July 14, 2003
TERdON wrote: [quote=desdecado]Ăr det nĂ„gon som matematiskt kan bevisa att nedanstĂ„ende aldrig har en heltalslösning sĂ„ ska ni fĂ„ en slant:
x^n + y^n = z^n dÀr n Àr ett heltal större Àn 2
8)
Det har vÀl Wiles redan visat? Med andra ord finns det inget behov av ett andra bevis...
Behov skrev jag inget om, frĂ„gan var om nĂ„gon hĂ€r kunde det? đ
August 5, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=BelGarath]Kan nÄgon skriva exakta utrÀkningar
För att rÀkna ut sida A B och C
[Image Can Not Be Found] Jag vet att pytagoras sats Àndrar sig beroende pÄ vilken sida man ska rÀkna ut de blir antingen + - eller nÄtt
du kan inte anvÀnda pytagoras sats pÄ dessa trianglar.. de Àr inte med sÀkerhet rÀtvinkliga.
Eh klart som korvspad han kan, behöver bara vara en 90* vinkel i ena hörnet sen e det bara att tuta o köra =)
August 5, 2003
February 21, 2003
desdecado wrote: [quote=TERdON][quote=desdecado]Ăr det nĂ„gon som matematiskt kan bevisa att nedanstĂ„ende aldrig har en heltalslösning sĂ„ ska ni fĂ„ en slant:
x^n + y^n = z^n dÀr n Àr ett heltal större Àn 2
8)
Det har vÀl Wiles redan visat? Med andra ord finns det inget behov av ett andra bevis...
Behov skrev jag inget om, frĂ„gan var om nĂ„gon hĂ€r kunde det? đ
Jag drar igenom det sen för er nÀr jag kommer hem.
June 19, 2002
The_Riddle wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=BelGarath]Kan nÄgon skriva exakta utrÀkningar
För att rÀkna ut sida A B och C
[Image Can Not Be Found] Jag vet att pytagoras sats Àndrar sig beroende pÄ vilken sida man ska rÀkna ut de blir antingen + - eller nÄtt
du kan inte anvÀnda pytagoras sats pÄ dessa trianglar.. de Àr inte med sÀkerhet rÀtvinkliga.
Eh klart som korvspad han kan, behöver bara vara en 90* vinkel i ena hörnet sen e det bara att tuta o köra =)
Jag ser inga 90-gradersvinklar, gör du? đ
Och du.. Vem var Potagera? đ
2 Guest(s)