Problem med trötthet på jobbet vad göra?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med trötthet på jobbet vad göra?
Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
sp_UserOfflineSmall Offline
1143924
June 22, 2007 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Ute fyra gånger i veckan som i ute och festar? Jag antar att alkohol är med i bilden då och då förstår jag inte hur du kan vara rädd för att bli beroende av koffein? Hur som helst så tycker jag du ska tänka över dina prioriteter lite. Vet inte hur ansvarsfullt det är att vara ute och svänga när man sen inte kan sköta sitt jobb. Så mitt råd är väl som alla andras, väx up.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1143931
June 22, 2007 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Ute fyra gånger i veckan som i ute och festar? Jag antar att alkohol är med i bilden då och då förstår jag inte hur du kan vara rädd för att bli beroende av koffein? Hur som helst så tycker jag du ska tänka över dina prioriteter lite. Vet inte hur ansvarsfullt det är att vara ute och svänga när man sen inte kan sköta sitt jobb. Så mitt råd är väl som alla andras, väx up.

Hehehe du låter precis som min Morsa laugh. Kan nämna att alkohol INTE är med i bilden, däremot fysisk ansträngning i ett antal timmar. Det ger tydligen effekt dan efter. Och ja, måste prioritera om lite i min tillvaro; Jobb (1), Nöje(2). Nu är det tvärtom.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1143941
June 22, 2007 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Anledningen till att jag har börjat slumra till är att jag är ute ca 4ggr i veckan. Kommer hem trött vid ca 23-23.30, gör mig iordning och kommer i säng ca 00.30. Märk väl att för mig hjälper det inte om jag går och lägger mig 23, jag är lika trött dagen efter.

Du har ju svaret själv där, var ute mindre!

Vad är viktigast, att vara ute eller ha kvar jobbet?

Men om man ändå är trött (jo jag är det också en del då jag börjar 05:30) så kan man ju köpa energidryck eller slänga i sej kaffe 😛

EDIT: om det nu är som så att du prioriterar nöjet mer än jobbet så får du nog ändra på det. Inget jobb = mycket mindre pengar = mindre nöje..

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1143947
June 22, 2007 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Marcan-]Ute fyra gånger i veckan som i ute och festar? Jag antar att alkohol är med i bilden då och då förstår jag inte hur du kan vara rädd för att bli beroende av koffein? Hur som helst så tycker jag du ska tänka över dina prioriteter lite. Vet inte hur ansvarsfullt det är att vara ute och svänga när man sen inte kan sköta sitt jobb. Så mitt råd är väl som alla andras, väx up.

Hehehe du låter precis som min Morsa laugh. Kan nämna att alkohol INTE är med i bilden, däremot fysisk ansträngning i ett antal timmar. Det ger tydligen effekt dan efter. Och ja, måste prioritera om lite i min tillvaro; Jobb (1), Nöje(2). Nu är det tvärtom.

Om du nu själv väljer att prioritera bort jobbet för nöje så får du nog vara beredd på att du kan förlora jobbet.

Du har presenterat ett problem och orsaken till det och sen undrar du vad du ska göra? Är det verkligen så svårt att se lösningen?

//Andreas

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1143951
June 22, 2007 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

Ska man inte jobba på jobbet?

Man kan ju inte somna medans man sysselsätter sig med något.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1143983
June 22, 2007 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani: härligt att du vet problemet och har svaret på hur du kan fixa det. Ändå verkar det inte röra dig i nacken... Jadu man kan ju alltid hoppas du får sparken och lär dig den hårda vägen 😀

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1144033
June 22, 2007 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du som andra arbetare på Volvo börjar halv sju, är det kanske vettigt att gå å lägga sig runt tio (då räknar jag med att det tar 1,5h från att du går upp tills det att du är på jobbet). Det skulle i så fall innebära sju timmars sömn, mindre ska du inte ha.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1144054
June 22, 2007 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

I lumpen fick vi lära oss att sitta obekvämt.

Annars kan du alltid skaffa något som ger dig en jävla stöt varje gång du somnar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL