October 22, 2002
Hauk wrote: Jo, för den ska bygga på alla andra religioner, och förbättra dom 😉
du kan inte FÖRBÄTTRA en religon, då folk i olika länder och olika samhällen har olika uppfattningar om olika saker...
sedan så är islam och kristendomen världens störtsa relgioner med ca mer än 5/7 av hela världen är troende...
vad ska du göra åt detta ??? :bok:
September 1, 2002
Öwall wrote:
ett textbaserat spel bara, det är säkert jätteenkelt när jag väl kommer igång
Ok, ett sånt där "du står i ett rum med 2 dörrar, det ligger en väska på marken. Vad vill du göra?"-spel?
Hade också en sån uppgift i en databaskurs förut. Men då programmerades det i PostreSQL och vanligt ANSI-C.
January 26, 2003
När vi hade kursen Teknik och Företagande gjorde vi säkert 6-7 projekt, gissa om det var idétorka runt de sista. Men våran lärare var schyyst, tror jag fick MVG på alla projekt utom ett då jag fick VG+ 😉
bl.a gjorde jag och en till en linjal som vi satte magneter på så att den satt fast på whiteborden, en sådan fanns redan men - MVG
en framtidstelefon ala startrek, då hade vi bara ritningarna och berättade om hur den skulle funka - MVG
var nog den mest onödiga kurs jag gått någonsin! 😀
March 10, 2002
Cyberhawk wrote: När vi hade kursen Teknik och Företagande gjorde vi säkert 6-7 projekt, gissa om det var idétorka runt de sista. Men våran lärare var schyyst, tror jag fick MVG på alla projekt utom ett då jag fick VG+ 😉
bl.a gjorde jag och en till en linjal som vi satte magneter på så att den satt fast på whiteborden, en sådan fanns redan men - MVG
en framtidstelefon ala startrek, då hade vi bara ritningarna och berättade om hur den skulle funka - MVG
var nog den mest onödiga kurs jag gått någonsin! 😀
Det är nog typ en sådan kurs vi läser nu. Den heter "Teknikutveckling".
July 18, 2003
Öwall wrote: [quote=Gamblor][quote=Öwall]JAG HATAR NÄR FOLK PÅMINNER MIG OM MITT PROJEKTARBETE SOM JAG BORDE JOBBA PÅ TROTS ATT JAG INTE ÄR MOTIVERAD
usch, c++ =/
Vad skall du programmera för något?
ett textbaserat spel bara, det är säkert jätteenkelt när jag väl kommer igång
Vilka roliga uppgifter ni får 😉
Jag lekte lite och kom fram till följande:
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
int main()
{
start:
string hv;
cout << "nnnYou got two doors, one at your right and one at your left, which one do you want to take? ";
cin >> hv;
if (hv == "left")
{
cout << "nnYou went to the left door, behind that door the NH crew waited for you and they stabbed you to instant death. GAME OVER.nn";
system ("pause");
return EXIT_FAILURE;
}
else if (hv == "right")
{
cout << "nYou went to the right door, behind that door you could see the light. You went up the stairs and finished the level.nn";
system ("pause");
return EXIT_FAILURE;
}
else
{
goto start;
}
}
Nu är du klar med din uppgift?? 🙂
*Edit: Jag var tvungen att översätta det till engelska för att C++ inte tillåter åäö (det blir konstiga tecken ããõ vilket generar fel i if-satsen..). Hur ska jag gå till väga om jag absolut vill ha det på svenska? Typ replace grejjer i sånna fall...
2 Guest(s)