December 27, 2003
tänkte köpa mig en PS3 när nästa attraktiva spel-bundle kommer (Killzone 2?).
Men eftersom jag endast har en SDTV tänkte jag köra den på min PC skärm istället, tydligen ska Samsung T220 ge utmärkt bild, även i nedskalad 1080p
Till bilden kör jag en enkel HDMI>DVI kabel, men vad göra med ljudet?
Man får väl ut två st. RCA Hanarr från PS3:an? Tänkta först koppla dessa till en sån här vardera (Hona-Hona)
[Image Can Not Be Found]
och sedan en av dessa i andra änden
[Image Can Not Be Found]
och in i 3.5 honan kopplar man helt enkelt ett par PC högtalare/hörlurar
brode väl funka? Någon som har PS3 men löst det på ett annat sätt? Hade ju varit väldigt enkelt om högtalarna hade kunnat ta emot RCA kablarna direkt 🙄
November 22, 2001
Tror tyvärr det är den lösningen du får göra.
Undrar dock hur det blir med att koppla lurar, ps3'an kan ju inte ändra volym (vad jag sett iaf).
Men du kanske har lurar med volymkontroll?
Alternativt e ju om du har någon gammal förstärkare och kopplar genom den (eller vissa pc-högtalare).
December 27, 2003
Json_81 wrote: Tror tyvärr det är den lösningen du får göra.
Undrar dock hur det blir med att koppla lurar, ps3'an kan ju inte ändra volym (vad jag sett iaf).
Alternativt e ju om du har någon gammal förstärkare och kopplar genom den (eller vissa pc-högtalare).
har volymkontroll på lurarna 😉
December 27, 2003
hittade denna
http://www.webhallen.com/prod......p?id=90783
en 3.5 ho-ho på det blir perfekt!
November 27, 2003
Json_81 wrote: Tror tyvärr det är den lösningen du får göra.
Nej, men spelen har i regel 😉
//Andreas
1 Guest(s)