Pyramidspel|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pyramidspel
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
563915
March 8, 2004 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: Är det Seven du pratar om? Då är det inte stort i USA.
Seven är startat i Sverige, kostar 600 euro att gå med i och du ska värva 4 andra (2+2).
De säljer PGone-telefoni, hälsoprodukter och driver en spelsajt.
Det är ett typiskt MLM, och typ "pyramidspel".
För att få det att gå runt måste du ha väldigt flitiga människor under dig och givetvis vara väldigt flitig själv.
Alltså är du inte en slemmig försäljartyp, gå inte med. wink

fel namn men precis samma beskriving.
ska lysna på dom imorn och se vad dom har att säja, jag är 80% på att inte gå med nu.
man kan ju i stort sett bara värva polare, och dom må jag har i överflöd men det är endå dumt att gödsla med dom.

Supreme Z
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
565272
March 9, 2004 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=zubbe]Är det Seven du pratar om? Då är det inte stort i USA.
Seven är startat i Sverige, kostar 600 euro att gå med i och du ska värva 4 andra (2+2).
De säljer PGone-telefoni, hälsoprodukter och driver en spelsajt.
Det är ett typiskt MLM, och typ "pyramidspel".
För att få det att gå runt måste du ha väldigt flitiga människor under dig och givetvis vara väldigt flitig själv.
Alltså är du inte en slemmig försäljartyp, gå inte med. wink

fel namn men precis samma beskriving.
ska lysna på dom imorn och se vad dom har att säja, jag är 80% på att inte gå med nu.
man kan ju i stort sett bara värva polare, och dom må jag har i överflöd men det är endå dumt att gödsla med dom.

Jooo visst va det Seven.... 😀

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
565278
March 9, 2004 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi säger såhär, ett billigare alt.

Sätt in 4000:- på mitt konto, så får du vara med.

När du har fixat så att 5 polare har satt in 4000:- oxå, får du tillbaka 8000:-

Enkelt va?? Och 1000:- billigare än ditt andra alt.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
565288
March 9, 2004 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

GardenGnome wrote: [quote=Miller]Vad tycker ni om detta då?
http://www.worldgamesinc.com
Någon som känner till det?

Var det inte de som förklarades som olagliga? Just för att det var lotteri/pyramidspel?

Förklarades olagligt vet jag inte men ett par kompisar gick med där och försökte få med mig också, gick även på ett sånt där värvningsmöte.

Det företaget vad jag hört har lagt ner och de som startat det har försvunnit med pengana.
Jag anser att den som är dum att gå med i sånt här kan skylla sig själv, rakt av och fullt ut.
Bara att tänka tanken att gå med i något sånt här efter vad som skrivits i media och de bevis som lagts fram om detta ämne är så urbota idiotiskt.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
565309
March 10, 2004 - 12:36 am
sp_Permalink sp_Print

niro wrote: Jag har gått med i det där, fick hela presentationen för cirka fyra månader sen, och eftersom det var från en nära kompis så gick jag med. Inkluderat bland de 5000 kronorna får man aktier för 300 Euro (hur fan gör man ett sånt tecken?!). Enligt min kompis så ska dessa aktier redan idag ha ett värde utöver mina utgifter, alltså "du har redan tjänat igen dina pengar". Visst säger jag, inga problem så länge pengarna inte åker i sjön. Så jag väntade, aktien skulle släppas den första januari. Icke.

Så jag ringde upp honom och frågade vad som hänt. Fick förklaringen att det tydligen inte gått så bra p.g.a att de inte hade gjort bokslut än. Visst, sa jag, kan ju inte så mycket om sånt där.

Efter en månads tystnad från Seven och min kompis fick jag ett samtal av honom. Nu var det tydligen dags för ett Seven-säljar-möte (?!). Efter en timmes "halleluja-praise-Seven"-predikan fick vi ställa frågor. Bland de uppsträckta händerna återfanns min, jag frågade; "Hur går det med aktierna?". Svaret jag fick var samma som från min kompis, "bokslut osv", med ett tillägg att den ska släppas på måndag, det var då fredag. Kanon, måndag morgon går jag till teven och slår på text-TV, hittar nada, samma på Dn.se. Ringer kompisen och får till svar att det kommer dröja yttligare en och en halv vecka innan den "släpps". Dock fick jag ett betryggande svar att han visste vad aktien stod i, fast fick självklart inte berätta, och sa att jag tjänat igen pengarna flera gånger om.

Det har nu gått en vecka sen dess, får se hur det blir.

Btw, jag har nog inte den... den orken att sälja telefoni till mina kompisar och vänner, håller mig till aktie-delen.

Typiskt fett obra när ett företag som ska företag som ska föreställa ett aktiebolag inte gör något bokslut - och därmed inte heller någon årsredovisning. Kort sagt - känn dig blåst. Osäker på hur lätt det är att få tillbaka pengarna genom polisanmälan, det borde ju kunna räknas som bedrägeri. Dessutom osäker på vad som händer om man bryter mot aktiebolagslagen med flera lagar som reglerar detta, men fängelsestraff har jag för mig finns på skalan (men det är mest när företaget väl kommit igång, det verkar de ju tyvärr inte riktigt ha lyckats med).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 291
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL