February 17, 2004
Fick ett tråkigt besked nu innan midsommar. Personalchefen har fått höra att jag sover på arbetsplatsen. Nån jä**l på jobbet har alltså svallrat till företagets personalchef och samlat pluspoäng. Tror jag vet vem det är, skit samma för jag skvallrade på honom vid ett annat tillfälle :).
Och sen att jag sover är skitsnack, jag slumrar till i några sekunder, inget mer.
Jag behöver hjälp med att hålla mig allert under arbetsdagen, som innehåller en del dötid och dötrista möten. För mig funkar inte kaffe och koffein jag är dödstrött ändå. Ge gärna tips på uppiggande medel.
/Dani
December 17, 2005
Dani wrote: Fick ett tråkigt besked nu innan midsommar. Personalchefen har fått höra att jag sover på arbetsplatsen. Nån jä**l på jobbet har alltså svallrat till företagets personalchef och samlat pluspoäng. Tror jag vet vem det är, skit samma för jag skvallrade på honom vid ett annat tillfälle :).
Och sen att jag sover är skitsnack, jag slumrar till i några sekunder, inget mer.Jag behöver hjälp med att hålla mig allert under arbetsdagen, som innehåller en del dötid och dötrista möten. För mig funkar inte kaffe och koffein jag är dödstrött ändå. Ge gärna tips på uppiggande medel.
/Dani
öö du sover på jobbet och blir sur när han anger dig? Seriöst? :bgrin:
sköt ditt jobb istället för att "slumra till" så slipper du bli angiven..
Tycker du ska sova om nätterna istället...
Dani wrote: Fick ett tråkigt besked nu innan midsommar. Personalchefen har fått höra att jag sover på arbetsplatsen. Nån jä**l på jobbet har alltså svallrat till företagets personalchef och samlat pluspoäng. Tror jag vet vem det är, skit samma för jag skvallrade på honom vid ett annat tillfälle :).
Och sen att jag sover är skitsnack, jag slumrar till i några sekunder, inget mer.Jag behöver hjälp med att hålla mig allert under arbetsdagen, som innehåller en del dötid och dötrista möten. För mig funkar inte kaffe och koffein jag är dödstrött ändå. Ge gärna tips på uppiggande medel.
/Dani
Jobbar du nattskift eller?
Undvik att sitta så mycket, det är sällan man somnar stående.
Sen kan du ju se till att sova mer på fritiden, det är ju till syvende och sist inte sova din arbetsgivare betalar dej för att göra..
Skulle man trots det sova och chefen kommer på en, då är det bara att ta en rejäl tugga av det sura äpplet och stå för att man gjort det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
Sova ska man göra på raster, annars ser det för illa ut. Oavsett om det är en minut eller en timme.
Ofta ser det illa ut även om man sover på raster, på dagarna ska man helst vara vaken. Det är en sak om man har tvåskift och somnar första dagarna som man jobbar morgon (på rast), men att somna ofta är illa. Jag har ju somnat några gånger i skolan, och då kan man inte göra mycket mer än att gå å lägga sig tidigare nästa kväll. När man jobar är det iofs lite viktigare att vara vaken, speciellt då jag aldrig somnat under genomgångar eller liknande.
Och jag har även somnat när jag haft tvåskift under praktik, åh, vad gött jag sov 😉
Jag kanske ska säga att jag sov under en rast.
EDIT: Med tanke på din avatar, gissar jag att du jobbar på volvo. Kontor eller fabrik?
February 17, 2004
Jag jobbar dagtid i en verkstad på Volvo ni som undrar.
Anledningen till att jag har börjat slumra till är att jag är ute ca 4ggr i veckan. Kommer hem trött vid ca 23-23.30, gör mig iordning och kommer i säng ca 00.30. Märk väl att för mig hjälper det inte om jag går och lägger mig 23, jag är lika trött dagen efter.
Är det Jolt cola som gäller eller vad :P. Tror på att vid trötthet gå ut en sväng och ta lite luft. Luften i verkstan är allt annat än bra.
Bli beroende av koffeintabletter låter sådär kul....
Ordvalet av sova tycker jag är en definitionsfråga. Sova för mig är djup avslappning med snarkningar. Det har aldrig hänt mig på jobbet. Jag slumrar till i 2-5 sek, INGET ANNAT. Men att det ser illa ut är en annan sak, inget jag har tänkt på.
OBS Tänker inte ändra min tillvaro då jag mår hur bra som helst. Måste bara få bukt med min trötthet på jobbet.
/Dani
Dani wrote: Jag jobbar dagtid i en verkstad på Volvo ni som undrar.
Anledningen till att jag har börjat slumra till är att jag är ute ca 4ggr i veckan. Kommer hem trött vid ca 23-23.30, gör mig iordning och kommer i säng ca 00.30. Märk väl att för mig hjälper det inte om jag går och lägger mig 23, jag är lika trött dagen efter.
Är det Jolt cola som gäller eller vad :P. Tror på att vid trötthet gå ut en sväng och ta lite luft. Luften i verkstan är allt annat än bra.
Bli beroende av koffeintabletter låter sådär kul....Ordvalet av sova tycker jag är en definitionsfråga. Sova för mig är djup avslappning med snarkningar. Det har aldrig hänt mig på jobbet. Jag slumrar till i 2-5 sek, INGET ANNAT. Men att det ser illa ut är en annan sak, inget jag har tänkt på.
OBS Tänker inte ändra min tillvaro då jag mår hur bra som helst. Måste bara få bukt med min trötthet på jobbet.
/Dani
Det finns inga mirakelkurer för att hålla sej vaken som funkar i långa loppet, lägg dej i tid så du hinner sova rejält.
Om inte, så bör du nog förbereda dej på reprimander från arbetsgivaren.
macrus wrote: Uppåt-tjack. 🙄
En bekant körde med amfetamin, det funkade typ 3-4 månader, sen blev han kickad och hamnade på behandliongshem. En ren livsfara för de övriga anställda.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
Fungerar inte kaffe lär inte Joltcola göra det heller, men jag tror nog på att du får röra dig lite mer i jobbet.
Sen är väl inte diverse uppiggande preparat en sån bra lösning, du lär ju säkert kunna bli beroende och skulle tro att det inte är så hälsosamt heller. Blir du inte piggare av kaffe lär inte koffeintabletter hjälpa så mycket mer, visst du kan öka dosen av koffein lite lättare men det är ju inte heller så trevligt då koffein har rätt tråkiga bieffekter vid högre doser.. 🙂
Har själv samma "problem" med att jag inte blir pigg av energidrycker/kaffe och tycker det är synd, hade ju varit suveränt om man kunde ta sig en kopp kaffe när man är trött och vips så är man pigg 😛
September 1, 2002
När jag pendlade till mitt jobb för några år sen var det tidiga mornar och halvsena kvällar (struntar i vad folk säger, ingen vuxen människa ska behöva sova innan 23 på kvällen, så är det bara 🙂 )
I alla fall. Jag steg upp vid 05:30 för att hinna till jobbet kl 8 med lite marginal. Var väl en dryg timmes körning enkel resa. Allt kombinerat gjorde det mig dödstrött på eftermiddagarna, och då är det inte kul att sitta och analysera kod kan jag säga.
Vad blev räddningen? Power-napping!
Jag hade 45 minuters lunch. Om jag var snabb kunde jag äta och ta en 30-minuters tupplur på lunchen. Det gjorde en jäkla skillnad, nu kunde man vara koncentrerad hela eftermiddagen och samtidigt ha energi kvar på kvällen hemma.
Till en början vart jag ju retad av arbetskamraterna (jag satt och sov i min kontorsstol mitt i det öppna kontorslandskapet), men efter att ha förklarat för alla (inkl chefen) slutade dom att dra ner ryggstödet och lämnade mig ifred under min lilla vila-stund. 🙂
November 22, 2001
Dani wrote: Jag jobbar dagtid i en verkstad på Volvo ni som undrar.
Bli beroende av koffeintabletter låter sådär kul....Ordvalet av sova tycker jag är en definitionsfråga. Sova för mig är djup avslappning med snarkningar. Det har aldrig hänt mig på jobbet. Jag slumrar till i 2-5 sek, INGET ANNAT. Men att det ser illa ut är en annan sak, inget jag har tänkt på.
/Dani
Väx upp.
Json_81 wrote: [quote=Dani]Jag jobbar dagtid i en verkstad på Volvo ni som undrar.
/Dani
Väx upp.
WORD, som dom yngre skulle sagt..
1 Guest(s)