November 26, 2002
Testa diskussionen med ngn som håller på med Amway alias network21. Det är rätt skoj! 😀
Vill du bli ekonomiskt oberoende?
Är ditt jobb tråkigt?
Vill du pensionera dig tidigt?
Hur mycket pengar vill du tjäna?
Vill du kunna jobba när du vill och hur lite du vill?
Du har väl drömmar? Dom behöver inte bara vara drömmar!!!
Det är härligt att diskutera med hjärntvättade pyramidare. Konstigt att dom jobbar så hårt när jag inte ska behöva det om jag går med i deras "sällskap"???
April 30, 2004
Jag känner någon som är med i Amway, suck varför är folk så lättlurad & motaglig för onyttiga saker =(.
Det som stör mig mest är att dom själva inte gillar pyramidspel,
Men de är så 110% säkra på att det dom själva håller på med är något helt annat.
Skrämande är det iaf!
//Kontrast
April 30, 2004
fisken wrote: Om man ska vara med i något pyramid verksamhet så ska man vara bland dom första som är med. Dvs att man får många under sig. 😉
Ja precis, det är det jag inte fattar att folk inte förstår..
Det är bara "höjdarna" på toppen som tjänar något,
& dom klarar sig nog gott med alla underhuggare under sig.
Men det klart, deras "möten" är rena hjärntvätten (vilken nyhet :arg: )
//Kontrast
March 19, 2003
En polare var med i 7 eller va det hette, de som utgav sig för att vara mobil opteratör typ.
Han la ganksa mycket pengar, och blåneka till att de var pyramidspel.
De måste vara riktiga hjärn skrynklare som jobbar med sånt där då det får alla att tro diverse saker.
Dock att jobba mot provision skulle jag se lite som pyramidspel också, då man ofta blir indragen av nån man känenr på nått vis och sen så får de lite av kakan för att de har tagit in nån som säljer..
En bekant jobbar för ett företag som är inriktat på att sälja "kort" kontokort eller vad man vill kalla de och de är mot provision av hur mycket kort de säljer.
Och sen i sin tur så är det företaget anställt av kort företaget för att sälja, och för varje kort som personalen säljer så tjänar gubbarna i företaget Xkronor per kort.
Om vi säger att underhuggaren får 150:- per kort rent som de säljer så kan dom som sitter på toppen få 500:- per kort som personalen säljer och sedan ge dem 150:-.
Så det gäller att rektytera duktiga säljare som sagt, och ju höre man sitter desto bättre är det, är man i nedre regionen så är det rätt hopplöst i pyramidspel.
March 19, 2003
En polare var med i 7 eller va det hette, de som utgav sig för att vara mobil opteratör typ.
Han la ganksa mycket pengar, och blåneka till att de var pyramidspel.
De måste vara riktiga hjärn skrynklare som jobbar med sånt där då det får alla att tro diverse saker.
Dock att jobba mot provision skulle jag se lite som pyramidspel också, då man ofta blir indragen av nån man känenr på nått vis och sen så får de lite av kakan för att de har tagit in nån som säljer..
En bekant jobbar för ett företag som är inriktat på att sälja "kort" kontokort eller vad man vill kalla de och de är mot provision av hur mycket kort de säljer.
Och sen i sin tur så är det företaget anställt av kort företaget för att sälja, och för varje kort som personalen säljer så tjänar gubbarna i företaget Xkronor per kort.
Om vi säger att underhuggaren får 150:- per kort rent som de säljer så kan dom som sitter på toppen få 500:- per kort som personalen säljer och sedan ge dem 150:-.
Så det gäller att rektytera duktiga säljare som sagt, och ju höre man sitter desto bättre är det, är man i nedre regionen så är det rätt hopplöst i pyramidspel.
2 Guest(s)