January 30, 2002
DiDi wrote: Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...
...så om polisen kommer till platsen när mannen i fråga står och dänger ett järnspett i huvudet på en 12 årig flicka ska de försöka att lugna ner honom? eller ska de sänka honom med ett välriktat pistolskott? Personligen skulle jag föredra det sistnämnda!
August 20, 2001
jan-e wrote: [quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...
...så om polisen kommer till platsen när mannen i fråga står och dänger ett järnspett i huvudet på en 12 årig flicka ska de försöka att lugna ner honom? eller ska de sänka honom med ett välriktat pistolskott? Personligen skulle jag föredra det sistnämnda!
Jag tänkte mer på vilket straff han ska få...
January 30, 2002
DiDi wrote: [quote=jan-e][quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...
Jag tänkte mer på vilket straff han ska få...
Jo, att skjuta honom 2 månader efter dådet lär nog inte hjälpa någon, dock anser jag att han borde låsas in ett bra tag, sjuk eller ej! Men som rättvisan ser ut i dag så lär han få 1-2 år på ngt sjukhem och sedan fri...
November 26, 2002
jan-e wrote: [quote=DiDi]Inte ska vi skjuta honom... men inte f*n ska han få leka bärsärk på öppen plats mer (han får gärna leka bärsärk i en sluten vaderad cell)...
Naturligtvis är det upp till polisen att bedöma situationen på plats, men jag tycker att det är lite lågt att sitta och säga att man skulle dränka honom i bensin och tända eld om det vore nån man kände som råkat ut för det, speciellt eftersom man inte har en aning om hur det egentligen var.
November 26, 2002
Aftonbladet wrote: Han har inte visat några uppenbara tecken på att vara påverkad av alkohol eller andra droger.
Han var alltså inte drogad.
Aftonbladet wrote: En man i 30-årsåldern greps av polisen misstänkt för att ha misshandlat en äldre man till döds och skadat minst sju personer med en träpåk.
Aftonbladet wrote: Man med järnspett slog ner minst sju personer
Ska de bestämma sig eller??
August 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Aftonbladet]Han har inte visat några uppenbara tecken på att vara påverkad av alkohol eller andra droger.
Han var alltså inte drogad.
Aftonbladet wrote: En man i 30-årsåldern greps av polisen misstänkt för att ha misshandlat en äldre man till döds och skadat minst sju personer med en träpåk.
Aftonbladet wrote: Man med järnspett slog ner minst sju personer
Ska de bestämma sig eller??
Det fortsätter att växla mellan tillhygget i hela artikeln vad jag kunde se i alla fall... fast det är ju aftonbladet...
July 19, 2001
Öwall wrote: [quote=jan-e][quote=Fackamato][quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..
du är ju likadan som de som du vill skjuta.
finns i princip inga ursäkter för ett sådant beteende... livstid vore det minsta man kunde kräva (är eg. motståndare till dödsstraff, men ibland undrar man).
ursäkt? man är psykiskt sjuk?
Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.
Du skulle nog inte tycka att det var så ok om han hade slagit ihjäl din farfar.. Stjälv har jag inget problem med avrättning av psykiskt sjuka psykopater som begår helt störda mord...
Det är ju som att säga att det inte gjorde så mycket att Hitler dödade så många människor... Han var ju psykiskt sjuk..
"Förövaren, en man i 30-årsåldern, började plötsligt och oprovocerat att våldsamt attackera förbipasserande med ett tillhygge. Enligt polisen skadades sex-sju personer av mannens slag, ett par av dem svårt.
- Flera hade krosskador mot huvud, armar och bål, säger Pauli.
- Han slog dem med ett järnspett, ungefär en halv meter långt, "
Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!
November 26, 2002
HELIX wrote: [quote=Öwall]ursäkt? man är psykiskt sjuk?
Jag vet inte vad som är värst.. när någon som är psykiskt sjuk och dessutom påtänd och misshandlar folk, eller när folk sitter och tycker att det är helt ok att avrätta honom. Ska vi börja avrätta alla som skadar andra? Då får vi nog hålla på ett bra tag.
Du skulle nog inte tycka att det var så ok om han hade slagit ihjäl din farfar.. Stjälv har jag inget problem med avrättning av psykiskt sjuka psykopater som begår helt störda mord...
Det är ju som att säga att det inte gjorde så mycket att Hitler dödade så många människor... Han var ju psykiskt sjuk..
Jag tycker inte att det är ok. Visa mig vart jag har skrivit att det var bra att någon misshandlar någon annan.
Jag anser däremot att det inte är någon bra lösning att avrätta personen ifråga.
July 19, 2001
Jag säger det när du svarar på när jag sade att det var ok att avrätta de som skadar andra 😛 Det ska ju krävas ganska mycket för att avrätta någon, men denhär personen korsade gränsen ganska snabbt...
Det är väl inte en så dålig lösning? Vem kommer att sakna honom? Sedan sparar man himla massa pengar också.. Eller har det kommit ett botemedel mot onska?
Fackamato wrote: [quote=HELIX]Ja vafan... Det går inte att "vårda" sådana idioter.. Skjut dom bara, jag kommer inte att gråta..
du är ju likadan som de som du vill skjuta.
Förutom det att jag vill leva i ett samhälle där alla mår bra och inga brott begås... Fast det kanske mördaren också vill.. Han har bara misslyckats med att uppfylla kraven för att leva i ett sådant samhälle..
Ok, han behöver inte avrättas. Det räcker med att han blir satt på ett ställe där han alldrig kan skada någon mer.. Typ nordpolen eller nåt..
November 26, 2002
Nu är du dum. Du vet att jag inte menar så.
Det är klart att han inte ska gå ostraffad. Men jag är emot dödsstraff.
Vi har precis lika stor rätt att ta livet av honom som han hade att ta livet av sitt offer.
Ingen ska få bestämma vem som har rätt att leva eller inte.
February 22, 2003
Hörrö Öwall hur har du gjort texten på din hemsida?
jag hehöver tips till min "fina" hemsida http://w1.874.telia.com/~u87419831/
July 19, 2001
Öwall wrote: [quote=HELIX[Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!
Vi har precis lika stor rätt att ta livet av honom som han hade att ta livet av sitt offer.
Nej, jag är ironisk 😛 Jag brukar också vara emot dödsstraff.. Men inte när något sådant här precis har hänt eller när jag är allmänt sär..
Jag skulle gärna vilja veta varför personen gjorde något sådant och hur dennes liv har varit.. Vad kan man egentligen göra om han är hjärnskadad? Är det inte lika omänskligt att låsa in honom i hela hans liv? För det går ju knappast att släppa ut honom i samhället igen.. Eller vad ska man göra?
July 19, 2001
Öwall wrote: [quote=HELIX[Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!
Nej, jag är ironisk 😛 Jag brukar också vara emot dödsstraff.. Men inte när något sådant här precis har hänt eller när jag är allmänt sär..
Jag skulle gärna vilja veta varför personen gjorde något sådant och hur dennes liv har varit.. Vad kan man egentligen göra om han är hjärnskadad? Är det inte lika omänskligt att låsa in honom i hela hans liv? För det går ju knappast att släppa ut honom i samhället igen.. Eller vad ska man göra?
November 26, 2002
HELIX wrote: [quote=Öwall][quote=HELIX]Stackars honom, han agerar säkert bara ut sin ilska över sin hemska barndom.. Jag hoppas verkligen att han inte fick skrapsår av järnspettet. Jag har en jättebra idé! Alla kan samla ihop pengar och så kan vi överraska honom med ett fint runt järnrör och en sockerkaka!! Då blir han nog en god medborgare!!
Vårda honom. Se till att han blir frisk. Man kan iallafall försöka.
August 21, 2001
Han lär inte komma ut på väldigt lång tid, varesig han hamnar inom psyket eller inom fängelsevården. Skillnaden är att han lär hamna ganska långt ner i hierakin på fängelset, så risken att han åker på däng där inne är ganska stor. Hamnar han inom psykiatrin kan han i princip sitta förevigt, eller tills han blir frisk, och sådana blir inte friska..
August 21, 2001
Garfzez wrote: Han lär inte komma ut på väldigt lång tid, varesig han hamnar inom psyket eller inom fängelsevården. Skillnaden är att han lär hamna ganska långt ner i hierakin på fängelset, så risken att han åker på däng där inne är ganska stor. Hamnar han inom psykiatrin kan han i princip sitta förevigt, eller tills han blir frisk, och sådana blir inte friska..
edit: förövrigt - emot dödsstraff... då det dels inte hjälper, dels för att det är för dyrt, dels för att oskyldiga alltid drabbas samt att det är för lindrigt. ändra istället straffen från frihetsberövande till rediga straff.. in med dem i gamla medeltidsceller i ett par år..
1 Guest(s)