May 9, 2001
...vilka som har anslutit till min dator.
Jag undrar om det finns nåt program där man kan se om någon anslutit till min dator? Ibland när datorn står på så börjar någon att hämta eller lägga till saker. Förmodligen hämta eftersom jag inte fått in nåt på hårddisken. Det ända jag ser är att nätverkskortet jobbar för fullt. Jag kom på dettta för jag har DHCP aktiverad och har olika IP då och då och ger ut den bara till mina vänner om de vill ladda ner nåt från min dator. Just nu laddar de inget och jag har inga andra program igång men ändå tankar någon nått från min dator.
Sten
May 9, 2001
Nepp. Förmodligen var det någon som hade ett sådant program som söker efter IP adresser och kollar om datorn är öppen. Kollade loggarna i min IIS och det var ett IP som hade varit inne på en mapp och hämtat en fil som jag inte hade laggt upp i IIS:en. Jag vet vad mina polare har laddat ner nämligen. Ska gräva lite djupare i min brandvägg också. Dags att lära sig den lite mer också.
Sten
August 22, 2001
Om du vill testa säkerheten kan du gå till https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Ladda först ner IP-Agenten (16Kb).
Kör "Test My Shields!" och "Probe My Ports".
Många stora företag som tillhandahåller brandväggar och proxys rekommenderar just att köra detta test. Helt fullständigt är ju inte testet men det ger dig en bra uppfattning om hur säkerheten är.
1 Guest(s)