May 17, 2002
Gulzebra wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=MrViPeR]han springer på utav bara den
men vetifan om han inte har fuskat lite..mellan banorna är det svart på 1sec går ju alltid att klippa ihop där
sant, fast det vore nog inte lika ql för honom ifall han har gjort det
Jodå, det är nog lite kul för honom, om han gillar uppmärksamhet. Om det är den jag tror att det är så har han kört i slowmotion, och klippt en massa.
tror du? hur förklarar du då hur han gör då han rör sig sakta?
August 16, 2002
zcorpan wrote: Galen snubbe spelar igenom Quake 1 pa 12 minuter.avi
inte en lirare, utan flera som dom sedan har klippt ihop
DiDi wrote: [quote=Bogus^]jag har en fil där det är en kille som varvar super mario2 på typ 10 min... 😀
Det är den han "fuskar" i... Använde warp-zones...
För där finns ju en till där han klarar hela spelet på en timme utan att fuska...
fejk, han använde save-states hela tiden, o om han gjorde nåt fel kunde han "spola tillbaka" skiten
January 15, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Gulzebra][quote=Krqagyzzz][quote=MrViPeR]han springer på utav bara den
men vetifan om han inte har fuskat lite..mellan banorna är det svart på 1sec går ju alltid att klippa ihop där
sant, fast det vore nog inte lika ql för honom ifall han har gjort det
Jodå, det är nog lite kul för honom, om han gillar uppmärksamhet. Om det är den jag tror att det är så har han kört i slowmotion, och klippt en massa.
tror du? hur förklarar du då hur han gör då han rör sig sakta?
Det är inte vad jag tror, det är vad jag hört upprepade gånger. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "rör sig sakta", det är ju samma förutsättningar som när han rör sig fort och kör i slowmotion.
January 15, 2004
Payroouz wrote: [quote=Snowman89]nån som vet var man kan hitta filmen där dom varvar hl på typ 1timme?
kolla första länken i den här tråden. Tror att det var den.
Den filmen är grym! Har tar ju extrema genvägar med hjälp av dom där väggminorna som skjuter ut strålar.
Nä.. jag ser den inte någonstans i den här tråden.
Förutom nu:
mms://213.167.99.110:1220/video/halflife.wmv
July 22, 2003
Jingizu wrote: Megaman 1 - Timeattack Morimoto.avi
megaman2-TimeA.by.morimoto.wmv
megaman 3-timeattack-sleepz.avi
megaman3-timeattackv1-bisqwit.avi
megaman4-timeattack-kopernical.avi
megaman5-timeattack-kopernical.aviom nån e sugen ge mig nånstans att uppa 🙂
Är det ingen som kan hosta ? Vill ha dom 😀
January 15, 2004
Jag tänkte försöka Googla fram dom där.. men jag hittade den här sidan istället:
http://bisqwit.iki.fi/jutut/nesvideos/
Så jag slutade leta.
March 20, 2003
Gulzebra wrote: Jag tänkte försöka Googla fram dom där.. men jag hittade den här sidan istället:
http://bisqwit.iki.fi/jutut/nesvideos/
Så jag slutade leta.
Najs sida, jag har många filmer som jag snubblat över på dc men här fanns ju allt!!
May 19, 2003
Half-Life filmen finns på http://www.fragzone.se, kolla försa nyheten där. Annars länk:
August 16, 2002
Myths:
It took 2 years for Morimoto to do the SMB3j video
- The movies on this page have all been recorded in a few hours. It's highly questionable why anyone would need two years to make a video someone can do in 5-10 hours.
- I think someone has believed a crappy Babelfish translation and recklessly spread a misinterpretation.
- Japanese is a highly contextual language. Translating Japanese to English is not easy - let alone a machine translation. Maybe Morimoto has had the speedrun-making hobby for 2 years. (I have had it since November 2003.)
He did it frame by frame
- Almost. This is a half truth.
- Recording is not clipart where things are copypasted together.
- The movies are played in slow motion to gain high precision control over the game.
Det tog alltså inte två år att göra SMB3 skiten
January 15, 2004
Ah fan.. Det är roligare än man kan tro att sitta och titta på sånt här.. Sitter just nu och kollar på Zelda 1 speedrunnet.. Det blir många feting-smajl och stora ögon. Speciellt kul är det att se om man har suttit och fjantat sig i timmar med samma spel.. tror inte jag vill se något speedrun på ett spel jag inte klarat än. Har ju precis klarat första varvet i och med min Zelda bonus disk.. Hoppas det finns någon 2:a-varvs speedrun efter att jag klarat det också.
1 Guest(s)