September 3, 2001
MĂșm har ganska mĂ„nga söta lĂ„tar. Typ Green grass of tunnel och k-halfnoise eller nĂ„t.
Sen har vi ju Prefuse 73, vars skiva "Extinguished outtakes" Àr ganska bra.
Dieselboy har ganska ok drum and bass. Gillar itne d mycket personligen men aphex twin har nÄgra lÄtar som liknar.
NÄgra andra som liknar lite kan vara the chemical brothers, groove armada och infected mushroom (vissa lÄtar). Fatboy slim Àven.
The Crystal Method Ă€r vĂ€l lite mer melodiskt Ă€n psykadellic som du kallar det. Men vĂ€rt ett försök đ LĂ„tar som born too slow, acetone eller elite force-curve ball Ă€r ganska bra.
Portishead kan vara lite Ät det hÄllet ocksÄ. LÄngsamt elektroniskt o lite mörkt. Men ganska bra sound.
Gillar du dom sÄ kan du ge Massive Attack ett försök.
Gillar du dom ocksÄ sÄ kan du ge "Gotan Project" ett försök. Det Àr lite chillout electronisk tango. LÄter ganska frÀsht.
Vissa verkar gilla "Amon Tobin" ocksĂ„. LĂ„tar som Permutation, Toys -nĂ„nting osv. Lite för psykedeliskt imho men testa iaf đ
Zentrix har en skiva för gratis nerladdning:D lite dataspelsmusik đ lĂ„ter ganska skönt :D) gratis e gott iaf.
Lite övriga chill-rekomendationer Àr Zero-7, Air, lÄten "The flaming lips - race for the prize".
Sist men inte minst finns Etienne de Crecy och Telepopmusik. Inte sĂ„ mkt som det du söker men kanske nĂ„got för dig Ă€ndĂ„ đ
tack o hej!
October 17, 2004
October 25, 2003
Vamp wrote: Tack för de fÄ, men mycket givanade förslagen :D.
Ni som hĂ€nger pĂ„ Flashback kanske kan se en liten text inom en snar framtid, om varför jag behövde denna musik đ
PMa ditt flashbacknick tack...
Jag sĂ€ger som tvĂ„ poster upp, Shpongle. Divine Moments of Truth blir jag trippad av bara att höra, dra pĂ„ den pĂ„ HĂG volym i hörlurarna och bara lĂ€gg dig ner och blunda. En resa som inte Ă€r att förakta om man inte har lust att proppa i sig en massa roliga tabletter/lappar (Ăven om det gör det hela femtioelva gĂ„nger roligare đ )
Ska du nu köra sÄdant sÄ rÄder jag dio att slÀnga pÄ In Trance We Trust 7. Helt underbar, mitt livs klart hÀftigaste upplevelse var till den skivan. Fan, nÀstan synd att man dumpat den dÀr skiten...
June 28, 2001
Tindy wrote: [quote=Vamp]Tack för de fÄ, men mycket givanade förslagen :D.
Ni som hĂ€nger pĂ„ Flashback kanske kan se en liten text inom en snar framtid, om varför jag behövde denna musik đ
PMa ditt flashbacknick tack...
.
KÀka LSD unt röka brass, vem behöver flashback för att lista ut det.
För att vara Ontopic sÄ slog min Winamp precis pÄ en lÄt som jag tÀnkte pÄ(Brainpower) och den Àr Precis vad du letar efter.
Album : Nordic Rave 2
Axxess Granted - Cheeba City Blues
Ska ha basen uppskruvad sÄ man kÀnner den hÀrliga basgÄngen.
1 Guest(s)