May 10, 2002
ZIre wrote: nä, de borde förbjuda K1 också istället, kanske. GIllar inte boxning, förstår inte tjusningen =P
jag förstår mig inte på curling men inte fan säger jag att det ska förbjudas :bok: Jag tror fler som vill slåss skulle börja om de tog bort förbudet, istället för att gå ute på stan och slå folk. :arg:
December 5, 2002
Klart det ska vara tillåtet, det är ju bara löjligt att det är förbjudet.
Inte helt omöjligt att det hade blivit mindre slagsmål på stan heller.
Men jag fattar inte varför det är förbjudet nu, med en bra domare så lär det ju inte vara mycket farligare än nån annan form av boxning.
March 15, 2002
Jag tycker att allt våld och alla våldrelaterade sporter skall förbjudas omgående. Finns ingen anledning att uppmuntra till våld även om det sker under kontrollerade former. Det bästa vore även att förbjuda alla våldscener i spel och framförallt i filmer. Förstår inte vad som är så underhållande i att se när folk har ihjäl varandra. Att vissa tycker det är snarare ett bevis på hur ociviliserade människor egentligen är.
December 5, 2002
MoNsTeR wrote: Jag tycker att allt våld och alla våldrelaterade sporter skall förbjudas omgående. Finns ingen anledning att uppmuntra till våld även om det sker under kontrollerade former. Det bästa vore även att förbjuda alla våldscener i spel och framförallt i filmer. Förstår inte vad som är så underhållande i att se när folk har ihjäl varandra. Att vissa tycker det är snarare ett bevis på hur ociviliserade människor egentligen är.
Det var ju nån som hade kommit fram till att barn inte alls blev mer våldsamma av våldsamma spel för inte så länge sen.
Och säg nån sport som inte innehåller våld på ett eller annat sätt.
Det är ju ingen som säger att du måste gå ut och slåss bara för att du har sett en boxningsmatch på tv eller kanske tränar boxning själv.
Om man nu känner på det viset ska man nog söka hjälp själv istället för att förbjuda nåt för alla andra som faktiskt klarar av att hantera det utan problem.
March 15, 2002
Arne_Garflak wrote: [quote=MoNsTeR]Jag tycker att allt våld och alla våldrelaterade sporter skall förbjudas omgående. Finns ingen anledning att uppmuntra till våld även om det sker under kontrollerade former. Det bästa vore även att förbjuda alla våldscener i spel och framförallt i filmer. Förstår inte vad som är så underhållande i att se när folk har ihjäl varandra. Att vissa tycker det är snarare ett bevis på hur ociviliserade människor egentligen är.
Det var ju nån som hade kommit fram till att barn inte alls blev mer våldsamma av våldsamma spel för inte så länge sen.
Och säg nån sport som inte innehåller våld på ett eller annat sätt.
Det är ju ingen som säger att du måste gå ut och slåss bara för att du har sett en boxningsmatch på tv eller kanske tränar boxning själv.
Om man nu känner på det viset ska man nog söka hjälp själv istället för att förbjuda nåt för alla andra som faktiskt klarar av att hantera det utan problem.
Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
December 5, 2002
MoNsTeR wrote:
Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
Det är väl ett ganska bra sätt att få ut aggressioner för vissa.
Jag tycker de flesta spel är rätt tråkiga, men älskar Postal 2 och våldsamma filmer.
Jag har inte dödat nån eller slagit någon på riktigt än, så vad är det som är så hemskt med det egentligen?
May 14, 2001
Det måste väl vara vettigare att tillåta proffsboxning och därigenom kunna påverka boxarnas vilkor än att stå sidan om medans våra killar boxas på åland, danmark och tyskland.
Man ska ju veta att det inte bara är att ställa sig i ringen utan att för att bli proffs krävs lång och diciplinerad träning så det är inte troligt att folk som boxar på nilsson på krogen platsar i ringen.
2 Guest(s)