August 7, 2001
Smirnoff wrote: Dagger:
själv så skall jag nog skriva grafikmotorn till en spelmotor jag jobbar på som specialarbete.tufft, vad för slags grafikkmotor kommer det att bli? och i vilket program skriver du i?
Vad för slags grafikmotor? det blir nog ingen med portaler och sånt. men jag tänkte rendera alla polygoner mha opengl. banor med mera laddas från 3ds-filer, som jag sedan har tänkt göra ett annat program till som konverterar dom till ett annat ban-format typ som bsp, som innehåller lite texturer å annat. Jag skall försöka få formatet att bli bakåtkompatibelt med 3ds-formatet. Programmet jag skriver den är VIM såklart 🙂 kompilatorn är GNU C-kompiler. Hade tänkt göra koden så plattformsoberoende som det går att få den, eftersom att spelmotorn skall vara till windows, å då skall det ju vara lätt att porta 😛 men det blir det. det enda som skiljer är i princip initieringen och event-loopen.
July 16, 2001
En stungun är ett elektriskt vapen, den laddar upp en hög spänning som vid kontakt med någonting ledande skickas ut, vilket kan få roliga följder om det är en människa, t.ex spasmer och liknande, nu är inte min så stark så detta kommer nog inte att ske, men kul är det 😀
2 Guest(s)