September 16, 2002
-dejavu- wrote: testat att tända ela på ett pringels chips?
efter det vill man inte äta det 🙂
Ja, det har jag, (om du menar "eld"), näe man vill inte äta det. Men det är ju för tusan farligt att elda det också har jag märkt, för det börjar sprätta fett eller nått och liksom "smattra" när det brinner. Ont gör det om man får det på händerna i alla fall!
September 16, 2002
Arny wrote: [quote=Kizo]Men men, till sommarn bär det av till Skövde, för att aldrig mer återvända!
Akta dig för Skövde. I helgen var den någon som blev knivhotad här...
Jo, det är min crew som röjer plats för mig. Måste få någon att flytta så man får tag i en bra lägenhet. :bgrin:
November 5, 2001
Kizo wrote: [quote=Arny][quote=Kizo]Men men, till sommarn bär det av till Skövde, för att aldrig mer återvända!
Jo, det är min crew som röjer plats för mig. Måste få någon att flytta så man får tag i en bra lägenhet. :bgrin:
Fått tag i nån lägenhet än då?
September 16, 2002
Arny wrote: [quote=Kizo][quote=Arny][quote=Kizo]Men men, till sommarn bär det av till Skövde, för att aldrig mer återvända!
Fått tag i nån lägenhet än då?
Har fått erbjudande om en jag funderar på (måste svara senast torsdag(min födelsedag)). En tvåa på 50kvm med fast el och värmepris. Elpriset är guld värt, men det är inget kök, bara kokvrå. 🙁
Ska kolla vidare, men det KAN bli den.
November 5, 2001
Kizo wrote: [quote=Arny] Fått tag i nån lägenhet än då?
Har fått erbjudande om en jag funderar på (måste svara senast torsdag(min födelsedag)). En tvåa på 50kvm med fast el och värmepris. Elpriset är guld värt, men det är inget kök, bara kokvrå. 🙁
Kök klarar du dig utan. Mitt kök är bara en avstjälpningsplats för disk och annat avskräde. Läget är viktigare. Jobbigt att behöva åka buss till skolan/stan. Dessutom kostar ju busskortet en slant. Å vad du än gör så bosätt dig inte i Ryd (är som att komma till ett annat land) eller Skultorp (där bor jag ).
Grattis i förskott.
September 16, 2002
Arny wrote: [quote=Kizo][quote=Arny] Fått tag i nån lägenhet än då?
Kök klarar du dig utan. Mitt kök är bara en avstjälpningsplats för disk och annat avskräde. Läget är viktigare. Jobbigt att behöva åka buss till skolan/stan. Dessutom kostar ju busskortet en slant. Å vad du än gör så bosätt dig inte i Ryd (är som att komma till ett annat land) eller Skultorp (där bor jag ).
Grattis i förskott.
w00t!
Detta är i området "Ekoxen" som ligger i Ryd.
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?StreetNumberId=1832277&PageNoStreet=2&SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=timmerv%e4gen+7b
Gillar vi inte det sället?
Typiskt!
Seriöst, du får gärna berätta vart man vill och vill inte bo, och varför, etc. Jag har aldrig ens varit i Skövde! :cy:
November 5, 2001
Kizo wrote:
w00t!
Typiskt!
Seriöst, du får gärna berätta vart man vill och vill inte bo, och varför, etc. Jag har aldrig ens varit i Skövde! :cy:
Nja, det är mest Södra Ryd som vi inte gillar. Missförstå mig rätt nu men det är en sammlingsplats för människor av utländsk härkomst. Eller rättare sagt: det vimmlar av dom där. Västra Ryd (där "Ekoxen" ligger) kan nog vara helt ok. Problemet är att du måste åka buss för att ta dig till skolan om du inte gillar att cykla en bit. För du ska väl gå högskola eller är jag ute och cyklar 🙄
Jag rekommenderar Norrmalm. Nära till HIS och till resten av stan. Kan vara dyra hyror. Östermalm är billigare men lite lägre "status". Södermalm och Vasastan är bra att bo men där kan det vara svårt att få lägenhet då det inte är Skövdebostäder som man hyr av utan Rapp. Vanligast så iaf. Rapp har vad jag vet inga studentlägenheter.
Ska du ha en studentlägenhet är Kurorten fräscht och centralt. Byggt 2002 och ligger intill högskolan, resecentrum och boulognerskogen (park). Lite dyrt bara.
Jag tycker du ska börja med en studentlägenhet för att lära känna stan lite bättre. Enklare att få tag i nått bättre när du väl flyttat hit.
September 16, 2002
Arny wrote: [quote=Kizo] w00t!
Typiskt!
Nja, det är mest Södra Ryd som vi inte gillar. Missförstå mig rätt nu men det är en sammlingsplats för människor av utländsk härkomst. Eller rättare sagt: det vimmlar av dom där. Västra Ryd (där "Ekoxen" ligger) kan nog vara helt ok. Problemet är att du måste åka buss för att ta dig till skolan om du inte gillar att cykla en bit. För du ska väl gå högskola eller är jag ute och cyklar 🙄
Jag rekommenderar Norrmalm. Nära till HIS och till resten av stan. Kan vara dyra hyror. Östermalm är billigare men lite lägre "status". Södermalm och Vasastan är bra att bo men där kan det vara svårt att få lägenhet då det inte är Skövdebostäder som man hyr av utan Rapp. Vanligast så iaf. Rapp har vad jag vet inga studentlägenheter.
Ska du ha en studentlägenhet är Kurorten fräscht och centralt. Byggt 2002 och ligger intill högskolan, resecentrum och boulognerskogen (park). Lite dyrt bara.
Jag tycker du ska börja med en studentlägenhet för att lära känna stan lite bättre. Enklare att få tag i nått bättre när du väl flyttat hit.
http://www.skovdebostader.se/
http://rappfastigheter.se/
Detta är från Magni, som jag fått erbjudandet av.
Och ja, det blir så att jag åker buss, men det måste jag ju kunna överleva.
Hmm... Detta är svårt.
Det slutar med att jag flyttar in med dig. :bgrin:
3 Guest(s)