October 11, 2002
Hogan wrote: [quote=Jiggly][quote=MrWeizel][quote=Jiggly]Har aldrig upplevt att det är "jobbigt" att spela på en 240" duk med mitt xbox, dock är den modifierad och riktigt bra kablar. Bilden är SJUKT bra, helt enormt vilken bild man får..
Gjort bildmodden så det blir samma bildkvalitet som en progressiv DVD-spelare? (eller vad de heter, dyra som poker är de iaf...)
Det går aldrig att få samma bildkvalitet som en riktig bra DVD-spelare på en xbox, dock går det att få riktig grym kvalitet om du har moddat boxen och köpt speciella kablar, då kan man få ut både 480p, 720p och 1080i. När jag kör 720p-upplösning är det helt otroligt vilken detaljrikedom det är, man sitter bara och njuter ibland...
Vad för sorts descaler använder xbox'en, eller har din projje inbyggd sådan?
För att säga ärligt så har jag faktiskt ingen aning, tyvärr..
March 20, 2003
Ang wrote: [quote=Pim_]Som en annan sa Panasonic PTAE-500.
Kostar ca 15000:- lamptid 5000h vilket innebär ca 70öre timman. Klarar 1024*768 via VGA eller DVI vilket ger löjligt bra bild från datorn.
Själv köpte jag en Panasonic PTAE-100 när den var bäst men idag är det 500an som gäller, en polare har köpt 500an och man kan inte vara missnöjd med ngt på den.Att spänna upp ett lakan är inte att rekommendera, köp en riktig duk eller en MDF-skiva, bugdetknepet är att spackla/måla väggen.
Kolla bästa pris på http://www.pricerunner.se
Det blev riktigt dåligt när vi målade vår MDF-skiva. Materialet man projekterar på får absolut inte reflektera ljus då de gör att det blir ljusskillnader beroende på var du sitter.
Ett av de bästa knepen är att spänna ett lakan (eller liknande tyg-material) över mdf-skivan, och häfta fast. Lakanet kommer få samma effekt som Polarid glasögon. (Glasögon som inte reflekterar ljus pga att det sitter ett skit-tunt "tyg"-filter istället för en mörk färg)
Bilden blir mycket bättre än om du hade köpt en duk för kanske 3500kr.
En projektor som är till att rekomendera är Phillips Bsure V2 (typ). Kostar 15 000kr och har fått "bäst i test" av Mikrodatorn. KÖP INTE en Sony projektor då jag har haft en jävligt dålig erfarenhet med dom, samt att de kostar så j**la mycket!
Blev det dåligt har ni använt fel färg. Det låter som ni har använt en glansig färg vilket det absolut inte skall vara, man skall ha en matt färg som är bruten med grått för att få bra bild.
Har inte exakta blandningar i skallen men en polare har målat MDF med mkt gott resultat,.
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar][quote=MrWeizel][quote=Sardaukar]ca 3m på 90".
Om man skall följa det som sagts här om avstånd så skall du sitta på 2x90" avstånd, ca 460cm med andra ord.
Rummet är bara 4,5m typ :bgrin:
jaja, 1 decimeter hit eller dit är väll inte dödande...
men 1,5m som jag inte kan utnyttja.
March 20, 2003
DiDi wrote: När vi ändå snackar projektorer...
Ett billigt väggstativ. Var hittar man det?
Jag kan inte använda ett takstativ eftersom att bilden inte projiceras från fronten av projektorn utan man fäller upp på toppen.
Billigast är väl IKEA, men det finns mkt snyggare för runt 4-500:-
August 20, 2001
Pim wrote: Billigast är väl IKEA, men det finns mkt snyggare för runt 4-500:-
Hittade denna på kjell&co: http://195.67.69.169/kocny/inf......asp?57210
249:- var ett ok pris
4 Guest(s)