November 5, 2001
CasO wrote:
Det hela handlar om vissa invandrares problem att anpassa sig till vårt samhälle. De utnyttjar systemet och spelar på sin invandrarbakgrund.
En invandrar står inte för alla invandrare... var noga med det du skriver......
Läs hela texten innan du påpekar nått. Tycker att det framgår hyffsat tydligt att jag inte försöker dra alla invandrare över en kant.
September 28, 2003
Arny wrote: [quote=fastbullit][quote=CasO]lol plzzz om det var en svensk som gjorde det där så skulle inte ens den här tråden existera..... var lite mer realistisk....
true true! såna här trådar är så fjantiga! egentligen: vem fan bryr sej!
Det borde vara fler som bryr sig. Försök se det egentliga problemet och inte att hon tog många fryspåsar. Det hela handlar om vissa invandrares problem att anpassa sig till vårt samhälle. De utnyttjar systemet och spelar på sin invandrarbakgrund. Det är sådant som skapar fördomar.
varför utveckla dem då (fördomarna) genom att sitta här och snacka skit? det förstår jag inte 😕
November 5, 2001
fastbullit wrote: varför utveckla dem då (fördomarna) genom att sitta här och snacka skit? det förstår jag inte 😕
För att komma till bukt med fördomar måste man diskutera om dom (fördomarna alltså). Inget berör människor så mycket som invandrare och feminism. Alla har åsikter i dessa frågor.
November 9, 2002
CasO wrote: http://www.ryano.net/iraq/img/.....966884.jpg
Du e grym CasO... grym grym......
June 3, 2001
Min mamma jobbar i en reseption.
En nisse tyckte att hon var rasist för att han fick vänta i några sekunder! 👿
"-Vänta en minut bara."
"-Vaddara.. ärr ru rasse eller?"
"-Va?"
"-Jah, hade det vart en svenne hade han fått komma in på engång!"
"-Svennen hade fått vänta lika länge som dig."
Sådant blir man lite lack på.
March 13, 2003
CasO wrote: eller så gör man små problem stora....
ser inget fel om man tar 10 fryspåsar.... hur mycket kostar en påse egentligen om man jämnför med det man har handlat? 0.10 kr???
sedan så finns det inga skyltar som säger du får inte ta fler än 2 påsar...EDIT: håller dock med att det var dumt att spela dum....
Då har dom nog råd att lägga 1.5 kr på en kasse, eftersom dom har råd att handla mat har dom nog råd med en plastkasse oxå..
Som sagt e det sånt här som gör att man får fördommar, tycker dom får tåla att man har fördommar när dom själv försöker spela på att dom e invandrare o inte ska kunna svenska osv, när dom egentligen kan...
2 Guest(s)