June 30, 2003
May 17, 2002
p0rky wrote: Dråp är när man dödar någon på impuls, eller annat. Dvs inte överlagt. Så det är fortfarnade ett dådsom personen gjort med anledning till att döda.
Så har jag förstått det, men jag kan ha fel.
Så kan det vara, Vad kallas det då när man råkar ha ihjäl någon av misstag, tex om man råkar släppa en flygel från en skyskrapa som senare träffar en liten stackare i huvudet? Är det grovt vållande till annans död det lr?
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=p0rky]Dråp är när man dödar någon på impuls, eller annat. Dvs inte överlagt. Så det är fortfarnade ett dådsom personen gjort med anledning till att döda.
Så har jag förstått det, men jag kan ha fel.
Så kan det vara, Vad kallas det då när man råkar ha ihjäl någon av misstag, tex om man råkar släppa en flygel från en skyskrapa som senare träffar en liten stackare i huvudet? Är det grovt vållande till annans död det lr?
Det är ju inte olagligt att "tappa en sak", men om du kör buss och krockar för att du gör fel i trafiken så blir det värre än om du nu fiser ihjäl 200 personer.. kanske. 😛
January 28, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=MrWeizel][quote=Krqagyzzz]Kvinnomisshandeln är ju en verkligt ond handling med dråp är ju bara ej menat mord och det ser ej jag som något ont. Men kvinnomisshandeln är tillräkligt, han var ond.
Så att gå rakt fram till en man och köra en kniv in i honom är inte ont?
Jag hoppas jag aldrig möter dig i en mörk gränd någon gång.
du, att gå rakt fram till en kille och hugga ned honom med en kniv är inte dråp, det är mord.
Som någon sagt, det var inte överlagt. Dessutom menade han ju inte att döda, utan bara att skada. Då blir det dråp enligt vårt underbara rättsystem.
Det med flygeln, jepp, det blir antagligen grovt vållande till annans död. Är dock ingen expert på alla lagar i Sverige. 😛
May 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=MrWeizel][quote=Krqagyzzz]Kvinnomisshandeln är ju en verkligt ond handling med dråp är ju bara ej menat mord och det ser ej jag som något ont. Men kvinnomisshandeln är tillräkligt, han var ond.
Så att gå rakt fram till en man och köra en kniv in i honom är inte ont?
Jag hoppas jag aldrig möter dig i en mörk gränd någon gång.
du, att gå rakt fram till en kille och hugga ned honom med en kniv är inte dråp, det är mord.
Som någon sagt, det var inte överlagt. Dessutom menade han ju inte att döda, utan bara att skada. Då blir det dråp enligt vårt underbara rättsystem.
Det med flygeln, jepp, det blir antagligen grovt vållande till annans död. Är dock ingen expert på alla lagar i Sverige. 😛
Ibland så är vissa lagar och regler verkligen fel, går man fram och hugger någon till döds så borde det vara mord och inte dråp, må det vara överlagt eller inte. Man ska inte hugga ned folk till höger och vänster, så är det bara.
Btw: får se till att ta in flygeln då, man vill ju inte åka dit i onödan.
March 27, 2003
MULLVADEN wrote: RIP...
Då får vi nog aldrig veta om det var han som döda palme... om det inte kommer fram nån snubbe som han har erkännt för eller nån som verkligen gjorde det o det visar sig att han var oskylldig...
Utredningsledaren bekräftar: Utreden ska fortsätta...! 🙂
May 17, 2002
stormaz wrote: Jobbigt att han tog hemligheten om mordet på Palme till graven. Nu kommer vi nog aldrig få veta om det var han som mördade Palme eller inte. Jag personligen tror dock inte det var han som mördade Palme.
Han säger ju att han är oskylldig, om han då talade sanning så tog han ju inte med sig hemligheten i graven 😉
January 12, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=stormaz]Jobbigt att han tog hemligheten om mordet på Palme till graven. Nu kommer vi nog aldrig få veta om det var han som mördade Palme eller inte. Jag personligen tror dock inte det var han som mördade Palme.
Han säger ju att han är oskylldig, om han då talade sanning så tog han ju inte med sig hemligheten i graven 😉
Han sa väl att han inte visste?
September 12, 2001
MrWeizel wrote: [quote=obelix]Han sa väl att han inte visste?
Har han inte erkänt det flera gånger?
Typ varje gång han behövt pengar, så var det bara att vissla i pipan märkt Aftonbladet...
Åjo...TV3 var inte så himla dåliga på att fippla in lite pengar åt honom när han hade lite ont om kulor.
1 Guest(s)