December 5, 2002
I 8:an var jag pÄ Cenara Bredband i Ronneby.
Mycket bra stÀlle, fick tanka och sÄ nÀstan hela tiden. (Fanns inte sÄ mycket att göra, det hade nÀstan precis startat.)
I nian var jag först pÄ Bilprovningen, sen pÄ en bilverkstad.
BÄda var mycket bra, intressant och lite man kunde göra med.
Skulle inte ha nĂ„got emot att jobba pĂ„ nĂ„t av stĂ€llena đ
June 20, 2002
Har vart pÄ:
ABB: stod vid en svarv och svarvade ner nĂ„gra metallbitar millimeter för millimeter hela dagarna... Var dĂ€r 2/5 dagar... đ
Pizzeria: jÀvligt skabbigt stÀlle, men ÀndÄ rÀtt kul...
Serverade gĂ€sterna alkohol (aja baja, mĂ„ste man vara 18 för đ ), drack sjuka mĂ€ngder lĂ€sk och skurade lite...
Fik: trist som fan, diskade och satt och gjorde ingenting nÀr jag var klar med det...
July 11, 2002
I 8an: SĂ„ fick jag praoa pĂ„ en bĂ„tfirma dĂ€r de tillverkade smĂ„ bĂ„tar och servade. Var lite halft kul, schyst kĂ€rring ocksĂ„ fick sluta nĂ€r jag ville đ
MÄlet var att jag skulle fÄ nÄgot i form av nödraketer eller en flytvÀst, Fick dock inte en skit, snÄla jÀvla judar.
Andra gÄngen i 8an sÄ var jag pÄ Expert, trÄkigt som fan. Fick bara stÄ och hÀnga, damma lite, packa upp varor.
MÄlet var likaso att fÄ nÄgot.
Hade jobbat skiten ur mig osv, men fick inte ens en filmrulle! Blev nÀstan tÄrögd.
I 9an sÄ var det lite roligare.
DÄ fick jag vara pÄ Mc'donalds tillsammans med en kompis. RÀtt mycket arbete, men man fick kÀka som faen.
Tog varje dag 10hamburgare hem (dock gamla, var inget fel pÄ dom) och frös in dom :bgrin:
Sedan sĂ„ snodde man en hel del frĂ„n lagret, i form av lĂ€sk osv đ
Vart klart det roligaste prao platsen
January 15, 2002
I 8an praoade jag pÄ Prisextra. Ganska roligt. Jag och en kompis hade krig med smÄ grÀdd fil i mjölk rummet :). Sen nÀr vi slutade fick vi 3 liter cola och nÄgra chips pÄsar.
I 9an praoade jag och en polare pÄ McD. Det var inte sÄ jÀtte kul. KÀndes som dom bara drev med oss. Sen vid lunch-rush var det jobbigt ocksÄ!
June 20, 2002
Jontez wrote: I 8an praoade jag pÄ Prisextra. Ganska roligt. Jag och en kompis hade krig med smÄ grÀdd fil i mjölk rummet :). Sen nÀr vi slutade fick vi 3 liter cola och nÄgra chips pÄsar.
I 9an praoade jag och en polare pÄ McD. Det var inte sÄ jÀtte kul. KÀndes som dom bara drev med oss. Sen vid lunch-rush var det jobbigt ocksÄ!
Just fan, McD har man ju varit pÄ ocksÄ...
Ganska schysst större delen av tiden, men skol- och dagisklasser mitt i lunchrushen Àr inte att leka med... :cy:
March 10, 2002
boogey wrote: [quote=Jontez]I 8an praoade jag pÄ Prisextra. Ganska roligt. Jag och en kompis hade krig med smÄ grÀdd fil i mjölk rummet :). Sen nÀr vi slutade fick vi 3 liter cola och nÄgra chips pÄsar.
Ganska schysst större delen av tiden, men skol- och dagisklasser mitt i lunchrushen Àr inte att leka med... :cy:
Haha, kom dagisbarn och handla pĂ„ McDonalds ? đ
June 20, 2002
Dehman wrote: [quote=boogey][quote=Jontez]I 8an praoade jag pÄ Prisextra. Ganska roligt. Jag och en kompis hade krig med smÄ grÀdd fil i mjölk rummet :). Sen nÀr vi slutade fick vi 3 liter cola och nÄgra chips pÄsar.
Haha, kom dagisbarn och handla pĂ„ McDonalds ? đ
Inte sjÀlva sÄ klart... var sÄna hÀr lustiga utflykter med fröknar och grejer...
vetefan om det var dagisklasser iofs nu nÀr jag tÀnker efter pÄ hur liten man Àr dÄ... fritidsklasser eller liknande kan det nog ha varit...
Snorungar som lĂ„ter för mycket och Ă€r alldeles för mĂ„nga pĂ„ samma stĂ€lle samtidigt iallafall... đ
January 28, 2003
hmm *tĂ€nkatĂ€nka* đ
i 6an:
en dag pÄ Doro
en dag pÄ NE Byggnads AB (farbrorns företag)
en dag pÄ Byggteknik i SkÄne AB (pappas företag)
i 8an:
2 veckor pĂ„ AudioVideo, jobbar dĂ€r nu men det har inte med praon att göra đ (fick en hel CD-singel sista dagen :))
i 9an:
White Arkitekter AB, fick bygga en skalenlig modell av ett planerat bostadsomrĂ„de. Det jobbiga var alla höjdkurvor, att bygga hus i frigolit var vĂ€ldigt kul dĂ€remot đ
fick en bok som hette "TrÀdgÄrdsstÀder i praktiken" och kan Àrligt sÀga att jag INTE lÀst den :bgrin:
bÀsta praon var nog Doro.. Fick en helt ny trÄdlös telefon, ohc ÀndÄ var jag dÀr bara en dag och gjorde inte ett piss :bgrin:
September 4, 2002
Ă
ttan: Koneo i Skövde. Jag fick serva datorer hela dagarna, det var skitskoj. Sen sÄ Äkte jag med dem ganska mycket ut pÄ olika företag för att fixa deras datorer och sÄdant.
Det roligaste var att slakta halft nya bĂ€rbara datorer O:) (egentligen fixa) đ
Det absolut trĂ„kigaste var att sĂ€tta i mer minne i ca 15 Compaqs đ
Ăppna lĂ„da -> Lyfta pĂ„ en lĂ„da som var över datorn i lĂ„dan -> Dra upp datorn -> Ta av allt papper -> NĂ€stan dra sönder plastskruvarna i bak -> Ăppna chassit -> SĂ€tta i mer minne -> Packa ihop skiten igen -> BĂ€ra ivĂ€g med datorn till lagret igen.
Nian: Jag satt och surfade pĂ„ min morsas jobb i en hel vecka. đ
August 11, 2002
6:an och 7:an matsalen pÄ skolan :bgrin: 1 dag
8:an HjĂ€lpmedelscentralen đ jĂ€kligt kul, iofs sitta och skruva pĂ„ rullatorerna kanske inte var sĂ„ roligt, men elrullstolarna (sĂ„na man styr med spak) och byta batterier (small fint om man kortslöt dom :bgrin: ) pĂ„ rullstolsmotorer, sitter pĂ„ vanliga rullstolar för att hjĂ€lpa till med farten.
9:an Ă
lderdomshem 8) Första veckan fick jag Ă„ka med han som ordnade pensionĂ€rsutflykterna, YAY. Sen andra veckan mata tanterna đ
Hade iaf en kompis pĂ„ samma stĂ€lle đ
December 15, 2002
6:an: Praoade pĂ„ en pizzeria i stan. Trist som fan jag fick enbart diska đ
Gött att Àta pizza flera gÄnger om dagen dock
9:an: PĂ„ en EL-firma, fick Ă„ka ut med elektriker nĂ€r dom lagade, installerade saker m.m. Ganska schyst faktiskt. KĂ€ndes som att testa det riktiga arbetslivet en vecka, det Ă€r ju syftet. Man kan inte gĂ„ 2 timmar per dag pĂ„ ett jobb och surfa dagarna i Ă€nda đ
January 15, 2002
boogey wrote: [quote=Jontez]I 8an praoade jag pÄ Prisextra. Ganska roligt. Jag och en kompis hade krig med smÄ grÀdd fil i mjölk rummet :). Sen nÀr vi slutade fick vi 3 liter cola och nÄgra chips pÄsar.
Jag jobbade pÄ McD i sköndal (den ligger brevid den stora vÀgen som gÄr in till stan) och det kom ett fotbolls lag som skulle ha typ 30 mellan lÀsk. Och dom skulle sÄklart inte ha samma!! Sammtidigt som man fÄr dra dryck Ät Mc driven.....
2 Guest(s)