March 27, 2003
Har just nu stora problem med min satellit (stava?). Jag har nån nokiabox med ett CanalDigital-kort och ett viasat-kort. Just nu får jag meddelandet "ingen (eller dålig) signal" på Canal+. Vi har haft en del oväder och undrar nu om någon annan har samma problem eller om felet ligger hos mej?
March 27, 2003
Okej, det som oroar mig är att jag har störningar på båda korten (Viasat och CanalDigital). Det är ju högst osanolikt att båda sändarna/satteliterna strular samtidigt och därför börjar jag ana att det är fel hos mej, alternativt bara väldigt dåligt väder som stör båda korten.
February 21, 2003
titta ut
sen kan du ju ge dig sjutton på att det blåst in blötsnö i den 🙁
är det bara canaldigtal som strular
dra ur strömmen, dra ur viasat kortet... och starta upp den enbart med canaldigital kortet i... och vänta tills det kickar igång
canaldigital har gjort en jobbig uppgradering för att bli av med piratkorten som finns nu... (tror jag)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
July 8, 2003
Vi hade också så förrut. Problemet för oss var att när det var snöstorm så la sig massa snö på... Antennerna, på parabolen. Hoppas du fattar vad jag menar. Vi var tvugna att luta oss ut genom fönstret och sopa bort det. Sen funkade skiten i några timmar igen innan man fick sopa igen. =)
February 4, 2003
Vår sådan "mottagare" gick sönder. Själva det huvet som sitter på tallriken. Den sprack, pågrund av snön och vädret.
Sedan sprack även Discec (eller nått) fördelaren. Den som gör att man kan koppla flera huvuden till en kabel.
Det funkade ibland. Men ibland inte.
Så vi bytte ut båda. Sen dess funkar det hela tiden =)
mvh/d
1 Guest(s)