June 28, 2001
Blev uppringd idag av en tjej som en kompis känner, hon är "medlem" av nått slag i ett stort bolag som säljer Telefoni osv, det är ganska stort i USA.
och hon vill att jag ska bli medlem och värva fler pers, osv typiskt pyramidspel.
det kostar 5k att börja, och om jag lyckas värva 5 till så får jag igen dom pengarna + lite till.
grejen med pyramidspel är ju att dom som är med från början tjänar mest, dom vid slutet tjänar minst, fan vet vart jag befinner mig.
tror ni det är värt att satsa pengar på detta ?
jag har inget jobb så det tar mig Ganska lång tid att få tag på 5 laxar.
Jag känner ju folk men att lyckas Värva 5 till frågan är om jag klarar av det.
man ska ju se möjligheter i allt, vad säjer ni slå till eller springa och gömma sig ?
btw det är lagligt
(nej jag tänker inte börja värva här, såvida ni inte vill det då)
December 15, 2002
MLM- Multi Level Marketing är vad detta kallas. Hoppa inte på skiten säger jag bara. Bara ett nytt sätt att försöka dölja pyramidverksamhet. Har varit på ett värvningsmöte en gång. Tur att jag är en misstänksam person.
Ska du tjäna något krävs en enorm vänkrets och en massa jobb minst sagt. Ge inte mer pengar till den här verksamheten.
November 25, 2003
November 25, 2003
November 26, 2002
Är det Seven du pratar om? Då är det inte stort i USA.
Seven är startat i Sverige, kostar 600 euro att gå med i och du ska värva 4 andra (2+2).
De säljer PGone-telefoni, hälsoprodukter och driver en spelsajt.
Det är ett typiskt MLM, och typ "pyramidspel".
För att få det att gå runt måste du ha väldigt flitiga människor under dig och givetvis vara väldigt flitig själv.
Alltså är du inte en slemmig försäljartyp, gå inte med.
3 Guest(s)