vad ni tycker:
Pride Parade full kvalle med allt (290mb)
June 30, 2001
Jag var också inne och tittade på paraden. Lite småroligt var det allt. Väl värt de timmarna jag fick stå.
Fotade också lite med mobilkameran, därav den halvkassa kvaliteten. Men alltid något: http://fredorian.net/~mathias/.....=pride2006
Nja, min åsikt angående gay har jag väl redan dragit här..
Inte riktigt vad jag skulle byta ut tandvärk på julafton emot.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Callister wrote: [quote=ilg@dd]Nja, min åsikt angående gay har jag väl redan dragit här..
😀
Du måste vara lite liberal illgadd!
Kommer tänka på Tom Robinson Band..Hur var det nu igen..
"Sing if your glad to be gay,
sing if your wicked that way".
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Callister][quote=ilg@dd]Nja, min åsikt angående gay har jag väl redan dragit här..
😀
Du måste vara lite liberal illgadd!
Kommer tänka på Tom Robinson Band..Hur var det nu igen..
"Sing if your glad to be gay,
sing if your wicked that way".
:trans:
September 3, 2001
mm jag tror att det är något likt t.ex. punkar kulturen, där de känner tillhörighet med sin stil, och samtidigt försöker att väcka känslor och förundran eller avsmak med sin stil.
Så jag tror att hela poängen med att vara "äcklig", är att provocera och få folk att tänka om. Få folk att bli mer avtrubbade och möjligen mer toleranta inför synen av två män tillsammans t.ex. Och de har ju samtidigt lite självdistans och överdriver så som fastbullit säger.
Och om man nu tycker att det är "äckligt" med två män tillsammans eller utklädda till tjejer så har man väl exponerats alldeles för lite för det.
Varför måste man tycka att allting som faller utanför ens sexuella målgrupp är äckligt? Måste feta (eller mycket smala) kvinnor, dvärgar, svarta, håriga, eller män behöva höra att de är äckliga?
Varför måste man tycka att det är äckligt att se två män kyssas? Man har ju inget att göra med det.
Jag tror att det är såna frågor dom vill att man ställer sig.
February 17, 2004
Vet inte om Pride är nåt bra sett att få bort fördomar om homos erectusarna i samhället. Tycker Fab five är bättre i så fall. De driver ju med sig själva på ett underhållande sätt, samtidigt som de är jäklans duktiga. Kan inte uttala mig så mycket om Pride då jag aldrig varit där och orkar inte ladda ner/se filmerna 😛
/Dani
1 Guest(s)