September 15, 2001
Hmm..jag har ett "litet" problem med datorn...
Innan (i eftermiddags) kopierade jag text från nätet(Hamlet..hela j**la historien).Jag lade över den på diskett.
Nu skulle jag öppna en annan diskett och gissa vad jag hittade..
Hamlet! :wide:
Det gick att öppna den från en diskett som inte Hamlet låg på. På den disketten jag vill öppna(med annat skit på) fanns inget annat än just Hamlet.
Har testat ett gäng andra disketter, och samma sak händer. Det enda som finns är Hamlet. :hrm:
Jag behöver hjälp!!!
July 21, 2001
On 2001-09-18 19:02, Frolic wrote:
Hmm..jag har ett "litet" problem med datorn...
Innan (i eftermiddags) kopierade jag text från nätet(Hamlet..hela j**la historien).Jag lade över den på diskett.Nu skulle jag öppna en annan diskett och gissa vad jag hittade..
Hamlet! :wide:
Det gick att öppna den från en diskett som inte Hamlet låg på. På den disketten jag vill öppna(med annat skit på) fanns inget annat än just Hamlet.Har testat ett gäng andra disketter, och samma sak händer. Det enda som finns är Hamlet. :hrm:
Jag behöver hjälp!!!
hade EXAKT samma skitprobb fast med CDskivor på min "gamla" dator.. man kunde se vad som fanns på en annan CD (och använda) men inte fan gick det att byta!!
det enda som hjälpte var att få en BLUESCREEN pga att man försöker göra nåt med CD:n när den är ute.. då nollställdes den..
men när inte det gick så var det MEGABOOT som gällde (knappen på baksidan)
//Christian
September 15, 2001
det där med BLUESCREEN funkade inte..
vågar inte använda MEGABOOT utan min brors tillåtelse..han skulle mörda mej om nåt hände...
Jag får vänta tills han kommer hem...
Jag överlever nog..det var ju bara höstens största skolarbete som skulle vara inlänmat klockan 0800 i morron..
Men jag blir bara underkänd i svenska,okej jag överdrev...inte underkänd..men sänker mitt MVG...pga en j**la dator som inte vill funka. 👿
[ Detta Inlägg ändrades av: Frolic den 2001-09-18 19:31 ]
March 24, 2001
On 2001-09-18 19:31, Frolic wrote:
vågar inte använda MEGABOOT utan min brors tillåtelse..han skulle mörda mej om nåt hände...
Jag överlever nog..det var ju bara höstens största skolarbete som skulle vara inlänmat klockan 0800 i morron..
Men jag blir bara underkänd i svenska,okej jag överdrev...inte underkänd..men sänker mitt MVG...pga en j**la dator som inte vill funka. 👿_________________
///Väldigt blond..Väldigt smart...[ Detta Inlägg ändrades av: Frolic den 2001-09-18 19:31 ]
Lärare brukar förstå att småflickor kan ha problem med datorer ibland. 😀 Be om nån dag till, snacka me brorsan om problemet!
September 15, 2001
On 2001-09-18 19:44, RoTe wrote:
On 2001-09-18 19:31, Frolic wrote:
Men jag blir bara underkänd i svenska,okej jag överdrev...inte underkänd..men sänker mitt MVG...pga en j**la dator som inte vill funka. 👿_________________
///Väldigt blond..Väldigt smart...[ Detta Inlägg ändrades av: Frolic den 2001-09-18 19:31 ]
Lärare brukar förstå att småflickor kan ha problem med datorer ibland. 😀 Be om nån dag till, snacka me brorsan om problemet!
du har inte träffat slavdrivarna på kungshögsskolan. en av mina uppsatser har redan gått åt h*****e pga en icke fungerande dator. jag har inte råd att missa denna med. för att komma in på det jag vill behöver jag jävligt höga betyg,vilket jag visserligen har, men jag kan inte riskera att inte komma in på linjen pga en idiotisk dator som inte kan läsa disken rätt..
September 2, 2001
Hehe, måste bara berätta en historia på högskolan jag gick på innan! Tror den brukar gå omkring som en liten anekdot annars, men detta har jag själv upplevt:
Jag o polaren satt i en av datorsalarna en kväll, vi var ensamma där förutom en liten asiatisk tjej. Plötsligt kom hon fram till oss och frågade varför datorn inte kunde läsa hennes disketter varifrån hon skulle installera ett program. På hennes skärm stod "Please insert disk 2" så jag klickade ok för hon sa att hon satt i andra disketten. Men då började drive-helvetet låta som en skördetröska! Jag kollade på den och såg att tjejen hade lyckats pressa in diskett nummer 2 samtidigt som nummer 1 satt där. Och det syntes knappt utifrån! Jag frågade henne var hon hade tänkt på när hon satte in disketten och hon svarade: "Kan man inte ha båda två i samtidigt? Visserligen var det svårt, men jag fick ju in dom båda!
Jag och min polare asgarvade resten av kvällen åt det hela och vilken chock polarna på datorenheten måste ha fått när dom såg datorn nästa morgon!
Här snackar vi om diskettproblem! Dåligt att den inte kunde läsa disk 2...
September 15, 2001
June 3, 2001
On 2001-09-18 20:14, Doberman wrote:
Hehe, måste bara berätta en historia på högskolan jag gick på innan! Tror den brukar gå omkring som en liten anekdot annars, men detta har jag själv upplevt:Jag o polaren satt i en av datorsalarna en kväll, vi var ensamma där förutom en liten asiatisk tjej. Plötsligt kom hon fram till oss och frågade varför datorn inte kunde läsa hennes disketter varifrån hon skulle installera ett program. På hennes skärm stod "Please insert disk 2" så jag klickade ok för hon sa att hon satt i andra disketten. Men då började drive-helvetet låta som en skördetröska! Jag kollade på den och såg att tjejen hade lyckats pressa in diskett nummer 2 samtidigt som nummer 1 satt där. Och det syntes knappt utifrån! Jag frågade henne var hon hade tänkt på när hon satte in disketten och hon svarade: "Kan man inte ha båda två i samtidigt? Visserligen var det svårt, men jag fick ju in dom båda!
Jag och min polare asgarvade resten av kvällen åt det hela och vilken chock polarna på datorenheten måste ha fått när dom såg datorn nästa morgon!
Här snackar vi om diskettproblem! Dåligt att den inte kunde läsa disk 2...
LOOOOOOOOL!!!!!!!!
Hur fick hon in 2(!) disketter samtidigt?
Du säger ju att hon va liten och tunn, hade hon en gummiklubba i väskan utifall att??
Ja jädrar va dumma människor det finns.. 😀
1 Guest(s)