Pundarjävlel!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pundarjävlel!
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
339776
May 19, 2003 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
339778
May 19, 2003 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...

...så om polisen kommer till platsen när mannen i fråga står och dänger ett järnspett i huvudet på en 12 årig flicka ska de försöka att lugna ner honom? eller ska de sänka honom med ett välriktat pistolskott? Personligen skulle jag föredra det sistnämnda!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
339780
May 19, 2003 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jan-e wrote: [quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...

...så om polisen kommer till platsen när mannen i fråga står och dänger ett järnspett i huvudet på en 12 årig flicka ska de försöka att lugna ner honom? eller ska de sänka honom med ett välriktat pistolskott? Personligen skulle jag föredra det sistnämnda!

Jag tänkte mer på vilket straff han ska få...

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
339784
May 19, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=jan-e][quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...

Jag tänkte mer på vilket straff han ska få...

Jo, att skjuta honom 2 månader efter dådet lär nog inte hjälpa någon, dock anser jag att han borde låsas in ett bra tag, sjuk eller ej! Men som rättvisan ser ut i dag så lär han få 1-2 år på ngt sjukhem och sedan fri...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
339787
May 19, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jan-e wrote: [quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...

Naturligtvis är det upp till polisen att bedöma situationen på plats, men jag tycker att det är lite lågt att sitta och säga att man skulle dränka honom i bensin och tända eld om det vore nån man kände som råkat ut för det, speciellt eftersom man inte har en aning om hur det egentligen var.

Öwall
Member
Medlem
339791
May 19, 2003 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Aftonbladet wrote: Han har inte visat några uppenbara tecken på att vara påverkad av alkohol eller andra droger.

Han var alltså inte drogad.

Aftonbladet wrote: En man i 30-årsåldern greps av polisen misstänkt för att ha misshandlat en äldre man till döds och skadat minst sju personer med en träpåk.

Aftonbladet wrote: Man med järnspett slog ner minst sju personer

Ska de bestämma sig eller??

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
339796
May 19, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Aftonbladet]Han har inte visat några uppenbara tecken på att vara påverkad av alkohol eller andra droger.

Han var alltså inte drogad.

Aftonbladet wrote: En man i 30-årsåldern greps av polisen misstänkt för att ha misshandlat en äldre man till döds och skadat minst sju personer med en träpåk.

Aftonbladet wrote: Man med järnspett slog ner minst sju personer

Ska de bestämma sig eller??

Det fortsätter att växla mellan tillhygget i hela artikeln vad jag kunde se i alla fall... fast det är ju aftonbladet...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
339825
May 19, 2003 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=jan-e][quote=Fackamato][quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..

du är ju likadan som de som du vill skjuta.

finns i princip inga ursäkter för ett sådant beteende... livstid vore det minsta man kunde kräva (är eg. motståndare till dödsstraff, men ibland undrar man).

ursäkt? man är psykiskt sjuk?

Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.

Du skulle nog inte tycka att det var så ok om han hade slagit ihjäl din farfar.. Stjälv har jag inget problem med avrättning av psykiskt sjuka psykopater som begår helt störda mord...

Det är ju som att säga att det inte gjorde så mycket att Hitler dödade så många människor... Han var ju psykiskt sjuk..

"Förövaren, en man i 30-årsåldern, började plötsligt och oprovocerat att våldsamt attackera förbipasserande med ett tillhygge. Enligt polisen skadades sex-sju personer av mannens slag, ett par av dem svårt.
- Flera hade krosskador mot huvud, armar och bål, säger Pauli.
- Han slog dem med ett järnspett, ungefär en halv meter långt, "

Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!

Öwall
Member
Medlem
339827
May 19, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Öwall]ursäkt? man är psykiskt sjuk?

Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.

Du skulle nog inte tycka att det var så ok om han hade slagit ihjäl din farfar.. Stjälv har jag inget problem med avrättning av psykiskt sjuka psykopater som begår helt störda mord...

Det är ju som att säga att det inte gjorde så mycket att Hitler dödade så många människor... Han var ju psykiskt sjuk..

Jag tycker inte att det är ok. Visa mig vart jag har skrivit att det var bra att någon misshandlar någon annan.
Jag anser däremot att det inte är någon bra lösning att avrätta personen ifråga.

Helix
Member
Medlem
339848
May 19, 2003 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger det när du svarar på när jag sade att det var ok att avrätta de som skadar andra 😛 Det ska ju krävas ganska mycket för att avrätta någon, men denhär personen korsade gränsen ganska snabbt...

Det är väl inte en så dålig lösning? Vem kommer att sakna honom? Sedan sparar man himla massa pengar också.. Eller har det kommit ett botemedel mot onska?

Fackamato wrote: [quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..

du är ju likadan som de som du vill skjuta.

Förutom det att jag vill leva i ett samhälle där alla mår bra och inga brott begås... Fast det kanske mördaren också vill.. Han har bara misslyckats med att uppfylla kraven för att leva i ett sådant samhälle..

Ok, han behöver inte avrättas. Det räcker med att han blir satt på ett ställe där han alldrig kan skada någon mer.. Typ nordpolen eller nåt..

Öwall
Member
Medlem
339894
May 19, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print
[quote=HELIX[Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!

Nu är du dum. Du vet att jag inte menar så.
Det är klart att han inte ska gå ostraffad. Men jag är emot dödsstraff.
Vi har precis lika stor rätt att ta livet av honom som han hade att ta livet av sitt offer.
Ingen ska få bestämma vem som har rätt att leva eller inte.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
339900
May 19, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hörrö Öwall hur har du gjort texten på din hemsida?

jag hehöver tips till min "fina" hemsida http://w1.874.telia.com/~u87419831/

Helix
Member
Medlem
339919
May 19, 2003 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=HELIX[Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!

Vi har precis lika stor rätt att ta livet av honom som han hade att ta livet av sitt offer.

Nej, jag är ironisk 😛 Jag brukar också vara emot dödsstraff.. Men inte när något sådant här precis har hänt eller när jag är allmänt sär..

Jag skulle gärna vilja veta varför personen gjorde något sådant och hur dennes liv har varit.. Vad kan man egentligen göra om han är hjärnskadad? Är det inte lika omänskligt att låsa in honom i hela hans liv? För det går ju knappast att släppa ut honom i samhället igen.. Eller vad ska man göra?

Helix
Member
Medlem
339920
May 19, 2003 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=HELIX[Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!

Nej, jag är ironisk 😛 Jag brukar också vara emot dödsstraff.. Men inte när något sådant här precis har hänt eller när jag är allmänt sär..

Jag skulle gärna vilja veta varför personen gjorde något sådant och hur dennes liv har varit.. Vad kan man egentligen göra om han är hjärnskadad? Är det inte lika omänskligt att låsa in honom i hela hans liv? För det går ju knappast att släppa ut honom i samhället igen.. Eller vad ska man göra?

Öwall
Member
Medlem
339925
May 19, 2003 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Öwall][quote=HELIX]Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!

Vårda honom. Se till att han blir frisk. Man kan iallafall försöka.

Helix
Member
Medlem
340029
May 19, 2003 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur skulle man vårda honom? Enda sättet är väl att lobotomera honom..

Öwall
Member
Medlem
340072
May 20, 2003 - 6:00 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Hur skulle man vårda honom? Enda sättet är väl att lobotomera honom..

Jag har ingen aning om vad han lider av, så jag vet inte. Hade jag vetat hans problem hade jag ändå inte vetat.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
340111
May 20, 2003 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

Han lär inte komma ut på väldigt lång tid, varesig han hamnar inom psyket eller inom fängelsevården. Skillnaden är att han lär hamna ganska långt ner i hierakin på fängelset, så risken att han åker på däng där inne är ganska stor. Hamnar han inom psykiatrin kan han i princip sitta förevigt, eller tills han blir frisk, och sådana blir inte friska..

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
340114
May 20, 2003 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: Han lär inte komma ut på väldigt lång tid, varesig han hamnar inom psyket eller inom fängelsevården. Skillnaden är att han lär hamna ganska långt ner i hierakin på fängelset, så risken att han åker på däng där inne är ganska stor. Hamnar han inom psykiatrin kan han i princip sitta förevigt, eller tills han blir frisk, och sådana blir inte friska..

edit: förövrigt - emot dödsstraff... då det dels inte hjälper, dels för att det är för dyrt, dels för att oskyldiga alltid drabbas samt att det är för lindrigt. ändra istället straffen från frihetsberövande till rediga straff.. in med dem i gamla medeltidsceller i ett par år..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
340136
May 20, 2003 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Varför gör man ingenting åt saken första gången???

http://www.aftonbladet.se/vss/.....25,00.html

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 321
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL