January 22, 2003
Extatic wrote: [quote=NES_Boy][quote=Extatic] Okej... Trodde att snabbt protein var det som gällde för att få så stort insulinpåslag som krävdes för att avbryta muskelnedbrytningen...
Man lär så länge man lever 🙂
Insulin: Används för att reglera mängden sockerarter i kroppen
Snabba kolhydrater: Kräver liten eller ingen nedbrytning för att kunna tas upp av blodet och ökar därför insulinvärdena.
Slutsats: Snabba kolisar är bra efter träning och gärna i kombination med snabba proteiner då dessa tas upp snabbare men vad jag vet inte ökar insulinvärdena.
Käkar du vassle (snabbt protein) så får du visst ett insulinpåslag.
Hur stort det blir beror helt på dess sammansättning...
Ok, my bad.. Trodde inte protein var märkbart insulinhöjande.
January 20, 2002
Deuterium wrote: [quote=Cezar][quote=kutlo]Vad brukar ni ha för ingredienser ?
Brukar köra med denna, inte så mycket protein i den igentligen men den räcker 😛
- Ett stort glas mjölk
- 1 banan
- 1 snickers 🙂
- Ägg 1-2Crazy ? :up:
Aaah. Banan och snickers? Gott eller? Varför snickers? Smaken?
Min:
-Glass
-Mjölk
-Banan
Kanske inte den nyttigaste men bättre än ingenting då man inte längre
köper dyr proteinpulver.
För det mesta så käkar jag myssli, fibermacka, banan och stekt ägg istället efter träning.
Slua köp dyra märken. Proteinpulver i sig behöver absolut inte vara dyrt, speciellt inte då det oftast innehåller vassle, vassle som är ett restprotein...
Jag har alltid lärt mig att äta ordentligt med mat bara till och med från folk som säljger proteinpulver och tränar body building..
Så tjinkigt är det inte, muskler får man endå om man håller kosten och
tränar regelbundet.
October 24, 2002
NES_Boy wrote: [quote=Extatic][quote=NES_Boy][quote=Extatic] Okej... Trodde att snabbt protein var det som gällde för att få så stort insulinpåslag som krävdes för att avbryta muskelnedbrytningen...
Snabba kolhydrater: Kräver liten eller ingen nedbrytning för att kunna tas upp av blodet och ökar därför insulinvärdena.
Slutsats: Snabba kolisar är bra efter träning och gärna i kombination med snabba proteiner då dessa tas upp snabbare men vad jag vet inte ökar insulinvärdena.
Käkar du vassle (snabbt protein) så får du visst ett insulinpåslag.
Hur stort det blir beror helt på dess sammansättning...
Ok, my bad.. Trodde inte protein var märkbart insulinhöjande.
Protein har något fruktansvärt högt II-värde...
Cezar wrote: [quote=Deuterium][quote=Cezar][quote=kutlo]Vad brukar ni ha för ingredienser ?
Brukar köra med denna, inte så mycket protein i den igentligen men den räcker 😛
- Ett stort glas mjölk
- 1 banan
- 1 snickers 🙂
- Ägg 1-2Crazy ? :up:
Aaah. Banan och snickers? Gott eller? Varför snickers? Smaken?
Min:
-Glass
-Mjölk
-Banan
Kanske inte den nyttigaste men bättre än ingenting då man inte längre
köper dyr proteinpulver.
För det mesta så käkar jag myssli, fibermacka, banan och stekt ägg istället efter träning.
Slua köp dyra märken. Proteinpulver i sig behöver absolut inte vara dyrt, speciellt inte då det oftast innehåller vassle, vassle som är ett restprotein...
Jag har alltid lärt mig att äta ordentligt med mat bara till och med från folk som säljger proteinpulver och tränar body building..
Så tjinkigt är det inte, muskler får man endå om man håller kosten och
tränar regelbundet.
Absolut, kosttillskott är överskattat, dock är snabba kolhydrater tillsammans med lite protein gulvärt efter träning, det är väldigt smidigt att mixa ihop det i form av pulver. Det är nog det mest optimala för utnyttjandet av den extremt höga proteinsyntesen...
NES_Boy wrote: [quote=Extatic] Okej... Trodde att snabbt protein var det som gällde för att få så stort insulinpåslag som krävdes för att avbryta muskelnedbrytningen...
Hur "snabbt" det är, proteinet då, spelar ingen större roll, så länge det är fullvärdigt. Att man använder vassle är snarare för att det är billigt.
NES_Boy wrote: [quote=Deuterium]Spelar ingen större roll vilken protein man får i sig, så länge det är fullvärdigt. Dock bör man få i sig snabba kolhydrater och så lite mättat fett som möjligt - motsattsen till hans drink dvs. Ägg = mycket mättat fett, mjölken (största kolhydratkällan i detta sammanhang) = väldigt långsamma kolhydrater.
Trodde laktos var en ganska snabb typ av kolhydrater?
Annars håller jag med om vad du skrev :blink:
GI på 40-50...
January 22, 2003
Deuterium wrote:
[quote=NES_Boy][quote=Deuterium]Spelar ingen större roll vilken protein man får i sig, så länge det är fullvärdigt. Dock bör man få i sig snabba kolhydrater och så lite mättat fett som möjligt - motsattsen till hans drink dvs. Ägg = mycket mättat fett, mjölken (största kolhydratkällan i detta sammanhang) = väldigt långsamma kolhydrater.
Trodde laktos var en ganska snabb typ av kolhydrater?
Annars håller jag med om vad du skrev :blink:
GI på 40-50...
Ouch! Aja, som någon skrev "Man lär så länge man lever" :blink:
2 Guest(s)