July 19, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....52,00.html
Vid den tiden så var jag ungefär vid Blackeberg eller något.. Alltså bara typ tre stationer bort eller något..
Undrar om jag hade sluppit göra nationella provet i Matte B på onsdag om jag hade sett det där... Typ av psykisk skada eller nåt.. ååh.. jag kommer faila så håårt.. Uuh.. Åter till ämnet :p
Undrar vilket straff han kommer få.. Det kommer säkert bli typ en veckas rehabilitering på en lyxkryssning i söderhavet och skadestånd till honom eftersom att han hade en svår uppväxt..
November 26, 2002
Callister wrote: Helt j**la dum i huvet, om det var nån jag kände som han slagit ner åhh jag skulle dödat honom jag lovar
Detaljer : hällt 10 liter bensin på han, tända på sen släcka efter 30 sek..
Spruta iskallt vatten på han sen bränna igen. och medans han brann till döds. 😀
Och då är skillnaden mellan er två...?
Det hjälper ju inte att döda honom, han är helt klart en människa som behöver vård.
Friska människor gör inte sådant.
July 27, 2002
Öwall wrote: [quote=Callister]Helt j**la dum i huvet, om det var nån jag kände som han slagit ner åhh jag skulle dödat honom jag lovar
Detaljer : hällt 10 liter bensin på han, tända på sen släcka efter 30 sek..
Spruta iskallt vatten på han sen bränna igen. och medans han brann till döds. 😀
Och då är skillnaden mellan er två...?
Det hjälper ju inte att döda honom, han är helt klart en människa som behöver vård.
Friska människor gör inte sådant.
Det hjälper säkert inte men jag skulle gjort det om jag fick chansen om han slagit nån av mina kompisar/familj till döds.
January 30, 2002
Mathias wrote: Man kan ju undra om alla stod och tittade på. Har man vett i skallen så borde det vara lätt att stoppa en sån. Iaf om man är många.
Jag tror nog inte att många skulle försöka stoppa en knarkare beväpnad med järnrör, de får en rent övermänsklig styrka när de är påtända!
ev. om man hade ngt tillhygge då, men jag tror inte det är så lätt att bara hoppa på någon som har bestämt sig för att dunka ner så många som möjligt! dessutom skulle man förmodligen åka dit själv för övervåld 👿
January 30, 2002
Fackamato wrote: [quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..
du är ju likadan som de som du vill skjuta.
finns i princip inga ursäkter för ett sådant beteende... livstid vore det minsta man kunde kräva (är eg. motståndare till dödsstraff, men ibland undrar man).
November 26, 2002
jan-e wrote: [quote=Fackamato][quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..
finns i princip inga ursäkter för ett sådant beteende... livstid vore det minsta man kunde kräva (är eg. motståndare till dödsstraff, men ibland undrar man).
ursäkt? man är psykiskt sjuk?
Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.
January 30, 2002
Öwall wrote: [quote=jan-e][quote=Fackamato][quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..
ursäkt? man är psykiskt sjuk?
Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.
Ibland krävs det faktiskt någon form av ”hämnd” från samhällets sida för att dess invånare ska känna sig trygga/lugna. Nu vet vi ju i och för sig inte vad mannen i fråga var i för tillstånd då han begick dådet men har han varit påtänd får han också ta konsekvenserna för sitt missbruk. Han var ju dessutom känd hos polisen tidigare så man kan undra hur långt det skall gå innan samhället ingriper.
Att jag sa att det var synd att polisen inte kom till platsen då han utförde dådet var mest en spontan reaktion, men jag kan dock säga som så att jag inte skulle gråta om de satte ett skott i honom…
2 Guest(s)