June 28, 2001
skriver en CV till manpower och jag har fastnat på en jävla fråga, jag har suttit i flera timmar och jag kommer inte fram till något svar.
vad jag förstår så vill du fortsätta utvecklas inom IT, Data. Skriv gärna mer i detalj vad du vill göra ?
någon snälla, skriv nånting jag kan ha nytta av, jag har fan inte en blekaste om vad jag vill sysla med.
January 25, 2003
Skriv något du kan göra, såhär skulle jag skrivit.
Jag skulle se fram emot att jobba med nätverk, både i liten och stor skala. Jag har läst många kurser från Cisco och kan Novell bra. Jag är även kompetent inom webdesign och kan programmera PHP.
Typ något sådant. Inte för att jag skulle vilja jobba med nätverk, men detta var ett exempel 🙂
August 27, 2003
Glöm inte det jag sa på IRC. Ordet "passion" måste finnas med. Det skadar inte heller att kalla servrar och switchar för dina små kärleksbarn och att du ska sköta dem aktsamt och med ansvar. Du måste verka helt sjukt insnöad i datorer. Du kan ju referera till NHs forum också, "mannen som har mest inlägg" ger ju alltid ett plus i rätt kretsar.
March 7, 2004
Hugge wrote: Glöm inte det jag sa på IRC. Ordet "passion" måste finnas med. Det skadar inte heller att kalla servrar och switchar för dina små kärleksbarn och att du ska sköta dem aktsamt och med ansvar. Du måste verka helt sjukt insnöad i datorer. Du kan ju referera till NHs forum också, "mannen som har mest inlägg" ger ju alltid ett plus i rätt kretsar.
:wide: ..okej!
June 28, 2001
Pluxor wrote: Skriv något du kan göra, såhär skulle jag skrivit.
Jag skulle se fram emot att jobba med nätverk, både i liten och stor skala. Jag har läst många kurser från Cisco och kan Novell bra. Jag är även kompetent inom webdesign och kan programmera PHP.
Typ något sådant. Inte för att jag skulle vilja jobba med nätverk, men detta var ett exempel 🙂
perfekt svar
June 28, 2001
ajajaj, nu har jag kommit till den farligaste biten
PERSONLIG BREV !
när det kommer till personliga brev så blir jag lika djup som en uttorkad vattenpöl.
jag har skrivit minst ett 10tal olika personliga brev och det har tagit mig Veckor att sammanställa dom, och jag har aldrig blivit nöjd.
hur skriver man ett personligt brev?
jag behöver Massiv support på denna delen, all hjälp uppskattas.
June 28, 2001
... jag har aldrig beskrivit mig på ett profesionellt sätt, och jag tror inte arbetsgivaren har tid eller lust att läsa trådarna.
min enda svaghet är att jag inte kan berätta om mig själv.
varenda intervju jag har varit på och frågan :"Berätta lite om dig själv", dykt upp så har jag bara tystnat, försökt att tänka fram någonting och *poff* stendött
några gånger har jag lyckats trycka fram med en klen stämma " jag gillar att cykla"
1 Guest(s)