November 7, 2005
Det är såhär en av mina vänner sålde ett fullt fungerande grafikkort.
Som gick i antistat påse osv o lämnades över till en köpare och 1000kr gavs över .. Köparen påstår sig direkt efter när han fått kortet säger att han inte har köpt denna vara utan en annan .. Han hade inte läst annonsens o var besviken på detta. Men hade han finläst i annonsen så stog allting o detta kunde min kompis visa. Och 10minuter senare så påstår han sig att kortet inte fungerar och kräver alla pengar tillbaka
Ok min kompis kan köpa detta att det kan ha hänt .. Men frågan är
om kortet nu inte fungerar igen vad kan man säga o göra
jag anser att min kompis borde få tillbaka pengarna som han betalade i frakten plus att köparen borde kunna ge en liten summa tillbaka då kortet inte fungerar längre
KOm med synpunkter osv vad hade ni gjort? och vad är en rimlig summa att betala tillbaka
Och vad säger polisen egentligen om affärer över nätet händer verkligen något?
August 4, 2005
November 7, 2005
August 4, 2005
March 14, 2001
Bara säga till polaren att fråga köparen hur han hanterade kortet när han monterade det, använde han antistatarmband m.m., om han inte gjorde det är det bara för polaren din att säga köparen hanterade det fel och får skylla sig själv..
Antistatarmband är inget jag använder men man kan alltid använda det som agrument när något går sönder.. 🙂
September 22, 2005
Gör ju inget om köparen är lite specfik angående hur det är sönder heller. Om någon här på forumet skrev "Mitt grafikkort är sönder, hjälp" och inget mer, så skulle ju inte jag bry mig iaf. 🙂
Felen som köparen får kan ju bero på vad som helst, till exempel felaktig hantering av köparen, allmänn inkompatibilitet med systemet, fullmåne, gud vet vad. I desa fall så har ju inte säljaren gjort något fel.
Om man nu är så pass nojig över sådana här saker så bör köparen köpa saker från butiker med öppet köp, reklamationsmöjlighet och sådana fina saker.
2 Guest(s)