April 24, 2007
Ska dra igång mitt projektarbete i trean till hösten och funderar på olika saker att jobba med. ( Jag läser naturvetenskap )
Den måste handla om något vetenskapligt (Biologi, Fysik, Matematik eller Kemi ) men får vara ganska så fritt uppbyggt annars.
Alla förslag på saker är intressanta. Berätta gärna om era projekt och eventuella fällor att se upp för och andra tips
Projektet ska ta ca 100 timmar och ska innehålla en skriftligrapport.
Tack på förhand! :blink:
April 24, 2007
Merlion wrote: Varför inte skriva om GIS-analyser inom naturvård/växtförädling eller inom något annat intressant område? Går att applicera inom alla områden egentligen 🙂
Förklara gärna lite närmare 🙂
Dehman wrote: Ska väl ta 100 lektionstimmer á 40 minuter 😮
Precis, var lite otydlig med tiden där, 100 1 timmars lektioner i skolan, antagligen många fler hemma.
September 27, 2005
Inga direkta förslag just nu men lite generella tips:
*Begränsa er! Ta något tydligt avgränsat område och gör det bra!
*Börja skriva i tid
*Ta hjälp av handledarna, så att arbetet blir på det sätt de vill ha det
*Fördela arbetet bra
*följ upp så folk gör det de ska!
Kanske kan hjälpa något!
April 24, 2007
ojdå wrote: Inga direkta förslag just nu men lite generella tips:
*Begränsa er! Ta något tydligt avgränsat område och gör det bra!
*Börja skriva i tid
*Ta hjälp av handledarna, så att arbetet blir på det sätt de vill ha det
*Fördela arbetet bra
*följ upp så folk gör det de ska!Kanske kan hjälpa något!
Tack för tipsen 🙂 Men jag har mer eller mindre bestämt att jobba själv, känns som att arbetet blir bättre på något sätt då.
April 24, 2007
Delph1 wrote: En undersökning av hur man med rätt marknadsföring kan inbilla en stor del av befolkningen att man är det nya arbetarpartiet när man egentligen inte har ändrat sig ett dugg utan rent av blivit än värre?
//Andreas
M? Tror det skulle bli svårt att få detta till ett vetenskapligt test som omfattar någon dem 4 större områden jag nämnt ovan. 😕
Kaleid wrote: Inom pseudovetenskap finns det mycket intressant att gräva i.
Helt okänt område för mig, ska läsa lite om det och se om det är något instressant.
June 8, 2001
Shikar wrote: Helt okänt område för mig, ska läsa lite om det och se om det är något instressant.
Shermer är stor inom skepticism, likaså Carl Sagan, James Randi m.fl.
Kort bit från ett av Shermers böcker:
http://www.positiveatheism.org.....sherm3.htm
November 22, 2001
Delph1 wrote: En undersökning av hur man med rätt marknadsföring kan inbilla en stor del av befolkningen att man är det nya arbetarpartiet när man egentligen inte har ändrat sig ett dugg utan rent av blivit än värre?
//Andreas
Jag skulle vilja se en undersökning på varför vissa politiker kan bli avsatta för samma sak som gör någon annan till partiledare...
Ontopic: Är teknik uteslutet? Något schysst styrsystem från datorn?
November 27, 2003
Json_81 wrote: Jag skulle vilja se en undersökning på varför vissa politiker kan bli avsatta för samma sak som gör någon annan till partiledare...
Känns rätt litet i jämförelse med att föra ett folk bakom ljuset? Det är ju inte helt olikt det NSDAP gjorde ändå ...
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote: Känns rätt litet i jämförelse med att föra ett folk bakom ljuset? Det är ju inte helt olikt det NSDAP gjorde ändå ...
//Andreas
Du glömmer inte att det var den röda sidan med Bodström i spetsen som drog igång skiten?
Men visst har du en bra poäng, känns jäkligt tråkigt att det inte ser ut att finnas något bra alternativ att rösta på nästa val. Rödgröna är uteslutet, men den blå sidan lockar inte lika mycket längre. PP känns inte helt stabilt heller om de inte tar tag i lite fler frågor.
Men jag blir hellre övervakad än straffskattad och sen antagligen ändå övervakad.
Ontopic: Jobbat o spanat efter ny TV. Jäkla djungel 🙁
August 16, 2003
//Andreas
arbetarparti? ja, jag som jobbar har fått mycket mer pengar, att dom som fuskar till sig bidrag får det sämre, rätt åt dom, att dom som verkligen är sjuka, synd om dom men dom kanske försöker komma tillbaka till arbetet lite tidigare.
sen så är vi mitt i en finanskris så då är det ju svårt att genomföra saker som kostar pengar, jag tycker att Sverige ändå har klarat sig förhållandevis bra jämfört med andra länder.
sen att vi har vår skräpvaluta det är ju det svenska folkets fel.
rösta SD
aja nog med politik, mitt projektarbete var att bygga en dator, jag gjorde flertalet mer och mindre avancerade modifikationer på mycket av hårdvaran och så byggde jag ihop vattenkylning. fick MVG 🙂
1 Guest(s)