Tänk vilket extralyft i skatteintäkter ifall Sverige skulle kunna ordna boxningsgalor al'a Don King (Ja, han med stående håret)
Boxning tillåts ju i andra länder, varför släppa Svenska skattekronor utomlands..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 15, 2002
Arne_Garflak wrote: [quote=MoNsTeR] Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
Det är väl ett ganska bra sätt att få ut aggressioner för vissa.
Jag tycker de flesta spel är rätt tråkiga, men älskar Postal 2 och våldsamma filmer.
Jag har inte dödat nån eller slagit någon på riktigt än, så vad är det som är så hemskt med det egentligen?
Tror du det rätta sättet att få ut sina aggressioner är att se på när folk slår ihjäl varandra? Själva grejen med att våld som underhållning tycker jag är fel, oavsett om det i de flesta fall inte har någon betydelse för våldsstatistiken.
December 5, 2002
MoNsTeR wrote:
Tror du det rätta sättet att få ut sina aggressioner är att se på när folk slår ihjäl varandra? Själva grejen med att våld som underhållning tycker jag är fel, oavsett om det i de flesta fall inte har någon betydelse för våldsstatistiken.
Jaja du får väl tycka det om du vill då.
Jag tror inte att det är nåt fel alls med att spela våldsamma spel eller titta på våldsamma filmer eller proffsboxning om man gillar det, och jag tycker inte att man ska lägga sig i om det ska vara förbjudet eller inte, så länge det inte skadar någon.
MoNsTeR wrote: [quote=Arne_Garflak][quote=MoNsTeR] Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
Jag tycker de flesta spel är rätt tråkiga, men älskar Postal 2 och våldsamma filmer.
Jag har inte dödat nån eller slagit någon på riktigt än, så vad är det som är så hemskt med det egentligen?
Jag tycker fotboll verkar för våldsamt för att få förekomma, kan man inte förbjuda fotboll istället??
Då skulle man även få bort alla slagskämpar som kallar sej fotbollssupporters..
😎
Fotbollssupporters, miljöaktivister, EU-Motståndare och antirasistiska demonstranter...Same shit, different names..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 15, 2002
Arne_Garflak wrote: [quote=MoNsTeR] Tror du det rätta sättet att få ut sina aggressioner är att se på när folk slår ihjäl varandra? Själva grejen med att våld som underhållning tycker jag är fel, oavsett om det i de flesta fall inte har någon betydelse för våldsstatistiken.
Jaja du får väl tycka det om du vill då.
Jag tror inte att det är nåt fel alls med att spela våldsamma spel eller titta på våldsamma filmer eller proffsboxning om man gillar det, och jag tycker inte att man ska lägga sig i om det ska vara förbjudet eller inte, så länge det inte skadar någon.
Folk i det gamla ROM tyckte inte att det var något fel i att se slavar slå ihjäl varandra inne på arenorna. Det var underhållning tyckte man. Riktigt så är det inte idag som tur är. Mänskligheten är i alla fall påväg åt rätt håll :blink:
March 15, 2002
ilg@dd wrote: Jag tycker fotboll verkar för våldsamt för att få förekomma, kan man inte förbjuda fotboll istället??
😎Fotbollssupporters, miljöaktivister, EU-Motståndare och antirasistiska demonstranter...Same shit, different names..
Fotboll går inte ut på att skada varandra, det är bara biverkningar och det får vi leva med. Brottning går heller inte ut på att skada varandra. Sådana sporter tycker jag är helt ok.
December 5, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=ilg@dd]Jag tycker fotboll verkar för våldsamt för att få förekomma, kan man inte förbjuda fotboll istället??
😎Fotbollssupporters, miljöaktivister, EU-Motståndare och antirasistiska demonstranter...Same shit, different names..
Fotboll går inte ut på att skada varandra, det är bara biverkningar och det får vi leva med. Brottning går heller inte ut på att skada varandra. Sådana sporter tycker jag är helt ok.
Hockey då?
Där tycker jag att man får tacklas och hålla på rätt hårt innan man åker ut.
Jag tycker att fotboll är för mesigt för att finnas, kan vi inte förbjuda det?
March 14, 2004
MoNsTeR wrote: [quote=ilg@dd]Jag tycker fotboll verkar för våldsamt för att få förekomma, kan man inte förbjuda fotboll istället??
Tror du serriöst att vissa går ut och utövar lite gatuvåld efter dom har sätt en match? Då trpr jag du behöver tänka om lite.
Tycker självklart att det ska vara tillåtet. Bara larvigt av våra svenskafredspolitiker att förbjuda det.
October 18, 2004
Självklart ska det vara tillåtet..
Högre skaderisk i fotboll ju, och på senaste tiden har vi ju märkt att fotbollen för med sig rätt mycket våld i form av supportrar så jag tycker det är ett idiotiskt förbud.
Ska det vara förbjudet måste vi förbjuda hälften av alla sporter ju.
Glömnde säga en sak, alla ( ja de flesta iaf ) kan ju redan se proffsboxning, k1 m.m på tv, så spelar ju ingen större roll om vi skulle kunna se det i verkligheten nångång också.
Förstår inte vad problemet är... :/
March 10, 2002
ilg@dd wrote: [quote=MoNsTeR][quote=Arne_Garflak][quote=MoNsTeR] Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
Jag tycker fotboll verkar för våldsamt för att få förekomma, kan man inte förbjuda fotboll istället??
😎
Fotbollssupporters, miljöaktivister, EU-Motståndare och antirasistiska demonstranter...Same shit, different names..
Erhm? 🙄 Förklara för mig vad en fotbollssupporter är.
Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=MoNsTeR][quote=Arne_Garflak][quote=MoNsTeR] Oavsett om barn blir våldsamma av att spela våldsamma spel eller inte så ser jag inte meningen med att springa runt och skjuta ihjäl varandra. Hade människor inte haft ett medfött våldsbegär så hade det inte behövt förekomma heller. Sen så gäller det naturligtvis att man ska kunna dra en bra gräns för vad våld egentligen är. Enligt min definition av våld dvs. att man avsiktligt skadar varandra så är det förbjudet i de flesta sporter.
😎
Erhm? 🙄 Förklara för mig vad en fotbollssupporter är.
Enligt Susning.nu: http://susning.nu/Fotbollssupporter
*Edit*
Kan ofta vara en ohäng slyngel som tar fotbollen som en ursäkt för att ge sej på folk eller döda ting för att få slå ur sej aggressioner..
Typ, en vanlig krogbuse som kanske är portad på krogen och söker sej in i andra sällskap för att få utlopp för sin destruktiva energi..
March 15, 2002
skinner wrote: [quote=MoNsTeR][quote=skinner]Tror du serriöst att vissa går ut och utövar lite gatuvåld efter dom har sätt en match? Då trpr jag du behöver tänka om lite.
Var läste du det?
Nej du skrev det aldrig men du resonerar ju så.
Nej. Bara för att folk i det gamla rom såg slavar ha ihjäl varandra på arenorna så gick de inte runt och slog ihjäl varandra på gatorna för det. Däremot så var det naturligtvis fel utav andra orsaker.
December 5, 2002
Jag tycker det är en viss skillnad på att slakta slavar i rom för massa år sen och proffsboxning...
Boxarna är ju där frivilligt och gör det förmodligen för att de tycker det är kul.
Säkert inte det du ville få fram med det du skrev men många gillar ju att se på boxning och många gillar ju att boxas med, och jag tycker det är dumt att förbjuda nåt som inte skadar nån annan än de som håller på med det.
1 Guest(s)