December 28, 2004
obelix wrote: du känner ingen med små valpar på en si så där 8 veckor?
No :/
CasO wrote: Du måste ta reda på varför du är rädd för hundar. Utifrån de kan du på så sätt tackla din räddsla.
Jag vet varför jag är rädd för hundar - olika händelser när man var mindre som satt sina spår.
Jag litar inte på hundar, dom är så... oberäkneliga.
January 12, 2004
Marcan- wrote: Bit ihop. Det är ju så man får göra när man när man är rädd för nått.
det är inte vidare smart att "bara bita ihop" när det gäller hundrädsla.
man undviker hundar eller försöker bli kvitt det hela.
som hundägare tar jag hundrädsla på största allvar och gör som den hundrädde vill.
min förra hund, Cavall, han hjälpte faktiskt 4 hundrädda personer att bli kvitt sin rädsla.
men det tog tid
January 11, 2002
Har också varit hundrädd det mesta av mitt liv, förmodligen då vi hade några vänner när jag var liten som hade en stooor schäfer, säkert världens snällaste men hoppade alltid sådär när man kom och jag var livrädd varje gång 🙂
Iallafall jag har blivit av med det mesta genom att helt enkelt nöta bort den, har en kompis som haft hund länge, iofs en liten men det har liksom vant mig vid att hon hälsar lite men sen är hon nöjd!
Gillar fortfarande inte riktigt stora hundar men nu tycker jag ändå det är "ok" 🙂
Så vet absolut inte om det är ett bra sätt men det funkade för mig!
April 14, 2002
obelix wrote: [quote=Marcan-]Bit ihop. Det är ju så man får göra när man när man är rädd för nått.
"Face your fear". Man blir aldrig av med rädslan om man undviker hundar hela tiden. Men såklart, går de att undvika så kör på!
January 12, 2004
Marcan- wrote: [quote=obelix][quote=Marcan-]Bit ihop. Det är ju så man får göra när man när man är rädd för nått.
"Face your fear". Man blir aldrig av med rädslan om man undviker hundar hela tiden. Men såklart, går de att undvika så kör på!
det jag menade var att om man försöker "bita ihop" utan att ta itu med rädslan så kan man få en hund att bli aggressiv pga just den rädsla man försöker dölja.
1 Guest(s)