March 15, 2004
Undrar om någon här på mitt favorit forum har nån som helst koll på prissättning på en beg. släpvagn som jag håller på och gör i ordning.
Mitt lilla sommarprojekt kan man säga.
Ifall någon vet vad man kan ta för en
Fogelsta -87
300x170 cm. (bredare än normala)
Nyrenoverad ram. (Har varit massa betong skit på den innan så nu har jag slipat och lackat ramen)
Även ny bottenplatta och fällbara lämmar med nya beslag.
Så den kommer alltså att se ut som ny.
Undrar vad man kan ta för den. Har kollat lite på blocket och misstänker jag borde kunna få minst 10k för den. Kanske mer? Eftersom att den är bredare och längre än normala. Vad tror ni? Lite åsikter om det tack.
February 21, 2003
vart bor du...
i stockholms tex så kostar skiten några tusenlappar mer än i karlskoga tex (köpte mitt släpt med grindar där... sparade ca 5papp)
så 10k är nog inte omöjligt
vad menar du med slipat och målat? är det inte metallfinish på den orginal?
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 15, 2004
tiggre wrote: vart bor du...
i stockholms tex så kostar skiten några tusenlappar mer än i karlskoga tex (köpte mitt släpt med grindar där... sparade ca 5papp)
så 10k är nog inte omöjligt
vad menar du med slipat och målat? är det inte metallfinish på den orginal?
västervik. östra småland.
asså från början typ 20 år sen så syntes ju metall finischen men den har avänds väldigt mycket till att frakta betong, så det sitter betong klumpar över hela ramen. var tvungen att slipa bort dom med en vinkelslip. och sen lacka över det jag slipat så det inte rostar..
innan fanns det nog inte ett enda ställe på den som inte hade betong på sig.
Edit: det är så svårt att veta vad man kan ta för den. priserna är ju helt olika överallt. dessutom finns ju inte modellen kvar och inte många är så här stora. dom flesta är typ 130x250 och på olika sidor har dom kostat mellan 8000-20000. beroende på vart och om det är grindar på eller inte.
mer info. totalvikt på 1250 kg, tjänstevikt 350kg, så lastar 900 kg. fällbara lämmar, bromsad.
edit2: kom även på att farsan (r.i.p) köpte en ny släplärra och den kostade 15000 kr och den var bara 250x130. och det var på ett lokalt ställe han köpte den.
1 Guest(s)