Rädda Dark Angel (nerlagd TV-serie)!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Rädda Dark Angel (nerlagd TV-serie)!
XiOUS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 2, 2003 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Bakgrund:
För er som inte vet så är "Dark Angel" en amerikansk TV-serie i bästa sci-fi anda. USA går från ett I-land till ett U-land efter ett starkt terroristangrepp, regering polis och annan infrastruktut bryts ner och ledare inte valda av folket sticker upp och tar makten. Max (spelad av den vakra Jessica Alba), en "genetical improved" soldat rymmer tillsammans med sina "kompisar" från militärens hårda grep i önskan om att leva ett "normalt" liv. Serien reflekterar sedan främst Max's (Dark Angel's) svårigheter att anpassa sig och att hålla sin identitet okänd, från militären som vill ha henna tillbaka.

"Dark Angel" nerlagd:
Jag blev som så många andra upprörd när jag fick veta att de la ner produktionen av "Dark Angel" för att tittarsiffrorna var för låga. Dels är deras undersökningar av hur många som tittar på program inte alltför tillförlitliga och dels var sändningstiden inte den bästa, sent på fredag/lördag, då många är ute och roar sig eller sover. Detta tillsammans med att de byte tider och dagar på vilken programmet sändes bidrog till att många missade det helt och andra spelade in det, vilket inte tas med i undersökningen.

Rädda "Dark Angel":
Nu har tv-seriens "fans" tagit saken i egna händer och försöker med olika metoder att rädda den (få ut fler säsonger. Det har hittills enbart sänts 2 säsonger (21x2 avsnitt).
Ett av alla dessa sätt är namninsamlingar, nedan är en länk till en sådan som redan har närmare 35000 underskrifter. Snälla sprid ut detta till så många som möjligt och skriv på själva så kanske vi får som vi vill 🙂

Rädda "Dark Angel" namninsamling

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
264488
February 2, 2003 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det är en bra serie, fast den har gått alldeles för sent på kvällen. Har missat de flesta. Sen vet jag ju inte om det kanske finns en alternativ lösning på problemet om inte tv4 vill sända.. 🙄 :blink:

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
264501
February 2, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan inte fatta hur de alltid lyckas lägga ner de riktigt bra TV serierna. Är det inte dem man borde fortsätta göra?
Dark Angel måste tillbaka!

Och, när kommer säsong 2 på TV4?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
264531
February 2, 2003 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ner me s*iten.. såg 1:a avsnittet och sen lovade jag mig själv att aldrig mer utsätta mig för den.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
264575
February 2, 2003 - 10:00 pm
sp_Permalink sp_Print

jäääääävlar vad den serien suger !
så jävla fjollig. gord för 15åriga överviktiga USA bor som behöver nån "feel good superhjälte" serie att drömma bort sig i.
och bara massa fjompiga unga modeller som skådespelare oxå.
som Buffy fast i framtiden.

Bläh Väx upp

har jag rätt lr har jag rätt ?

Gueno
Member
Medlem
264587
February 2, 2003 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: som Buffy fast i framtiden.

Nämn inte Buffy.. 😡

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
264678
February 3, 2003 - 2:09 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar både Buffy & Dark Angel....:-)
Båda e ju goa tonårsbrudar med lite extra GO! i sig.

Hoppas de startar igång Dark Angel igen. Riktigt skön serie att se på.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
264705
February 3, 2003 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

N å g o n av alla er som har skrivit i den här tråden har r ä t t. Inget namn nämnt...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
264723
February 3, 2003 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

Det är väl en ganska bra serie... tenderar till att bli lite långtråkig bara...

Mind
Member
Medlem
265168
February 3, 2003 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: N å g o n av alla er som har skrivit i den här tråden har r ä t t. Inget namn nämnt...

det luktar Mind

XiOUS
Medlem
265230
February 3, 2003 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jäääääävlar vad den serien suger !
så j**la fjollig. gord för 15åriga överviktiga USA bor som behöver nån "feel good superhjälte" serie att drömma bort sig i.
och bara massa fjompiga unga modeller som skådespelare oxå.
som Buffy fast i framtiden.

Bläh Väx upp

har jag rätt lr har jag rätt ?

Ok, anser du James Cameron, skaparen av filmer som Terminator, Aliens, Titanic och The Abyss för att nämna några, göra film/serier för "15åriga överviktiga USA bor" så låt det va så då. Men jag kan ju sätta något på att du sett och gillar minst en av ovan nämda filmer. För du visste väl att han är skaparen av Dark Angel också?

Mind
Member
Medlem
265355
February 3, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

nej det visste jag inte, filmerna är bra, men denna serien är fjollig.
och det är en typisk "feel good" serie där dom goda alltid ska segra osv, och om du inte lever dig in i serien så mkt så kanske du inser att den är gord för lite yngre folk. dom lägger med lite grova scener för att dom små barnen ska tycka att det är häftigt med lite barnförbjudet.

och lägg ner person angreppen tack.
föresten, vad menar du med "skaparen" ? skrev han manuset lr var han producent lr regissör ?

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
265399
February 3, 2003 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ni måste kvotera in mer nej sägare annars är ni antidemokrater, rasister, facister, nazister, psykopater eller jänkare..

Stjälv tycker jag Guenos inlägg var ganska skönt 🙂

XiOUS
Medlem
265493
February 4, 2003 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: nej det visste jag inte, filmerna är bra, men denna serien är fjollig.
och det är en typisk "feel good" serie där dom goda alltid ska segra osv, och om du inte lever dig in i serien så mkt så kanske du inser att den är gord för lite yngre folk. dom lägger med lite grova scener för att dom små barnen ska tycka att det är häftigt med lite barnförbjudet.

och lägg ner person angreppen tack.
föresten, vad menar du med "skaparen" ? skrev han manuset lr var han producent lr regissör ?

James Cameron har både skrivit manus och regisserat om jag kommer ihåg rätt. Hmm, om det du säger vore sant om att den är gjord för mindre folk så skulle du ju inte visa den så pass sent som de gör, elle hur? Jag undrar hur mycket av serien du sett för att kunna dömma ut den så fort?
Sorry, om du tog illa vid dig (personangrepp) men jag blev bara lite irriterad av ditt inlägg 🙂
Nämn serier och filmer där de goda inte segrar?

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
265498
February 4, 2003 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

vadå ni tycker en GANSKA bra serie med en sketsnygg brud i huvudrollen är dålig ?!!

nejnej ni har ju missförstått allting... serien är ju faktiskt grym 😉 ok kanske inte vääärldens bästa handling men när handligen sviker kan man ju alltid kolla bara för att se Jessica Alba?! D E D VÄÄÄÄRT 😀

Mind
Member
Medlem
265835
February 4, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

enu en sak jag stör mig på, att dom sänder det så sent, anledningen är att dom inte vill få skit för att barnseriena innehåller våld så dom sänder det som det vore vuxenfilm.
gå och gör läxan nu 😡
lika dant med buffy, samma jävla vampyrer som blir slaktade på samma sätt varenda avsnitt.
ingen skulle ens märka om dom sände en repris istället för ny sessong

XiOUS
Medlem
265948
February 4, 2003 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu får du ta och ge dig Mind, buffy kan jag inte uttala mig om då jag inte fasnat för den serien, Buffy är lite mesig tycker jag ;). Men om du säger att man inte skulle kunna se skillnad på säsong 1 & 2 av Dark Angel så misstar du dig helt, som sagt hur många avsnitt har du egentligen sett?

Gueno
Member
Medlem
265959
February 4, 2003 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

[PITA wrote: Neo]vadå ni tycker en GANSKA bra serie med en sketsnygg brud i huvudrollen är dålig ?!!

Tycker det är en skittråkig serie med en skittråkig brud.
Men det är ju min åsikt. 🙄

Hade iåförsig ett klipp (blooper) där hon ska ta av sig tröjan och BH:n förljer med.. 😛

Mind
Member
Medlem
266062
February 4, 2003 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=[PITA]Neo]vadå ni tycker en GANSKA bra serie med en sketsnygg brud i huvudrollen är dålig ?!!

Tycker det är en skittråkig serie med en skittråkig brud.
Men det är ju min åsikt. 🙄

Hade iåförsig ett klipp (blooper) där hon ska ta av sig tröjan och BH:n förljer med.. 😛

vadå HADDE ?!? har du langa upp icq o skicka Pronto !

jag har la sett 2 avsnitt + nån 5 minutare här o var. det räckte.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
266221
February 5, 2003 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Klart man vill ha kvar Dark Angel, får aldrig nog av Jessica Alba!! 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 338
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL